• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۵-۰۴ - ۰۰:۵۶
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
المپیک 2020 توکیو – روز سوم

ملایی تنها نماینده موفق ایران

مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات قایقرانی برگزار شد و نازنین ملایی به نیمه‌نهایی A و B صعود کرد. ملایی در این مرحله با پنج قایقران دیگر به رقابت پرداخت و با زمان هشت دقیقه و هفت ثانیه سوم شد و به نیمه‌نهایی A و B راه یافت. رقابت‌های نیمه‌نهاییA و B پنجشنبه برگزار می‌شود.

ملایی تنها نماینده موفق ایران

به گزارش «فرهیختگان»: ورزشکاران کشورمان در سومین روز از بازی‌های المپیک 2020 توکیو، در رشته‌های تیراندازی، بسکتبال، تکواندو و قایقرانی به رقابت پرداختند. تنها ورزشکار موفق ایران در روز سوم نازنین ملایی بود که به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات روئینگ راه یافت و بقیه نمایندگان عملکرد خوبی نداشتند.

تکواندو؛ پایان کار بدون مدال

روز سوم بازی‌های المپیک برای ورزشکاران کشورمان با مبارزه ناهید کیانی، نماینده کشورمان در وزن منفی 57 کیلوگرم مسابقات تکواندوی بانوان مقابل کیمیا علیزاده ملی‌پوش سابق تکواندوی ایران که در زمان حاضر زیر پرچم پناهجویان به رقابت می‌پردازد، آغاز شد، مبارزه‌ای که درنهایت به شکست 18 بر 9 بانوی تکواندوکار کشورمان انجامید. کیانی برای حضور در جدول شانس مجدد باید منتظر می‌ماند تا در صورت فینالیست شدن علیزاده امکان تلاش برای کسب مدال برنز را داشته باشد، اما با شکست علیزاده در نیمه‌نهایی مقابل «تاتیانا مینینا» از کمیته المپیک روسیه، کیانی حذف شد. علیزاده هم در نیمه‌نهایی شکست خورد و دستش از مدال کوتاه ماند.

در رقابت‌های وزن منفی 68 کیلوگرم مردان، میرهاشمی‌حسینی در دور نخست به مصاف «یوجن هوانگ» دارنده مدال نقره 2017 جهان، مدال نقره المپیک دانشجویان و سه مدال برنز گرندپری از چین‌تایپه رفت و مقابل حریف خود 18 بر 15 پیروز شد. میرهاشمی‌حسینی در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف اولگبک رشیتوف از ازبکستان رفت و با نتیجه 34 بر 22 شکست خورد و از صعود به دیدار نیمه‌نهایی بازماند. با صعود تکواندوکار ازبکستانی، میرهاشم‌حسینی به شانس مجدد جدول راه یافت و برابر «دائی هون لی» از کره‌جنوبی قرار گرفت و با نتیجه 30 بر 21 باخت و فرصت کسب برنز را از دست داد تا تکواندوی ایران برای نخستین بار در تاریخ المپیک، از دستیابی به مدال در این رویداد بزرگ ناکام بماند.

تیراندازی؛ صداقت یک گام کم آورد

مرحله مقدماتی رقابت‌های تیراندازی بانوان المپیک در ماده تپانچه بادی 10 متر پایان یافت و هانیه رستمیان از راهیابی به فینال بازماند. رستمیان در خط پنجم به رقابت با حریفان المپیکی خود پرداخت و درنهایت در جایگاه دهم ایستاد.

مهیار صداقت در مرحله مقدماتی مسابقات تفنگ بادی 10 متر، با امتیاز 629.1 در رده نهم ایستاد و موفق برای صعود به فینال نشد. نکته مهم اینکه صداقت تنها یک‌دهم امتیاز با نفر هشتم و سه‌دهم امتیاز با نفر هفتم فاصله داشت.

قایقرانی؛ درخشش ملایی

مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات قایقرانی برگزار شد و نازنین ملایی به نیمه‌نهایی A و B صعود کرد. ملایی در این مرحله با پنج قایقران دیگر به رقابت پرداخت و با زمان هشت دقیقه و هفت ثانیه سوم شد و به نیمه‌نهایی A و B راه یافت. رقابت‌های نیمه‌نهاییA  و B پنجشنبه برگزار می‌شود.

بسکتبال؛ کار سخت برای صعود

تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین بازی خود به مصاف جمهوری چک رفت. مهران شاهین‌طبع، سرمربی تیم ملی ایران در این بازی از ترکیب حامد حدادی، محمد جمشیدی، ارسلان کاظمی، صمد نیکخواه‌بهرامی و بهنام یخچالی استفاده کرد. نتیجه کوارتر نخست این مسابقه 25 بر 19 به‌ سود جمهوری چک بود. در این کوارتر بهنام یخچالی هفت و حامد حدادی چهار امتیاز برای ایران کسب کردند. تیم ملی جمهوری چک در کوارتر دوم نیز 21 بر 11 برنده شد و در پایان نیمه نخست با برتری 46 بر 30 به رختکن رفت. ایران در کوارتر سوم، 5 امتیاز بیشتر از کوارتر قبلی کسب کرد و با نتیجه 21 بر 16 مغلوب حریف اروپایی خود شد. نتیجه در پایان کوارتر سوم 67 بر 46 به‌سود جمهوری چک بود.

ایران در کوارتر چهارم، عملکردی متفاوت و به‌مراتب بهتر از سه کوارتر قبلی ارائه کرد و اختلاف را تا پنج امتیاز هم کاهش داد. نتیجه این کوارتر 32 بر 17 به ‌سود ایران بود، ولی شاگردان شاهین‌طبع درنهایت بازی را 84 بر 78 واگذار کردند. تیم ملی ایران در دومین بازی خود از ساعت 9:10 روز چهارشنبه 6 مرداد به مصاف آمریکا، تیم نخست جهان و مدافع عنوان قهرمانی المپیک خواهد رفت.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار