• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۶-۰۱ - ۰۱:۴۱
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
آخرین اخبار از نقل‌وانتقالات استقلال؛ سید یا رشید، معادله روز آبی‌ها

الگوبرداری دانشگر از غلامی

بنویسید گوچی، دژاگه و قاسمی‌نژاد، بخوانید آغاسی، آزادی و ...

هواداران استقلال و کارشناسان امر با این کلیدواژه که مجیدی اعلام کرده بود در دوسال اخیر دلال‌ها استقلال را بستند این کورسوی امید برایشان ایجاد شده که تحت هر شرایطی و با خرید بازیکنان گمنام‌تر باید به تفکرات فنی فرهاد مجیدی و کادر او اعتماد کرد چراکه سرانجام اسطوره آبی‌ها و مرد محبوب نیمکت استقلال این فرصت را پیدا کرده تا از ابتدای فصل تیمش را خودش بسته و خودش مهیای حضور در تورنمنت طولانی به‌نام لیگ برتر بکند.

الگوبرداری دانشگر از غلامی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، روزنامه‌نگار: مدیران باشگاه استقلال پس از چندین روز سکوت مطلق در بازار نقل‌وانتقالات، شنبه گذشته به‌صورت رسمی وارد این عرصه شدند و در گام نخست، بازیکن جوان سایپا را به خدمت گرفتند. امیرحسین حسین‌زاده دشت اول احمد مددی از بازار نقل‌وانتقالات بود. آبی‌پوشان در ادامه نیز زبیر نیک‌نفس هافبک دفاعی فولاد را به خدمت گرفتند تا احتمالا شاهد جدایی یکی از بازیکنان خط میانی این تیم باشیم. در ادامه نیز احمد مددی برای تمدید قرارداد با ارسلان مطهری وارد مذاکره شد که دو طرف به توافقی دست پیدا نکردند و مهاجم آبی‌پوشان ساختمان باشگاه را ترک کرد.

هرچند در روز نخست انتظار می‌رفت بازیکنانی مانند آرش رضاوند یا حتی سیدحسین حسینی نیز با رفتن به باشگاه با مددی وارد مذاکره شوند اما حداقل در شب نخست این اتفاق رخ نداد. البته درباره مطهری شنیده می‌شود توافقات مالی با او صورت گرفته اما اختلاف بر سر مدت زمان قرارداد باعث شده است فعلا مهاجم گیتارنواز استقلالی‌ها از تمدید قراردادش با آبی‌پوشان خودداری کند.

 رایزنی‌ها برای جذب جلالی ادامه دارد

ازسوی دیگر علاوه‌بر امیرحسین حسین‌زاده، یک بازیکن جوان دیگر به‌نام ابوالفضل جلالی که سابقه دعوت به تیم‌ملی فوتبال ایران را دارد نیز مدنظر فرهاد مجیدی برای جناح چپ استقلال و جایگزینی محمد نادری و هروویه میلیچ قرار گرفته و این‌طور شنیده می‌شد که در همان شنبه‌شب قرار است او نیز به‌همراه حسین‌زاده با استقلال قرارداد امضا کند اما بلاتکلیفی سایپا برای ادامه فعالیت در فوتبال باشگاهی ایران فعلا این موضوع را کم‌لن‌یکن باقی گذاشته این درحالی است که جلالی دوسال دیگر با سایپا قرارداد دارد اما بلاتکلیفی نارنجی‌پوشان مبنی‌بر اینکه فصل آینده در لیگ برتر حضور خواهند داشت یا لیگ دسته اول باعث شده حتی تکلیف انتقال جلالی به استقلال به‌صورت قرضی نیز در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد. درمورد این بازیکن ملی‌پوش این‌طور شنیده می‌شود که استقلالی‌ها قصد دارند به هر ترتیب ممکن رضایتنامه قطعی این بازیکن را از سایپا دریافت کنند اما وضعیت بعدی نارنجی‌پوشان در رقابت‌های فوتبال باشگاهی ایران روی این موضوع تعیین‌کننده بوده و چه‌بسا لیگ برتری شدن دوباره سایپا حتی روی این نقل‌وانتقال تاثیر به‌سزایی ایفا کرده و آن را کاملا منتفی کند.

 اعتماد به مجیدی، نقشه‌راه استقلالی‌ها؟

نکته دیگر درباره خریدهای استقلال می‌توان به ناآشنا بودن برخی از آنها اشاره کرد و این درحالی است که تا چند روز پیش صحبت‌هایی از حضور بازیکنانی مانند اشکان دژاگه، سروش رفیعی، رضا قوچان‌نژاد، محمدرضا حسینی، امین قاسمی‌نژاد و سجاد شهباززاده و بازیکنان مطرح دیگری که هرکدام از آنها ستاره‌های فصل گذشته تیم‌های خود بودند شنیده می‌شد اما این چند روز با خرید بازیکنانی مانند امیرحسین حسین‌زاده، عارف آغاسی، زبیر نیک‌نفس، آزادی و چند تن از جوانان دیگر مثل سعید صادقی و بازیکنان دیگری که نام آنها شنیده می‌شود تقریبا روند نقل‌وانتقالاتی را برای هواداران ناامیدکننده کرده و جالب اینکه خبر توافق احتمالی با شیمبا مهاجم پا به سن گذاشته فولاد نیز تفکرات کادرفنی درخصوص آنچه برای فصل آتی و به‌خصوص دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا ازجمله الهلال چه در ذهن دارد را در هاله‌ای از ابهام قرار داده و آن را به چالش کشیده است؛ با این حال هواداران استقلال و کارشناسان امر با این کلیدواژه که مجیدی اعلام کرده بود در دوسال اخیر دلال‌ها استقلال را بستند این کورسوی امید برایشان ایجاد شده که تحت هر شرایطی و با خرید بازیکنان گمنام‌تر باید به تفکرات فنی فرهاد مجیدی و کادر او اعتماد کرد چراکه سرانجام اسطوره آبی‌ها و مرد محبوب نیمکت استقلال این فرصت را پیدا کرده تا از ابتدای فصل تیمش را خودش بسته و خودش مهیای حضور در تورنمنت طولانی به‌نام لیگ برتر بکند، این درحالی است که تنها چهار بازی دیگر برای قهرمانی آسیا و ثبت ستاره سوم روی سینه آبی‌پوشان باقی‌مانده و همین موضوع می‌تواند موید آن باشد که مجیدی در آینده پیش‌رو حیثیت و اعتبار خود و کسب نتایج موفق و استقلال را بیشتر از هر چیز دیگری دوست داشته باشد حتی به قیمت جذب بازیکنانی که ستاره نباشند.

 دیروز چه گذشت؟

روز گذشته هم استقلال در نقل‌وانتقالات فعال بود. آرش رضاوند نخستین بازیکنی بود که وارد دفتر باشگاه استقلال شد. او یکی از بازیکنانی بود که قراردادش با این تیم به پایان رسیده و مجیدی خواستار حفظ او شده است. این بازیکن درنهایت قراردادش را با استقلال برای دو فصل دیگر تمدید کرد.

پس از رضاوند، حسین پورحمیدی سنگربان فصل گذشته آلومینیوم اراک نیز در محل دفتر باشگاه حاضر شد. فرزاد و فرهاد مجیدی نیز در ادامه وارد ساختمان باشگاه استقلال شدند. پورحمیدی که فصل گذشته به‌صورت قطعی با سعید مهری از تراکتور جابه‌جا شد به این دلیل در باشگاه استقلال حاضر شد تا برگه فسخ خود را از این باشگاه دریافت کند تا مشکلی برای ثبت قرارداد جدید با تراکتور نداشته باشد.

در ادامه رضا آذری نیز برای گفت‌وگو با مدیران به دیدار آنها رفت. آذری به‌همراه فردین رابط، محمد بلبلی و سجاد آقایی چهار بازیکن قرضی استقلال هستند که فصل گذشته از این تیم راهی تیم‌های دیگر شدند و حالا با پایان فصل باید تکلیف ادامه همکاری آنها با استقلال مشخص شود. این درحالی است که اگر آنها در لیست فرهاد مجیدی قرار داشته باشند مطمئنا در آغاز تمرینات کار را با این تیم یک‌بار دیگر شروع خواهند کرد در غیر این صورت با صلاح‌دید باشگاه استقلال به‌صورت قرضی یا قطعی راهی تیم‌های دیگر خواهند شد.

 مظاهری و حسینی منتظر همدیگر!

ازسوی دیگر رشید مظاهری سنگربان آبی‌پوشان که یک‌سال دیگر با این تیم قرارداد دارد ولی شایعاتی درخصوص احتمال جدایی او به گوش می‌رسد نیز به دیدار مدیرعامل آبی‌پوشان رفت. درباره قفس توری استقلالی‌ها می‌توان آن را به بزرگ‌ترین معادله چندمجهولی این باشگاه در این روزها تعبیر کرد چراکه هنوز مشخص نیست سرنوشت دروازه این تیم برای فصل آینده به چه شکل خواهد بود، البته در این بین علیرضا رضایی دروازه‌بان فصل گذشته پیکان با عقد قراردادی دوساله دیروز به استقلال پیوست. درباره این دروازه‌بان ۲۱ساله که سابقه دعوت به تیم‌ملی جوانان را هم در کارنامه خود دارد، این‌طور شنیده می‌شود که این بازیکن به‌عنوان دروازه‌بان سوم به استقلال آمده اما این اتفاق درحالی رخ خواهد داد که مظاهری و حسینی یک‌بار دیگر هر دو باهم در استقلال ماندنی باشند اما طبق برخی شنیده‌ها هیچ‌کدام از این دو دروازه‌بان نمی‌خواهند برای فصل آینده نیمکت‌نشین باشند و چه‌بسا هرکدام از آنها منتظر تعیین‌تکلیف آن یکی هستند، هرچند در این بین رشید مظاهری با استقلال قرارداد دارد ولی نحوه پرداختی‌ها به‌طوری است که او تقریبا بدون دردسر می‌تواند از استقلال جدا شود ولی حسینی قراردادی ندارد اما در هر صورت هر دو منتظر تعیین‌تکلیف آن یکی بوده تا سپس تکلیف خود را مشخص کنند.

 دانشگر و الگوبرداری از غلامی

دیروز یک اتفاق جالب هم رخ داد؛ محمد دانشگر مدافع استقلال که گفته می‌شود به‌دلیل عدم پرداخت مطالباتش به مدیران تیم فرصت 10روزه‌ای داده، در محل دفتر باشگاه حاضر شد. او در ادامه بدون مصاحبه با خبرنگاران محل باشگاه استقلال را ترک کرد. از نتیجه جلسه او و احمد مددی خبری منتشر نشد اما این‌طور شنیده شد که دانشگر با حضور در سازمان لیگ خواهان فسخ قراردادش با استقلال شده است. این بازیکن که گفته می‌شد قراردادش را با استقلال فسخ کرده، پس از حضور دوباره در دفتر باشگاه استقلال، ضمن تکذیب این خبر اعلام کرد یک فصل دیگر با آبی‌پوشان قرارداد دارد و در این تیم ماندنی است. البته محمودزاده رئیس کمیته نقل‌وانتقالات سازمان لیگ این ادعای محمد دانشگر مبنی‌بر عدم فسخ قرارداد این بازیکن با باشگاه استقلال را تکذیب کرد. با این حال برخی شنیده‌ها مبنی‌بر بی‌احترامی به دانشگر در باشگاه استقلال و همچنین برخی پیشنهاد از تیم‌های دیگر این فرضیه را تقویت کرد که دانشگر درحالی که با استقلال قرارداد داشت دست به انجام چنین اقدامی زده باشد اما تکرار اقدام سال گذشته عارف غلامی که با این کار درنهایت قرارداد پروپیمان‌تری را با استقلال منعقد کرد به احتمال زیاد الگوی محمد دانشگر در فصل جاری قرار گرفته و این بازیکن با تکرار این رفتار قصد دارد برای فصل‌های آینده قرارداد بیشتری را با استقلال امضا کند.

در ادامه سیاوش یزدانی مدافع آبی‌پوشان نیز برای گفت‌وگو جهت تمدید قراردادش در دفتر باشگاه استقلال حاضر شد و او هم قراردادش را دو فصل دیگر با این باشگاه تمدید کرد.

همچنین عارف آغاسی مدافع فصل گذشته فولاد نیز در دفتر باشگاه استقلال حضور پیدا کرد. چند دقیقه بعد محمدرضا آزادی مهاجم سابق تراکتور و بازیکن فصل گذشته پانتولیکوس یونان نیز جهت مذاکره با مدیران استقلال وارد دفتر این باشگاه شد. عارف آغاسی پس از زبیر نیک‌نفس، دومین خرید آبی‌پوشان از اهواز لقب گرفت و با عقد قراردادی دوساله به استقلال پیوست. همچنین محمدرضا آزادی نیز پس از مذاکره با مدیران استقلال، با عقد قراردادی دوساله به این تیم پیوست.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار