• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۶-۰۱ - ۰۱:۲۸
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0

برترین دانشگاه‌های پزشکی دنیا

دانشگاه انگلیسی آکسفورد در رده‌بندی QS دومین دانشگاه برتر پزشکی دنیا لقب گرفته است. در این دانشگاه هم مانند بسیاری از دانشگاه‌های اروپایی، دانشجویان به‌طور مستقیم مشغول تحصیل در رشته‌های پزشکی می‌شوند. این دانشگاه برنامه‌ای تسریعی برای اشتغال به‌کار و جذب فارغ‌التحصیلان این رشته دارد و فارغ‌التحصیلان به‌سرعت در بخش‌های مختلفی چون بخش دانشگاهی و آکادمیک، پژوهشی و مراکز خصوصی مشغول کار می‌شوند.

برترین دانشگاه‌های پزشکی دنیا

به گزارش «فرهیختگان»: دانشگاه هاروارد: طبق رده‌بندی‌های صورت‌گرفته از سوی پایگاه رتبه‌بندی QS، دانشگاه هاروارد برترین دانشگاه علوم پزشکی دنیا لقب گرفته است. مشهور بودن این دانشگاه به دلیل داشتن اساتید برجسته و بیمارستان‌های ممتاز آموزشی ازجمله بیمارستان عمومی ماساچوست و بیمارستان کودکان بوستون است. طرح اصلی این دانشگاه بر پژوهش و تولید مطالعات بالینی و مقالات پژوهشی متمرکز است. این دانشگاه حدود 3.7 درصد از پذیرش خود را به دانشجویان پزشکی اختصاص داده است.

دانشگاه آکسفورد: دانشگاه انگلیسی آکسفورد در رده‌بندی QS دومین دانشگاه برتر پزشکی دنیا لقب گرفته است. در این دانشگاه هم مانند بسیاری از دانشگاه‌های اروپایی، دانشجویان به‌طور مستقیم مشغول تحصیل در رشته‌های پزشکی می‌شوند. این دانشگاه برنامه‌ای تسریعی برای اشتغال به‌کار و جذب فارغ‌التحصیلان این رشته دارد و فارغ‌التحصیلان به‌سرعت در بخش‌های مختلفی چون بخش دانشگاهی و آکادمیک، پژوهشی و مراکز خصوصی مشغول کار می‌شوند. دانشگاه آکسفورد 16.5درصد از پذیرش دانشجویان خود را به دانشجویان رشته‌های پزشکی اختصاص داده است.

دانشگاه کمبریج: این دانشگاه که طبق رتبه‌بندی پایگاه QS در رده سوم دنیا از نظر رشته‌های پزشکی قرار دارد، مقصد بسیاری از علاقه‌مندان به این رشته دانشگاهی است. دانشجویان دانشگاه کمبریج ابتدا آناتومی، هموستاز، زیست‌شناسی بیماری، شیمی مولکولی، زیست‌شناسی و نوروبیولوژی و... را آموزش می‌بینند. آنها در سال سوم، تخصص خود را انتخاب می‌کنند که گاهی حتی تخصص آنها به پزشکی هم مربوط نمی‌شود مانند فلسفه یا مدیریت. دانشجویان پس از سه سال، برای عملی کردن نظریه‌های خود به بیمارستان آدنبروک می‌روند. پذیرش دانشجویان پزشکی در دانشگاه کمبریج 21درصد را شامل می‌شود.

دانشگاه استنفورد: این دانشگاه آمریکایی در رده‌بندی پایگاه QS رتبه چهارم برترین دانشگاه‌های پزشکی جهان را از آن خود کرده است. دانشگاه استنفورد علاوه‌بر موفقیت و برتری در کسب‌وکار و کارآفرینی، در زمینه پزشکی هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. استنفورد هم مانند دانشگاه جانز هاپکینز پذیرش دانشجوی پزشکی محدودی دارد، به‌طوری‌که در هر دوره تنها 90 تا 100 دانشجو می‌پذیرد. این دانشگاه که در سیلیکون‌ولی واقع شده، از فناوری‌های نوین هم در این عرصه استفاده می‌کند. 2.3درصد از کل پذیرش دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان پزشکی تشکیل می‌دهند.

دانشگاه جانز هاپکینز: دانشگاه آمریکایی جانز هاپکینز پنجمین دانشگاه برتر پزشکی در دنیاست. این دانشگاه در مجاورت بیمارستان جانز هاپکینز واقع شده و بسیاری از متخصصان جراحی اعصاب، جراحی قلب و اطفال این بیمارستان را فارغ‌التحصیلان همین دانشگاه تشکیل می‌دهند. این دانشگاه برخلاف بسیاری دیگر از مراکز آموزشی، طبق طرحی رقابتی، تنها3.9درصد از متقاضیان تحصیل در رشته پزشکی این دانشگاه را پذیرش می‌کند. این مرکز آموزشی فضای محدودی برای آموزش در اختیار دارد و اندازه کلاس‌ها معمولا کوچک است و تنها 120 دانشجو را در خود جای می‌دهند. فضایی مشارکتی بین دانشجویان و اعضای هیأت‌علمی این دانشگاه برقرار است.

موسسه کارولینسکا: این موسسه آموزشی که در سوئد واقع شده، سومین مدرسه پزشکی اروپاست که ششمین دانشگاه پزشکی برتر دنیا لقب گرفته است. این موسسه، بزرگ‌ترین مرکز تحقیقات دانشگاهی پزشکی در سوئد به شمار می‌رود که مسئول 40درصد تحقیقات پزشکی در این کشور است. هزینه تحصیل در موسسه کارولینسکا برخلاف بسیاری از دانشگاه‌های پزشکی برتر دنیا، ارزان است و برای تمام دانشجویانی که در اتحادیه اروپا زندگی می‌کنند، رایگان است. این موسسه آموزش پزشکی در میان کل پذیرش دانشجویی که دارد، تنها 3درصد از پذیرش‌ها را به دانشجویان پزشکی اختصاص داده است.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین