• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۵-۰۳ - ۰۰:۴۹
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
بازتاب حضور دوباره آزمون در رادار تیم‌های مطرح اروپایی

ناپولی‌مگزین: مورینیو مسی ایرانی را می‌خواهد

سردار آزمون یکی از نفراتی است که ژوزه مورینیو برای تقویت خط حمله تیمش تصمیم دارد برای رم بخرد. این بازیکن در سال 1995 در ایران متولد شد و مهاجمی است که با کمک تکنیک عالی خود و توانایی خوبش در گلزنی می‌تواند تیم‌هایش را به موفقیت برساند. او همچنین از دید بسیار خوبی در زمین برخوردار است و هوش تاکتیکی بالایی هم دارد. او نه‌تنها در گلزنی، بلکه در ارسال پاس گل برای هم‌تیمی‌هایش هم تبحر دارد.

ناپولی‌مگزین: مورینیو مسی ایرانی را می‌خواهد

به گزارش «فرهیختگان»: سردار آزمون دوباره به یکی از شایعات جذاب نقل‌وانتقالاتی فوتبال اروپا تبدیل شده است. این مهاجم ایرانی که تنها یک‌سال از قراردادش با زنیت باقی‌مانده باید به‌زودی تصمیم بگیرد که می‌خواهد در این تیم روسی بماند یا به‌دنبال حضور در باشگاهی جدید و تجربه چالشی تازه در لیگی معتبر است. زنیت با این مهاجم ملی‌پوش ایرانی خود موفقیت‌های زیادی را در سال‌های اخیر تجربه کرده اما با نزدیک شدن به پایان قراردادش با آزمون در دو راهی تمدید یا فروش این بازیکن قرار گرفته است. روز گذشته فابریتزیو رومانو، خبرنگار مشهور ایتالیایی در توئیتی نوشت: «بایرلورکوزن و رم هر دو به‌دنبال خرید سردار آزمون هستند. لورکوزن می‌خواهد پیشنهادی 18میلیون یورویی را به زنیت سن‌پترزبورگ ارائه دهد و رم هم می‌خواهد با معاوضه یک بازیکن مذاکراتش را آغاز کند.»

همین خبر کافی بود تا دوباره بحث انتقال آزمون داغ شود و رسانه‌های اروپایی احتمال خروج او از زنیت را مطرح کنند. پیش از این نیز گفته می‌شد ژوزه مورینیو که به‌تازگی هدایت رم را برعهده گرفته، علاقه‌مند است آزمون را به خط حمله تیمش اضافه کند تا جانشینی برای ادین ژکو باتجربه باشد. سایت «فوتبال ایتالیا» در این باره نوشت: «دو تیم رم و بایرلورکوزن آلمان رقابت نزدیکی برای به‌خدمت گرفتن سردار آزمون، مهاجم ایرانی زنیت سن‌پترزبورگ دارند و درتلاشند این مهاجم گلزن را به‌خدمت بگیرند. البته گفته می‌شود زنیت هنوز به جمع‌بندی نرسیده که آیا مهاجم ایرانی‌اش را در این تابستان بفروش می‌رساند یا یک فصل دیگر هم او را در ترکیب خود حفظ خواهد کرد. با این‌حال با توجه به اینکه تنها یک فصل دیگر از قرارداد او با زنیت باقی ‌مانده است، هر دو باشگاه برای خرید او ابراز تمایل کرده‌اند. از سوی دیگر به‌نظر می‌رسد مذاکرات برای تمدید قرارداد او روند خوبی ندارد و فعلا توافقی در این زمینه حاصل نشده است. زنیت برای فروش آزمون حداقل 25میلیون یورو می‌خواهد اما لورکوزن حاضر است تنها 18میلیون یورو پرداخت کند. رم هم می‌خواهد برای اینکه مبلغ زیادی برای این انتقال پرداخت نکند یک بازیکن را به‌علاوه مبلغی پول به زنیت بدهد. زنیت این مهاجم ایرانی را در سال 2019 در ازای 12میلیون یورو از رابین کازان خرید و در فصل گذشته او در 24بازی برای تیمش 19گل زد اما در 4بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا نتوانست دروازه حریفان را باز کند.»

تمجید رسانه ایتالیایی

رسانه‌های ایتالیایی هم روی تمایل مورینیو برای خرید این بازیکن ملی‌پوش و گلزن مانور زیادی داشته‌اند. سایت «ناپولی‌مگزین» در گزارشی با این تیتر «آزمون، مسی ایرانی که مورینیو می‌خواهد به رم ببرد» به این انتقال احتمالی پرداخت و در معرفی ستاره ایرانی نوشت: «سردار آزمون یکی از نفراتی است که ژوزه مورینیو برای تقویت خط حمله تیمش تصمیم دارد برای رم بخرد. این بازیکن در سال 1995 در ایران متولد شد و مهاجمی است که با کمک تکنیک عالی خود و توانایی خوبش در گلزنی می‌تواند تیم‌هایش را به موفقیت برساند. او همچنین از دید بسیار خوبی در زمین برخوردار است و هوش تاکتیکی بالایی هم دارد. او نه‌تنها در گلزنی، بلکه در ارسال پاس گل برای هم‌تیمی‌هایش هم تبحر دارد و یک مهاجم کامل و مدرن محسوب می‌شود که توانایی بازی در هر پستی در خط حمله را دارد. او به‌صورت کاملا اتفاقی به یک فوتبالیست تبدیل شد و درحالی‌که علاقه اصلی‌اش به والیبال و اسب‌سواری بود در یک تیم فوتبال به بازی پرداخت و متوجه استعدادش در این ورزش شد. او از همان زمان گلزنی را آغاز کرد و هنوز این عادتش را ترک نکرده است. در ایران او را مسی این کشور می‌نامند؛ مقایسه‌ای که باعث می‌شود فشار زیادی روی دوش خود حس کند. پس از جام‌جهانی 2018 روسیه به‌دلیل انتقادهای زیادی که به او شد و برخی توهین‌ها تصمیم گرفت از تیم ملی کناره‌گیری کند اما دوباره به آن برگشت و حالا آمار 34گل زده در 52بازی ملی را دارد. آزمون در سال 2016 فاصله زیادی تا پیوستن به لاتزیو نداشت و مذاکرات درحال نهایی شدن بود اما در آخرین لحظات توافقات به نتیجه نرسید و او در روسیه ماندنی شد. آزمون در این کشور در تیم‌های روستوف، رابین‌کازان و زنیت بازی کرده و در 173بازی خود توانسته 78گل بزند که آماری خوب برای این مهاجم محسوب می‌شود. او حالا بار دیگر از یک تیم ایتالیایی و این‌بار از رم پیشنهاد همکاری دریافت کرده و فرصت این را دارد که با مورینیو کار کند. باید دید درنهایت او در این‌باره چه تصمیمی خواهد گرفت.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک