• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۶-۰۱ - ۰۲:۲۶
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0

همه بیماران کرونایی را مانند بستگان خودمان می‌دانیم

در این مدت بیماران کرونایی زیادی بودند که با وضعیت وخیم به بیمارستان مراجعه کردند تا جایی که برخی از آنها نارسایی کلیه نیز پیدا کرده بودند. این‌دسته از بیماران حتی چندین‌بار تحت دیالیز قرار گرفته و تمام درمان‌ها ازجمله داروهای آنتی‌ویروس و... را دریافت کردند. بهترین خاطره بنده از این مدت این است که تعداد زیادی از این بیماران بهبود پیدا کرده و به آغوش خانواده بازگشتند.

همه بیماران کرونایی را مانند بستگان خودمان می‌دانیم

سیده‌معصومه فاطمی، متخصص داخلی بیمارستان بوعلی نیز در گفت‌وگو با «فرهیختگان» در پاسخ به اینکه چرا رشته پزشکی را انتخاب کرده‌اید، گفت: «سال‌های اول دبیرستان برای یادگیری کمک‌های اولیه به یک بیمارستان مراجعه کرده بودم که با حضور در بخش‌های مختلف علاقه‌مند به رشته پزشکی شدم. در آن روزها از نزدیک در جریان کار و فداکاری پزشکان قرار گرفته و متوجه شدم حضور پزشکان به چه میزان می‌تواند در سلامت مردم موثر باشد و باعث کاهش آلام و ناراحتی خانواده‌های آنان شود.»

او با بیان اینکه در روزهای اخیر شاهد همکاری و رشادت‌های تمام همکاران در تمام بخش‌های بیمارستان بوعلی هستیم، اضافه کرد: «تمام کادر درمان این بیمارستان درتلاش هستند تا بیمارانی که با شرایط سخت به بیمارستان مراجعه می‌کنند هرچه سریع‌تر بهبود پیدا کنند.»  او با بیان اینکه تمام بیماران کرونایی مانند بستگان ما هستند، اضافه کرد: «همه پزشکان از اینکه حتی یکی از این بیماران به درمان پاسخ ندهند، متاثر می‌شوند. بنابراین تمام تلاش خود را برای بهبودی تمام بیماران انجام داده و از تمام تجهیزات و خدمات درمانی برای درمان آنها استفاده می‌کنیم.»  این متخصص داخلی بیمارستان بوعلی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: «از اولین روزهای اعلام رسمی وجود بیماری کرونا در ایران به‌عنوان یکی از اعضای کادر درمان در صف مقابله با بیماری کووید-۱۹ قرار گرفتم و شاهد روایت‌های کرونایی فراوانی بودم. امیدوارم هرچه سریع‌تر از این مشکل خاص که جهان را درگیر کرده است، گذر کنیم.»

او در ادامه تصریح کرد: «در این مدت بیماران کرونایی زیادی بودند که با وضعیت وخیم به بیمارستان مراجعه کردند تا جایی که برخی از آنها نارسایی کلیه نیز پیدا کرده بودند. این‌دسته از بیماران حتی چندین‌بار تحت دیالیز قرار گرفته و تمام درمان‌ها ازجمله داروهای آنتی‌ویروس و... را دریافت کردند. بهترین خاطره بنده از این مدت این است که تعداد زیادی از این بیماران بهبود پیدا کرده و به آغوش خانواده بازگشتند.»  متخصص داخلی بیمارستان بوعلی گفت: «بدترین خاطرات نیز فوت برخی از این بیماران بود که علی‌رغم تلاش‌های انجام‌شده توسط کادر درمان متاسفانه به درمان‌ها پاسخ نداده و بهبود پیدا نکردند.»

 تمام پرستاران و پزشکان بیمارستان مشغول خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی هستند

فاطمی بیان کرد: «در این مدت تمام همکاران از رشته‌ها، تخصص‌ها و فوق‌تخصص‌های مختلف دست‌به‌دست هم داده تا بتوانند به بیماران خدمات ارائه دهند و بهترین کار را برای درمان بیماران انجام دهند. درحال‌حاضر تمام پرستاران و پزشکان این بیمارستان مشغول خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی هستند تا جایی‌که برخی از آنها بیش از دو بار خودشان درگیر این بیماری شدند. با این اوصاف حتی در زمان بیماری و با حال بد نیز مشغول بررسی و درمان سایر بیماران بودند.»

او گفت: «متاسفانه با توجه به شیوع پیک پنجم با شرایط سختی مواجه هستیم و تمام تخت‌های آی‌سی‌یو در اختیار این‌دسته از بیماران است. این روزها صحنه‌هایی را می‌بینیم که پزشکان از شدت خستگی، فقط برای دقایقی کوتاه چشمان خود را می‌‌بندند تا استراحتی کرده باشند.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار