• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۵-۱۶ - ۰۱:۱۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در گفت‌وگو با «فرهیختگان» خبر داد

ارائه۷میز خدمت مشاوره در محله کوره‌های آجرپزی محمودآباد

راه‌اندازی اردوی جهادی مدافعان سلامت در اردیبهشت‌ماه با کمک منصور علی مهدی کلید خورد. ایشان در مراجعات خود به جنوب تهران و کوره‌های آجرپزی در جریان مشکلات معیشتی مردم این منطقه قرار گرفتند. در جلسه بسیج اساتید دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی، تصمیم گرفته شد یک اردوی جهادی جهت ارزیابی و برگزاری ویزیت رایگان پزشکی، آموزش و پیگیری درمورد بهداشت، آموزش پیشگیری و خدمت روانشناختی و... راه‌اندازی شود.

ارائه۷میز خدمت مشاوره  در محله کوره‌های آجرپزی محمودآباد

علیرضا جعفری‌ندیمی، مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درخصوص جزئیات راه‌اندازی اردوی جهادی مدافعان سلامت گفت: «راه‌اندازی این اردوی جهادی در اردیبهشت‌ماه با کمک منصور علی مهدی کلید خورد. ایشان در مراجعات خود به جنوب تهران و کوره‌های آجرپزی در جریان مشکلات معیشتی مردم این منطقه قرار گرفتند.»

او ادامه داد: «در جلسه بسیج اساتید دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی، تصمیم گرفته شد یک اردوی جهادی جهت ارزیابی و برگزاری ویزیت رایگان پزشکی، آموزش و پیگیری درمورد بهداشت، آموزش پیشگیری و خدمت روانشناختی و... راه‌اندازی شود.»  مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در ادامه تصریح کرد: «در این اردو 50 بسته گوشت گوسفندی تازه در این محله کوره‌پزی توزیع شد؛ بسته‌های بهداشتی شامل صابون، شامپو، بطری کوچک الکل، 5 عدد ماسک و یک بسته دستمال کاغذی بین هر خانواده تقسیم شد. توزیع لباس و پوشاک بین خانواده‌های محل کوره‌پزی از دیگر اقدامات انجام شده بود.»  جعفری ندیمی خاطرنشان کرد: «از شنبه گذشته تاکنون درگیری برنامه‌ریزی برای اقدامات این ارودی جهادی بودیم. برای جمعه پانزدهم مرداد، برنامه این اردوی جهادی از 6 صبح آغاز شد، فعالیت این اردوی جهادی از مجموعه ورزشی قاسم‌آباد به‌عنوان ایستگاه اول شروع و ویزیت رایگان پزشکی، آموزشی و پیشگیری و خدمات روانشناختی ارائه شد.»

او بیان کرد: «در ایستگاه دوم در محله کوره‌های آجرپزی محمودآباد حاضر شده و مواد غذایی و پوشاک بین خانواده‌های نیازمند و بسته‌های بهداشتی و شیرخشک نیز در این محله توزیع شد.»

او با بیان اینکه در مجموعه ورزشی محمودآباد 7 میز خدمت مشاوره درنظر گرفته شد، ادامه داد: «مشاوره مذهبی، مشاوره مامایی و زنان و زایمان، مشاوره روانشناسی، روانپزشک، بخش پزشک متخصص کودکان، مشاوره عمومی و مشاوره بهداشت درخصوص پروتکل‌های بهداشتی در زمان کرونا، 7 خدمتی بود که در این مجموعه ارائه شد.»  او اضافه کرد: «همچنین 5 نوع توزیع ازجمله توزیع گوشت گوسفندی تازه، توزیع مواد خوراکی برای بچه‌ها، توزیع بسته‌های بهداشتی، توزیع شیرخشک برای مادران شیرده و توزیع لباس و پوشاک نیز از جمله خدمات دیگری بود که ارائه شد و با این اوصاف می‌توان گفت 12 خدمت در این محله ارائه شده است.»

مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران افزود: «حدود 110 بیمار به ما مراجعه کردند که بخشی از آنها به چند میز مشاوره راهنمایی شدند. بیشترین ویزیت درمورد مشکلات عمومی بود که به پزشک عمومی مراجعه کردند. حدود 65 نفر به میز مشاوره عمومی، 25 نفر به میز مشاوره مامایی، 14 نفر به روانشناسی و روانپزشکی و حدود 45 نفر نیز به میز اطفال مراجعه کردند.»
جعفری نعیمی با بیان اینکه در سال آینده 80 خدمت رضوی خواهیم داشت، گفت: «این 80 خدمت هدیه دانشگاه علوم پزشکی به مردم ایران خواهد بود.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار