• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۵-۲۳ - ۰۱:۵۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
سرپرست گویندگان رادیو رویش:

تمام دغدغه ما موثر بودن بود

در ابتدا که آغاز به‌کار کردیم، ازطریق صفحات مجازی فعالیت‌های خود را منتشر می‌کردیم. افرادی که علاقه‌مند به فعالیت و گویندگی بودند به ما پیام می‌دادند و اعلام آمادگی می‌کردند و ما هم باتوجه به المان‌های موردنظر خودمان جذب نیرو می‌کردیم. اگر برای جذب مناسب نبودند، آنها را به دوره‌های مهارتی راهنمایی کرده و سپس جذب‌شان می‌کردیم و به تولید پادکست‌های مختلف در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و... در زمینه‌های مناسبتی پرداختیم و تمام دغدغه ما موثر بودن بود.

تمام دغدغه ما موثر بودن بود

نیلوفر هوشمند، روزنامه‌نگار: امید جاویدنیا، سرپرست گویندگان رادیو رویش پیرامون این رسانه دانشجویی و فعالیت گویندگان آن گفت: «سال ۹۸ که کار خود را آغاز کردیم، در نقطه صفر بودیم و امروز ۱۲ نفر گوینده اصلی و ۸ گوینده همکار از دانشگاه‌های سراسر کشور داریم. در ابتدا که آغاز به‌کار کردیم، ازطریق صفحات مجازی فعالیت‌های خود را منتشر می‌کردیم. افرادی که علاقه‌مند به فعالیت و گویندگی بودند به ما پیام می‌دادند و اعلام آمادگی می‌کردند و ما هم باتوجه به المان‌های موردنظر خودمان جذب نیرو می‌کردیم. اگر برای جذب مناسب نبودند، آنها را به دوره‌های مهارتی راهنمایی کرده و سپس جذب‌شان می‌کردیم و به تولید پادکست‌های مختلف در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و... در زمینه‌های مناسبتی پرداختیم و تمام دغدغه ما موثر بودن بود. به مرور زمان وارد فاز کارهای تصویری شدیم و در سطح استان و کشور فعالیت‌مان گسترش پیدا کرد و با ارگان‌های مختلفی مثل وزارت علوم، سازمان انتقال خون، شرکت ایرانسل به‌صورت کوتاه‌مدت و.‌.. به همکاری پرداختیم.»

  همه تلاش می‌کنند بهترین کار را برای محرم ارائه دهند

وی ادامه داد: «آغاز رادیو رویش از بستر دانشگاه بود و رشد آن هم در فضای دانشگاهی شکل گرفت تا به امروز که دو سال متوالی جایزه رسانه برتر دانشجویی کشور را از آن خود کرده است، اما رسالتی که بر دوش ما قرارگرفته، فرادانشگاهی است و هرروز تلاش می‌کنیم رشد و توسعه بیشتری داشته باشیم که یکی از نمونه‌های آن همین رادیو محرم و حسینیه مجازی است که امسال سری دوم آن را تحت عنوان نوای نینوا تولید کردیم. برنامه محرم علاوه‌بر مناسبتی بودن یک کار اعتقادی است که همه به آن علاقه دارند و برای انجام آن مشتاق هستند و همه تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیرند تا بهترین و باکیفیت‌ترین کار را در این زمینه انجام دهند. تمام تلاش ما این است که به‌عنوان دانشجو رسالت خود را به بهترین نحو به انجام برسانیم و برای فرهنگ‌سازی مسائل مختلف جامعه برنامه‌های خوبی داشته باشیم.»  مدیر گویندگان رادیو رویش افزود: «این پویش با تمام بخش‌های کشور و ارگان‌ها می‌تواند ارتباط بگیرد و با رویکردی فرادانشگاهی به همکاری با مسئولان کشورها در بخش‌های مختلف بپردازد و در سطح ملی محتوا تولید کند. ما درنظر داریم درکنار کارهایی که امروز تولید می‌کنیم، انیمیشن هم تولید کنیم.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار