• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۵-۲۳ - ۰۱:۰۸
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
بازتاب تغییرات در والیبال ایران پس از ناکامی در المپیک

عطایی، مربی موقت یا دائمی؟

فدراسیون والیبال ایران این‌بار برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا سراغ یک گزینه داخلی رفت و بهروز عطایی را به‌عنوان جانشین آلکنو در این تیم منصوب کرد. سایت سیاتکای لهستان در گزارشی از وضعیت تیم ملی ایران پس از رفتن آلکنو، می‌نویسد: پس از عدم موفقیت در رقابت‌های المپیک، ولادیمیر آلکنو از هدایت تیم ملی ایران کنار رفت و وظایف او به بهروز عطایی واگذار شد.

عطایی، مربی موقت یا دائمی؟

به گزارش «فرهیختگان»: تیم ملی والیبال ایران که امید زیادی داشت تا با نسل طلایی خود در المپیک 2020 توکیو روی سکو برود نهایتا حتی از مرحله گروهی هم موفق به صعود نشد تا یکی از نمایندگان ناکام ایران در این مسابقات لقب گیرد. ایران با ولادیمیر آلکنوی روس که سابقه حضور در سه المپیک را داشت، راهی این مسابقات شد و با وجود برتری برابر لهستان در دیدار نخست که در پایان دور گروهی صدرنشین شد درنهایت رتبه‌ای بهتر از پنجمی در گروهش کسب نکرد. قطع همکاری فدراسیون والیبال با سرمربی روس و همچنین خداحافظی سعید معروف از تیم ملی مهم‌ترین اتفاقاتی بود که پس از پایان المپیک برای تیم ایران رخ داد و بازتاب‌های مختلفی در رسانه‌های خارجی داشت.

پاسور تیم ملی ایران پس از رقابت‌های المپیک تصمیم به خداحافظی از تیم ملی گرفت و به سال‌های حضورش در این تیم خاتمه داد. سایت «پلست‌اسپورت» لهستان درباره این اتفاق می‌نویسد: «سعید معروف دیگر قرار نیست برای تیم ملی والیبال ایران به میدان برود و پس از ناکامی در رقابت‌های المپیک تصمیم به خداحافظی گرفت. یکی از بهترین پاسورهای والیبال دنیا از سال 2005 در تیم ملی کشورش به بازی پرداخت و حالا پس از 16 سال از این تیم جدا شد. او طی این مدت 9 مدال طلای قهرمانی در آسیا به دست آورد و در سال 2014 پس از اینکه در تیم منتخب رقابت‌های لیگ جهانی قرار گرفت بیش از قبل برای طرفداران والیبال در دنیا شناخته شد. او همچنین در سال‌های 2014 و 2015 به‌عنوان بهترین ورزشکار کشورش نیز انتخاب شد. ملی‌پوشان والیبال ایران خیلی زود از مسابقات المپیک کنار رفتند. آنها در بازی نخست خود لهستان را شکست دادند و شروع خوبی داشتند اما در ادامه فقط توانستند ونزوئلا را که ضعیف‌ترین تیم گروه بود، ببرند و در دیداری حساس و سرنوشت‌ساز مقابل ژاپن در تای‌بریک باختند و پنجم شدند. معروف در رده باشگاهی نیز لباس تیم‌های مختلفی را به تن کرد و البته در کشورهای مختلفی نیز بازی کرد. زنیت‌کازان، اما ویلاس سیه‌نا و بیجینگ بایک‌موتور چین ازجمله مشهورترین تیم‌هایی بودند که این پاسور باتجربه ایرانی در آنها به میدان رفته است.» فدراسیون والیبال ایران این‌بار برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا سراغ یک گزینه داخلی رفت و بهروز عطایی را به‌عنوان جانشین آلکنو در این تیم منصوب کرد. سایت سیاتکای لهستان در گزارشی از وضعیت تیم ملی ایران پس از رفتن آلکنو، می‌نویسد: «پس از عدم موفقیت در رقابت‌های المپیک، ولادیمیر آلکنو از هدایت تیم ملی ایران کنار رفت و وظایف او به بهروز عطایی واگذار شد. این مربی ایرانی که سابقه قهرمانی با ایران در رقابت‌های زیر 21 سال جهان را در کارنامه دارد باید این تیم را برای حضوری موفق در رقابت‌های قهرمانی آسیا که به‌زودی برگزار می‌شود، آماده کند. این مسابقات قرار است در ژاپن برگزار شود و تیم ایران در گروه دوم با پاکستان، تایلند و هنگ‌کنگ هم‌گروه است. این رقابت‌ها از این جهت برای تیم‌های مدعی آسیایی اهمیت دارد که دو تیم برتر جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان در سال 2022 را کسب می‌کنند. ایران به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها حاضر خواهد بود. این تیم در این رقابت‌ها دیگر سرمربی روس خود را روی نیمکت نخواهد داشت؛ چراکه این مربی در المپیک توکیو عملکردی ناموفق به‌همراه این تیم داشت و با دو برد و سه شکست نتوانست تیمش را از مرحله گروهی بالاتر ببرد. سرمربی جدید تیم ایران 51ساله است و علاوه‌بر هدایت تیم زیر 21 سال این کشور، سابقه دستیاری در تیم ملی را نیز دارد. باید دید آیا عطایی تنها برای حضور در این تورنمنت به سمت سرمربی تیم منصوب شده یا حضورش روی نیمکت ایران طولانی‌مدت خواهد بود. تیم ایران در این مسابقات با ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه خود شرکت خواهد کرد.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار