• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۵-۲۰ - ۰۰:۳۷
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
بررسی 10 باشگاه ورزشی که بیشترین حقوق را به ستاره‌های خود می‌دهند

پاریس با مسی در صدر

شانس به سراغ ناصر الخلیفی و باشگاهش آمده و آنها می‌توانند مسی را به‌عنوان بازیکن آزاد و بدون پرداخت هیچ پولی به بارسلونا به خدمت بگیرند. البته به‌هرحال این باشگاه باید دستمزد بالایی به مسی پرداخت کند که همین موضوع سبب می‌شد این تیم فرانسوی به صدر فهرست باشگاه‌های ورزشی که بیشترین دستمزد را به بازیکنان خود می‌پردازند، صعود کند. مهاجم 34ساله آبی و اناری‌ها قرار است با قراردادی دوساله و دستمزد سالیانه 25میلیون پوند راهی پاری‌سن‌ژرمن شود.

پاریس با مسی در صدر

سیامک خاجی، روزنامه‌نگار: برای مالکان قطری پاری‌سن‌ژرمن خرید یکی از دو فوق‌ستاره سال‌های اخیر فوتبال دنیا همواره یکی از رویاهای دست‌نیافتنی به نظر می‌رسید و اگرچه آنها بارها برای خرید کریس رونالدو و لئو مسی تلاش کردند اما هربار با پاسخ منفی روبه‌رو شدند. حالا شانس به سراغ ناصر الخلیفی و باشگاهش آمده و آنها می‌توانند مسی را به‌عنوان بازیکن آزاد و بدون پرداخت هیچ پولی به بارسلونا به خدمت بگیرند. البته به‌هرحال این باشگاه باید دستمزد بالایی به مسی پرداخت کند که همین موضوع سبب می‌شد این تیم فرانسوی به صدر فهرست باشگاه‌های ورزشی که بیشترین دستمزد را به بازیکنان خود می‌پردازند، صعود کند. مهاجم 34ساله آبی و اناری‌ها قرار است با قراردادی دوساله و دستمزد سالیانه 25میلیون پوند راهی پاری‌سن‌ژرمن شود و چالش مهم برای این باشگاه ایجاد توازن بین درآمدها و مخارج باشگاه است تا گرفتار قوانین فیرپلی مالی نشود.

در ادامه نگاهی به 10 باشگاه ورزشی دنیا خواهیم داشت که بیشترین حقوق را به بازیکنان خود پرداخت می‌کنند.

10- کلیولند براونز (157میلیون پوند)

این باشگاه که در رشته فوتبال آمریکایی فعال است، در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری زیادی را انجام داده تا بتواند دوباره به اوج برگشته و یکی از مدعیان قهرمانی در طول فصل لقب بگیرد. آنها در ترکیب کنونی خود دو بازیکن گرانقیمت در اختیار دارند که بیشترین دستمزد را در این باشگاه دریافت می‌کنند. اودل بکام جونیور 10.4 میلیون پوند و جارویس لندری 9 میلیون پوند سالیانه درآمد دارند و بخش عمده‌ای از مخارج باشگاه صرف آنها می‌شود. فصل قبل براونز برای نخستین‌بار از سال 2007 فصلی موفق را پشت‌سر گذاشت و توانست راهی دیدارهای پلی‌آف شود که از سال 2002 در رسیدن به آن ناکام بودند. البته آنها در این مرحله به چیفز باختند و نتوانستند به مراحل پایانی راه پیدا کنند.

9- دالاس کابویز (158میلیون پوند)

این باشگاه تگزاسی بیشترین حقوق را بین باشگاه‌های فوتبال آمریکایی به بازیکنان خود می‌دهد و بالاتر از تیم‌هایی چون کلیولند براونز، «نیوانگلند پتریوت» و «تامپا بی‌بوکانیرز» قرار گرفته است. داک پرسکات، مدافع عقب زمین این تیم 6.4 میلیون پوند دستمزد می‌گیرد که البته 9.5 میلیون پوند نیز برای خرید او هزینه شده است. دی‌مارکوس لاورنس هم دیگر بازیکن گرانقیمت این باشگاه است که درمجموع 15.8میلیون پوند برای دالاسی‌ها هزینه داشته است. البته با وجود همه این هزینه‌ها، باشگاه در سال گذشته فصل موفقی را سپری نکرد و در کنفرانس شرق نهایتا در رده سوم جدول قرار گرفت.

8- چلسی (163میلیون پوند)

قهرمان فصل پیش فوتبال اروپا در این سال‌ها هزینه زیادی برای خرید ستاره‌های نامدار فوتبال دنیا انجام داده و حقوق بالایی هم به آنها پرداخت می‌کند. در ترکیب کنونی این تیم انگولو کانته بیشترین دستمزد را بین بازیکنان آبی‌پوش دریافت می‌کند. این هافبک پرتلاش فرانسوی در سال 2018 قراردادش را با این باشگاه تمدید کرد و با دریافت حقوق هفتگی 290هزار پوندی سالیانه حدود 15میلیون پوند از باشگاهش درآمد دارد. آنها فصل گذشته تیمو ورنر آلمانی را نیز از لایپزیگ به ترکیب خود اضافه کردند که او هم 14/14 میلیون پوند دستمزد می‌گیرد و جزء بازیکنان پردرآمد باشگاه محسوب می‌شود. بین پنج بازیکن پردرآمد این تیم نام بن چیلول، کپا آریزابالاگا و متئو کواچیچ نیز دیده می‌شود که البته گلر اسپانیایی و پراشتباه این تیم با وجود درآمد بالایی که در لندن دارد، در اکثر بازی‌های تیمش نیمکت‌نشین است. چلسی طی روزهای آینده خرید روملو لوکاکو از اینترمیلان را قطعی خواهد کرد و احتمالا او هم بین بازیکنانی قرار می‌گیرد که این تیم انگلیسی حقوق بالایی به آنها پرداخت می‌کند و به این ترتیب به‌زودی رتبه‌ای بهتر در این فهرست خواهند داشت.

7- بایرن مونیخ (166میلیون پوند)

قهرمان بوندس‌لیگا هم به ستاره‌های خود پول خوبی بابت بازی در این باشگاه پرداخت می‌کند و یکی از بهترین باشگاه‌ها در این زمینه است. این تیم حداقل هفت بازیکن دارد که حقوقی بیشتر از سالی 10میلیون پوند از باواریایی‌ها دریافت می‌کنند. مطابق انتظار این روبرت لواندوفسکی است که بیشترین دستمزد را از این باشگاه می‌گیرد و البته با آمار خیره‌کننده گلزنی‌هایش نشان داده شایسته دریافت 18.3 میلیون پوند در سال هست. دومین بازیکن پردرآمد بایرن مانوئل نویر است که 1.9میلیون پوند کمتر از لوا دستمزد می‌گیرد و البته در این سال‌ها یکی از ارکان موفقیت این تیم به‌شمار می‌رود. لروی سانه که سال گذشته از منچسترسیتی راهی مونیخ شد به همراه توماس مولر، لوکاس هرناندز و داگلاس کاستا دیگر نفراتی هستند که حقوق بالایی از تیم قهرمان بوندس‌لیگا دریافت می‌کنند.

6- یوونتوس (184میلیون پوند)

دلیلی که این تیم ایتالیایی چنین رتبه‌ای را در اختیار دارد تنها حضور یک بازیکن است: کریس رونالدو. گفته می‌شود این فوق‌ستاره پرتغالی سالیانه 52میلیون پوند دستمزد از این باشگاه می‌گیرد که به این ترتیب هفته‌ای یک‌میلیون پوند درآمد دارد که باعث می‌شود او با اختلاف بسیار زیادی بیشترین حقوق را بین بازیکنان یووه دریافت کند. مدیران این باشگاه در سال 2018 با این امید که بتوانند پس از موفقیت‌های پیاپی در سری A به دنبال فتح لیگ قهرمانان باشند با این بازیکن قرارداد امضا کردند و قبول کردند حقوقی نجومی به او پرداخت کنند. با این حال یووه نه‌تنها نتوانست موفقیتی در اروپا کسب کند بلکه سال گذشته پس از 9 فصل برای نخستین‌بار نتوانست قهرمان ایتالیا شود و به این ترتیب شایعه جدایی رونالدو از تورین قوت گرفت. به نظر می‌رسد یوونتوس دیگر تمایلی به پرداخت چنین پولی به ستاره تیمش ندارد. در فهرست بازیکنان پردرآمد این باشگاه پائولو دیبالا با 12.3میلیون پوند دوم است و ماتیس دلیخت، مدافع جوان و هلندی باشگاه با 11.8میلیون پوند جایگاه سوم را در اختیار دارد.

5- لس‌آنجلس داجرز (193میلیون پوند)

تنها باشگاه غیرفوتبالی که بین پنج تیم برتر این فهرست قرار گرفته و بیشترین دستمزد را به بازیکنانش می‌دهد این تیم حاضر در لیگ MLB است. این تیم بیس‌بال سال گذشته و پس از 32 سال توانست یک عنوان قهرمانی تور جهانی را کسب کند و به موفقیتی مهم دست پیدا کند. این عنوان را مدیون داشتن ستاره‌هایی چون ترور باور با دستمزد 24.5 میلیون پوند و البته موکی بتز است که اخیرا قرارداد 12سال به ارزش 365 میلیون دلار با این باشگاه امضا کرد که حقوق سالیانه 21.9 میلیون پوند را برای او به‌دنبال دارد. داجرز با نیویورک یانکیز که دومین تیم در پرداخت دستمزد بین باشگاه‌های بیس‌بال آمریکا است فاصله زیادی دارد و این تیم نیویورکی مجموعا 146میلیون پوند حقوق می‌دهد.

4- بارسلونا (195میلیون پوند)

تاثیر جدایی مسی باعث افت آنها در این فهرست شد. بارسا فصل پیش 238 میلیون پوند حقوق پرداخت می‌کرد که حالا این عدد به زیر 200 میلیون کاهش پیدا کرده است. با توجه به اینکه قوانین لالیگا دست باشگاه برای تمدید قرارداد با مسی را بسته بود، آنها درنهایت مجبور شدند با این بازیکن خداحافظی کنند و البته احتمالا مجبورند تا باز هم این عدد را کاهش دهند تا در ادامه مشکلی نداشته باشند. درحال حاضر آنتون گریزمان با30.8 میلیون پوند بیشترین حقوق را در نوکمپ می‌گیرد. فیلیپه کوتینیو هم که افت زیادی داشته و خریدی ناموفق برای این باشگاه محسوب می‌شود با 21.2 میلیون پوند جزء پرهزینه‌های باشگاه محسوب می‌شود. با این حال گفته می‌شود سرخیو آگرو و ممفیس دپی، دو خرید جدید کاتالان‌ها به ترتیب 5 و4.3 میلیون پوند در سال دریافتی خواهند داشت.

3- منچستریونایتد (201 میلیون پوند)

جیدون سانچو و رافائل واران، دو خرید پرهزینه این باشگاه انگلیسی در تابستان جاری که البته قرارداد مدافع فرانسوی هنوز رسما امضا نشده باعث شدند تا این باشگاه به رتبه سوم این فهرست صعود کند. سانچو که پس از مدت‌ها تلاش یونایتد راهی این باشگاه شد در سال 18.2 میلیون پوند حقوق می‌گیرد و البته همچنان داوید دخه‌آ با 19.5 میلیون پوند پردرآمدترین بازیکن باشگاه محسوب می‌شود. این باشگاه پس از کش‌وقوس‌های فراوان قرارداد این گلر اسپانیایی را با رقمی بالا تمدید کرد و حالا به نظر می‌رسد او چندان هم شایسته دریافت چنین حقوقی نبوده است. واران هم قرار است در این تیم سالی 10.25میلیون پوند دستمزد بگیرد و پل پوگبا، ادینسون کاوانی، آنتونی مارسیال و مارکوس رشفورد دیگر نفراتی هستند که از حضور در اولدترافورد بالاتر از 10 میلیون پوند دستمزد می‌گیرند.

2- رئال‌مادرید (212میلیون پوند)

جدایی سرخیو راموس از این باشگاه اسپانیایی باعث شد کمی دستمزدهای این تیم کمتر شود اما آنها در همین تابستان داوید آلابا را به ترکیب خود اضافه کردند که او هم قرار است 10میلیون پوند حقوق بگیرد. راموس در این تیم 17.5 میلیون پوند دریافت می‌کرد و یکی از دلایلی که برای تمدید قراردادش به توافق نرسید همین دستمزد بالا بود. ادن آزارد که بیشتر دوران حضورش در برنابئو را مصدوم بوده و کمتر توانسته برای تیمش مفید باشد درحال حاضر با سالی 21 میلیون پوند بیشترین حقوق را بین بازیکنان دریافت می‌کند. پس از او تونی کروس، کریم بن‌زما و لوکا مودریچ هستند که دریافتی‌شان بیش از سالی 15میلیون پوند است و جزء پردرآمدهای این باشگاه محسوب می‌شوند.

1- پاری‌سن‌ژرمن (256 میلیون پوند)

تابستان پر اتفاق پاریسی‌ها باعث بالا‌رفتن بیش از حد این رقم و قرار گرفتن آنها در صدر این فهرست شد. به‌جز مسی که سالی 25میلیون پوند از این تیم حقوق می‌گیرد، آنها به تازگی واینالدم، دوناروما و راموس را نیز به ترکیب خود اضافه کرده‌اند که گفته می‌شود این سه بازیکن درمجموع 29.2 میلیون پوند حقوق دریافت می‌کنند. این خریدهای پرهزینه باعث شد تا این تیم با اختلاف بیشترین حقوق را بین تمامی باشگاه‌های ورزشی دنیا پرداخت کند و البته سرمایه‌گذاری هنگفت قطری‌ها در این سال‌ها در افزایش این توان مالی بی‌تاثیر نبوده است. از طرف دیگر گفته می‌شود آنها هنوز هم به‌دنبال تمدید قرارداد با کیلیان امباپه هستند و بدون‌شک او در قرارداد جدیدش افزایش چشمگیری در دستمزد خود طلب می‌کند که باعث می‌شود این عدد بسیار بالاتر هم برود.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک