• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۵-۰۲ - ۰۰:۵۲
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
کایسری‌اسپور بعد از حسینی، با علی کریمی هم به توافق رسید

به دنبال احیا با ستاره‌های ایرانی

باشگاه کایسری‌اسپور همچنان در نقل‌وانتقالات فعال است و هر روز خبر جدیدی از خریدهای این تیم منتشر می‌شود. این تیم زرد و قرمزپوش به تازگی دو بازیکن جدید را نیز به ترکیب خود اضافه کرده است. علی کریمی، هافبک ملی‌پوش ایرانی و مصطفی پکتمک بازیکنانی هستند که گفته می‌شود با قراردادهایی دو ساله راهی این باشگاه شده‌اند و فصل بعد در این تیم توپ خواهند زد.

به دنبال احیا با ستاره‌های ایرانی

سیامک خاجی، روزنامه‌نگار: کایسری‌اسپور ترکیه در آستانه خرید دومین بازیکن ایرانی خود قرار دارد و ظاهرا تصمیم گرفته تا فصل جدید رقابت‌های لیگ این کشور را با قدرت آغاز کند. این تیم ترکیه‌ای فصل قبل در رقابت‌های لیگ در جایگاه مناسبی قرار نگرفت اما حالا با قدرت به دنبال تقویت خود و خرید بازیکنان تازه است. براساس آنچه رسانه‌های این کشور می‌گویند این تیم تاکنون 9 خرید جدید انجام داده تا تابستان پرکاری را داشته باشد. مجید حسینی یکی از بازیکنانی بود که این تیم در روزهای گذشته به خدمت گرفت و حالا خبر می‌رسد که آنها برای به خدمت گرفتن علی کریمی، هافبک سابق ایرانی تیم الدحیل نیز به توافق رسیده‌اند و این بازیکن نیز فصل بعد در ترکیب این تیم توپ خواهد زد.

 قرارداد 2 یا 4 ساله؟

سایت «فوتوماک» ترکیه در گزارشی از نقل‌وانتقالات این تیم می‌نویسد: «باشگاه کایسری‌اسپور همچنان در نقل‌وانتقالات فعال است و هر روز خبر جدیدی از خریدهای این تیم منتشر می‌شود. این تیم زرد و قرمزپوش به تازگی دو بازیکن جدید را نیز به ترکیب خود اضافه کرده است. علی کریمی، هافبک ملی‌پوش ایرانی و مصطفی پکتمک بازیکنانی هستند که گفته می‌شود با قراردادهایی دو ساله راهی این باشگاه شده‌اند و فصل بعد در این تیم توپ خواهند زد. (برخی رسانه‌های ترکیه هم از قرارداد 4 ساله خبر دادند) کریمی که سابقه بازی در تیم ملی ایران را در کارنامه دارد به‌زودی راهی ترکیه خواهد شد تا رسما قرارداد دو ساله‌اش را امضا کرده و حضورش در این باشگاه را قطعی کند. پکتمک هم قراردادی دو ساله با کایسری اسپور امضا کرده است. او فصل پیش در آلانیا اسپور حضور داشت و به‌عنوان یک مهاجم در 35 بازی خود برای تیمش 7 گل و یک پاس‌گل در لیگ داشت. همچنین او در ترکیب آلانیا اسپور در جام حذفی 4 بار به میدان رفت و دو گل نیز به ثمر رساند. علی کریمی متولد 11 فوریه 1994 در شهر اصفهان ایران است و با 186 سانتی‌متر قد در مرکز زمین بازی می‌کند. این بازیکن 27 ساله سابقه 11 بازی در ترکیب تیم ملی ایران را دارد و پیش از این در تیم‌های سپاهان، دینامو زاگرب و لوکوموتیو زاگرب کرواسی، استقلال، قطر SC و الدحیل قطر بازی کرده است. کریمی فصل پیش پیراهن الدحیل را به تن داشت و به همراه این تیم 16 بار در لیگ ستارگان قطر، 2 دیدار جام حذفی، 6 مسابقه لیگ قهرمانان و 3 بازی در جام امیر قطر بازی کرد.»

مجید حسینی دیگر خرید این تیم ترکیه‌ای است که پس از پایان قراردادش با ترابزون اسپور درنهایت تصمیم گرفت تا همچنان در این کشور بماند و بازی در کایسری‌اسپور را نیز تجربه کند. حسینی مدت‌ها با ترابزون برای تمدید قراردادش مذاکره کرد اما درنهایت بر سر مفاد قرارداد و همچنین بندهایی که برای گنجاندن در قرارداد مدنظرش بود به توافق نرسید و نهایتا تصمیم به جدایی از این تیم گرفت. این مدافع ایرانی اگر چه گفته می‌شد از لیگ ایتالیا و همچنین چندین تیم ترکیه‌ای پیشنهادهایی دارد اما نهایتا کایسری را برای ادامه فوتبالش انتخاب کرد.

علی کریمی هم پس از اینکه در تابستان گذشته از استقلال جدا شد و به تیم قطر اس‌سی ملحق شد. نمایش خوب او در این تیم سبب شد تا در نیم‌فصل نظر مثبت صبری لاموشی، سرمربی الدحیل را به خود جلب کرده و با انتقالی قرضی و تا پایان فصل راهی این تیم شود. کریمی در لیگ قهرمانان آسیا یکی از نفرات اصلی تیمش بود اما نتوانست به الدحیل برای صعود به مرحله بعدی رقابت‌ها کمک کند و درنهایت استقلال بود که از این گروه راهی یک‌هشتم نهایی شد. حالا با پایان قرارداد قرضی‌اش او که قراردادش با دیگر تیم قطری نیز به پایان رسیده است به‌عنوان بازیکن آزاد راهی ترکیه خواهد شد.

 قهرمانی در جام حذفی

اگر چه گفته می‌شد کریمی همچنان در قطر باقی خواهد ماند و فوتبالش را در لیگ این کشور ادامه می‌دهد اما ظاهرا برای مواجهه با چالشی جدید راهی ترکیه می‌شود تا در تیم هفدهم رقابت‌های فصل پیش لیگ این کشور بازی کند. این تیم که به شهر کایسری تعلق دارد در سال 1966 تاسیس شده و دیدارهای خانگی خود را در ورزشگاه کادیر هاس این شهر که نزدیک به 33 هزار نفر گنجایش دارد، برگزار می‌کند. کایسری‌اسپور تاکنون هیچ‌گاه قهرمان سوپرلیگ این کشور نشده است و تنها دو قهرمانی در رقابت‌های لیگ دسته یک این کشور در سال‌های 1973 و 2015 دارد. کایسری ‌اسپور همچنین در سال 2008 به یکی از مهم‌ترین افتخارات تاریخ خود در ترکیه دست یافت و توانست عنوان قهرمانی جام حذفی را کسب کند. این تیم در همان سال در دیدار سوپرجام این کشور به مصاف گالاتاسرای رفت که در این دیدار شکست خورد و نتوانست به قهرمانی برسد.

این باشگاه البته دو سال قبل از آن و در رقابت‌های جام اینترتوتو که در آن سال‌ها توسط یوفا برگزار می‌شد عنوان قهرمانی مشترک را به دست آورد. بهترین رتبه این تیم در سوپرلیگ ترکیه نیز رده پنجم بوده که در سال‌های 2006، 2007، 2008 و 2013 موفق به کسب آن شدند. با این حال این تیم در سال‌های اخیر عملکرد چندان خوبی در رقابت‌های لیگ نداشته و فصل پیش هم به زحمت توانستند از سقوط فرار کنند. لیگ این کشور فصل پیش با حضور 21 تیم برگزار شد و در پایان فصل 4 تیم به دسته یک سقوط کردند. کایسری ‌اسپور در این رقابت‌ها رده هفدهم را به دست آورد و تنها یک امتیاز با سقوط فاصله داشت.

این باشگاه در هفته‌های پایانی لیگ و درحالی که در رده نوزدهم جدول قرار داشت تصمیم به تغییر سرمربی خود گرفت و حمزه حمزه‌اوغلو جای خود را به یالچین کوشوکاواک داد. این مربی 48 ساله درنهایت توانست تیم را در لیگ حفظ کند و به همین دلیل مدیران باشگاه تصمیم گرفتند تا به همکاری با او ادامه دهند. این تیم در 5 بازی آخر خود با این سرمربی تنها برابر فنرباغچه در هفته پایانی بازنده شد تا با عملکردی فراتر از انتظار تیمش را از منطقه سقوط خارج کرده و در لیگ نگه دارد.

کایسری ‌اسپور فصل پیش بیش از اینکه در خط دفاع دچار مشکل باشد در گلزنی ناموفق بود و در 40 بازی خود با دریافت 52 گل عملکرد نسبتا خوبی داشت. همچنین این تیم در طول مسابقات 9 کلین‌شیت داشت که آمار خوبی در بین تیم‌های حاضر در لیگ محسوب می‌شد. با این حال خط حمله این تیم در طول فصل تنها 35 گل زد تا ضعیف‌ترین آمار در بین 21 تیم حاضر در مسابقات را به نام خود ثبت کند. کوشوکاواک برای فصل جدید به سرعت برای تقویت تیمش دست به کار شده و با به خدمت گرفتن دو بازیکن ایرانی در خط دفاعی و همچنین هافبک تلاش کرده تا در شرایط بهتری مسابقات را آغاز کند و امیدوار است به کمک این دو بازیکن بتواند رتبه خوبی برای تیمش کسب کند.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار