• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۵-۲۱ - ۰۲:۴۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
مغانلو به پرتغال نرفته، باقری و نوراللهی هفته بعد تمدید می‌کنند

وقت پایان همکاری پرسپولیس با کارگزار

روابط عمومی قرمزها: با بی‌سابقه‌ترین بحران تاریخ روبه‌رو هستیم

هفته آینده به شکل رسمی همکاری پرسپولیس با کارگزار فعلی‌اش قطع می‌شود تا باشگاه سرخ پایتخت به‌سرعت وارد فاز جذب اسپانسر جدید شود. در هفته جاری باشگاه پرسپولیس کلیه رسانه‌های خود در فضای مجازی را از کارگزار تحویل گرفت و هم‌اکنون مدیریت دوطرف درحال مذاکره برای قطع کامل همکاری هستند.

وقت پایان همکاری پرسپولیس با کارگزار

اردلان بزرگ‌نیا، روزنامه‌نگار: باشگاه پرسپولیس با جذب علیرضا ابراهیمی مدافع تیم گل گهر سیرجان رسما وارد بازار نقل‌وانتقالات تابستانی شده است. به‌نظر می‌رسد علت این سرعت عمل سرخپوشان به اتفاقاتی مرتبط باشد که در پرونده شکایت گابریل کالدرون از پرسپولیس ممکن است رخ بدهد. البته همین ورود سریع سرخ‌های پایتخت به بازار نقل‌وانتقالات بازار اخبار و شایعات نقل‌وانتقالاتی را در اطراف این باشگاه پرطرفدار داغ کرده است. «فرهیختگان» به آخرین وضعیت پرسپولیس در این بازار نگاهی انداخته است که در ادامه از نظر می‌گذرد.

 حساب پرسپولیس ، بی‌پول و مسدود

با اینکه پرسپولیس اولین بازیکن مورد نظرش را در این فصل جذب کرده اما کاملا مشخص است که این باشگاه با دستان خالی وارد این بازار گرانقیمت شده است. از باشگاه پرسپولیس خبر می‌رسد که حساب این باشگاه کاملا خالی و البته مسدود است. با شکایت یکی از طلبکاران این باشگاه دادگاه حکم به مسدود شدن حساب باشگاه پرسپولیس داده و این باشگاه فعلا در انجام امور مالی با یکی از بحرانی‌ترین شرایط مالی خود در چندین سال اخیر روبرو شده است. به‌نظر می‌رسد این شرایط بحرانی خیلی زود شکل و شمایل خود را به پرسپولیس و هوادارانش نشان می‌دهد. شکایت کالدرون و دستیارش از پرسپولیس و مهلت کم باقی‌مانده تا پرداخت کامل طلب 580 هزار دلاری این مربی می‌تواند دردسرهای زیادی را برای این باشگاه مردمی ایجاد کند، البته باشگاه پرسپولیس تلاش‌هایی انجام داده تا بتواند این مشکل را حل کند که در ادامه گزارش به آن اشاره خواهیم کرد. اما فعلا باید گفت باشگاه پرسپولیس فاصله زیادی با بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی خود ندارد!

 هفته بعد همکاری با کارگزار کامل قطع می‌شود

هفته آینده به شکل رسمی همکاری پرسپولیس با کارگزار فعلی‌اش قطع می‌شود تا باشگاه سرخ پایتخت به‌سرعت وارد فاز جذب اسپانسر جدید شود. در هفته جاری باشگاه پرسپولیس کلیه رسانه‌های خود در فضای مجازی را از کارگزار تحویل گرفت و هم‌اکنون مدیریت دوطرف درحال مذاکره برای قطع کامل همکاری هستند. ظاهرا مبلغی از قرارداد باقی‌مانده و باشگاه در تلاش است این مبلغ را دریافت کند اما کارگزار که مدعی است 70 میلیارد تومان از این همکاری دچار ضرر و زیان شده بر سر این موضوعات مذاکراتی را دارد، دنبال می‌کند. آنچه به قطعیت گفته می‌شود این است که پرسپولیس اوایل هفته آینده به این همکاری به شکل کامل پایان خواهد داد.

 تغییرات کابینه دولت و گرفتاری‌های پرسپولیس

گفته می‌شود جعفر سمیعی برای تهیه پول این روزها به هر دری می‌زند. اما آنچه اتفاق افتاده این است که هیچ نهاد و فردی حاضر نشده به درخواست‌های سمیعی پاسخ مثبت دهد. با آغاز به کار دولت سیزدهم همه منتظرند تا ببینند دقیقا چه اتفاقاتی در انتخاب کابینه رئیس‌جمهور رخ می‌دهد و بعد می‌خواهند تصمیم‌گیری کنند. با توجه به اینکه هنوز گزینه وزارت ورزش رای اعتماد از مجلس نگرفته باشگاه پرسپولیس خبری از اتفاقات آینده خود ندارد و برای تامین منابع مالی هم دچار مشکلاتی شده است. جالب اینجاست باشگاه‌ها دولتی برای آینده‌شان منتظر تصمیم و تغییرات دولتی هستند اما سهمی از بودجه دولتی برای حل مشکلات ندارند!

 پرسپولیس به‌دنبال برگزاری مزایده

پرسپولیسی‌ها برای برگزاری مزایده انتخاب اسپانسر عجله ویژه‌ای دارد. با پایان همکاری کارگزار، پرسپولیس باید به‌سرعت زمینه برگزاری مزایده برای انتخاب اسپانسر را فراهم کند. این اتفاق درحالی خواهد افتاد که معاونت حقوقی وزارت ورزش با این کار موافقت کند تا باشگاه پرسپولیس ظرف مدت 10 روز بتواند اسپانسر جدید خود را بشناسد و با دریافت بخشی از مبلغ قرارداد مشکلاتش را حل کند. سوال اینجاست آیا معاونت حقوقی وزارت ورزش بدون حضور وزیر دستور به برگزاری مزایده می‌دهد؟

 روابط عمومی باشگاه: با بی‌سابقه‌ترین بحران تاریخ روبه‌رو هستیم

درمورد آخرین وضعیت پرونده شکایت کالدرون از پرسپولیس سراغ کاوه علی‌اسماعیلی، مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس رفتیم. او در پاسخ به سوال «فرهیختگان» گفت: «اجازه بدهید به‌طورکلی جواب این سوال را بدهم. متاسفانه باشگاه پرسپولیس با شدیدترین بحران مالی خود روبه‌رو شده و چنین بحرانی تابه‌حال در این باشگاه وجود نداشته است. باشگاه درحال‌حاضر علی‌رغم تلاش‌های مدیریت هیچ‌گونه منابع مالی در اختیار ندارد و حساب باشگاه نیز به‌علت شکایت مسدود شده است. برخلاف بسیاری از تیم‌ها هیچ‌گونه پشتوانه مالی نداریم و مثل برخی تیم‌ها افرادی هم کنار پرسپولیس نیستند که به باشگاه کمک کنند. برای حل این مشکلات فقط به صبر نیاز داریم و البته منتظریم تا شرایط جذب اسپانسر را به شکل قانونی پیدا کرده و مجوز لازم را برای این کار از وزارت ورزش دریافت کنیم.»

مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس در ادامه گفت: «درصورت دریافت مجوز به‌سرعت مراحل قانونی برگزاری مزایده انتخاب اسپانسر را طی خواهیم کرد تا ان‌شاءالله بتوانیم مشکلات مالی باشگاه را برطرف کنیم. درحال‌حاضر به‌غیر از بدهی‌های داخلی و خارجی که از گذشته باقی‌مانده‌اند ما باید 20 درصد قرارداد بازیکنان ، آپشن قراردادها و همچنین پیش‌پرداخت بازیکنان جدید را بپردازیم و برای همین به برگزاری سریع مزایده امیدوار هستیم. با وجود این توانسته‌ایم بدون پول یک بازیکن را جذب کنیم و مذاکرات را برای جذب نفرات دیگر ادامه دهیم.»

 این نفرات در لیست خرید پرسپولیس نیستند

این روزها اسامی مختلفی برای حضور در پرسپولیس مطرح می‌شود و گفته می‌شود باشگاه پرسپولیس با این نفرات مشغول مذاکره است. اما باشگاه سرخ پایتخت این موضوع را رد می‌کند و می‌گوید نام این نفرات در لیست خرید یحیی گل‌محمدی نیست! باشگاه تاکید دارد علی علیزاده هافبک دفاعی گل گهر سیرجان و حامد پاکدل مهاجم آلومینیوم اراک مدنظر پرسپولیس نیستند و با آنها مذاکره‌ای نشده است. حال باید تا پایان زمان نقل‌وانتقالات منتظر بمانیم تا ببینیم این تاکیدها چقدر درست است.

 باقری و نوراللهی هفته بعد تمدید می‌کنند

مجید صدری رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس با کریم باقری تماس گرفته و درمورد تمدید قرارداد این مربی صحبت کرده است. باقری هم که در تعطیلات و مسافرت به سر می‌برد به صدری اعلام کرده که مشکلی برای تمدید قرارداد ندارد و به‌زودی به باشگاه خواهد رفت. شنیدیم احتما بسیار زیاد ابتدای هفته بعد باقری راهی باشگاه پرسپولیس خواهد شد تا قراردادش را تمدید کند.

احمد نوراللهی هم شرایطی مشابه کریم باقری دارد. او با باشگاه بر سر ادامه همکاری به توافق رسیده و البته هنوز بر سر مسائل مالی مشغول مذاکره است. ظاهرا قرار است طرفین به یک رقم معقول برسند تا نوراللهی هم ابتدای هفته بعد برای تمدید قرارداد به باشگاه برود. باشگاه تاکید دارد امروز و فردا آنها تعطیل هستند و ادامه برنامه‌هایشان را از شنبه آینده آغاز خواهند کرد.

 مغانلو پرسپولیسی‌ها را سرکار گذاشته است؟

درحالی‌که خیلی از رسانه‌ها از سفر شهریار مغانلو به پرتغال برای مذاکره با تیم سانتاکلارا گفته بودند، اخباری شنیده می‌شود که این مهاجم گلزن در تهران به سر می‌برد و خبری هم از حل مشکل دریافت رضایتنامه‌اش از تیم پرتغالی در میان نیست. برخی موافقت او برای حضور در تیم سپاهان خبر می‌دهند و می‌گویند این تیم 500 هزار یورو رضایتنامه این بازیکن را به تیم سانتاکلارا پرداخت می‌کند، البته باشگاه پرسپولیس هنوز از جذب دوباره این بازیکن ناامید نیست، هرچند درصد شانس جذب او را نیز 40 درصد می‌داند! مشخص نیست مغانلو واقعا دارد تلاش می‌کند تا در پرسپولیس بماند یا به‌دنبال راهی بی‌حاشیه برای حضور در تیم سپاهان است.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار