• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۴-۱۵ - ۰۲:۳۳
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
رقابت مهاجم ایرانی برای عنوان بهترین بازیکن لیگ پرتغال

طارمی: شاید پورتو مرا بفروشد

مهاجم ایرانی پورتو هیجان و انگیزه زیادی برای شروع فصل جدید دارد. البته درحالی که تنها یک‌سال از حضورش در این باشگاه می‌گذرد اما احتمال انتقالش در تابستان را کاملا رد نمی‌کند. به همین دلیل شاید شاهد انتقال او در تابستان باشیم.

طارمی: شاید پورتو مرا بفروشد

به گزارش «فرهیختگان»: نخستین فصل حضور مهدی طارمی در پورتو بسیار بهتر از چیزی که تصورش را می‌کرد سپری شد و توانست یکی از بهترین بازیکنان تیمش و حتی لیگ پرتغال باشد. عملکرد خوب او در خط‌حمله تیمش باعث شد حتی در سطح فوتبال اروپا نیز نامش را مطرح کند و شایعاتی مبنی‌بر احتمال انتقالش به گوش می‌رسید. مسئولان برگزاری لیگ پرتغال به‌تازگی فهرستی از کاندیداهای بهترین بازیکن فصل گذشته را انتخاب کرده‌اند که بین 10نامزد نهایی نام مهدی طارمی نیز دیده می‌شود. روزنامه «آبولا» پرتغال دراین‌باره نوشت: «با پایان مسابقات لیگ، فهرست کاندیداهای نهایی بهترین و تاثیرگذارترین بازیکن فصل مشخص شد که قرار است مربیان و کاپیتان‌های 18تیم حاضر در لیگ در یک نظرسنجی نفر برتر را انتخاب کنند. پورتو در این میان بیشترین نماینده را دارد و مهدی طارمی، په‌په، خسوس کرونا و سرجیو اولیویرا 4بازیکن این تیم هستند که بین نفرات منتخب قرار گرفته‌اند. جالب اینکه اسپورتینگ‌لیسبون که در پایان فصل عنوان قهرمانی را به‌دست آورد و عملکرد خوبی درطول مسابقات داشت تنها سه کاندیدا دارد. کوتس، ژوائو پالینیا و پدرو گونسالوس که در پایان فصل عنوان آقای‌گلی را به‌دست آورد نفرات برتر این تیم در فهرست موردنظر هستند. بنفیکا هم که در رده سوم جدول قرار گرفت نماینده‌ای در این لیست ندارد.»

سه بازیکن دیگر این فهرست در تیم‌های سرشناس این کشور بازی نمی‌کنند اما فصل خوبی را سپری کردند. بتو(پورتیموننزه)، استاکویو(پاکوس‌فریرا) و ماریو گونزالز(توندلا) نفراتی هستند که از شانس کمتری نسبت به ستاره‌های دو تیم پورتو و اسپورتینگ برای رسیدن به این جایزه برخوردارند. نتیجه این نظرسنجی قرار است روز پنجشنبه منتشر شود و باید دید آیا طارمی می‌تواند افتخاری دیگر در فوتبال پرتغال کسب کند یا این جایزه به یکی از بازیکنان تیم قهرمان که احتمالا گونسالوس خواهد بود، می‌رسد.

طارمی حالا امیدوار است فصل آینده عملکرد بهتری در این تیم داشته باشد و بتواند یکی از مدعیان کسب عنوان آقای‌گلی در این مسابقات باشد. او در این راه احتمالا با گونسالوس، صفروویچ و ماریو گونزالز رقابتی نزدیک برای کسب این عنوان خواهد داشت و البته با توجه به اینکه هنوز در ابتدای نقل‌وانتقالات تابستانی قرار داریم احتمالا مهاجمان جدیدی نیز راهی لیگ پرتغال خواهند شد.

 جدایی بعید نیست

ازسوی دیگر مصاحبه روز گذشته مهاجم ملی‌پوش ایرانی با روزنامه اوجوگو باعث شد رسانه‌های پرتغالی به موضوع احتمالی جدایی او از این باشگاه بپردازند. سایت «نوتیسیاس‌مینوتو» این کشور با اشاره به اینکه طارمی در این گفت‌وگو احتمالی جدایی‌اش را از پورتو رد نکرده، نوشت: «مهاجم ایرانی پورتو هیجان و انگیزه زیادی برای شروع فصل جدید دارد. البته درحالی که تنها یک‌سال از حضورش در این باشگاه می‌گذرد اما احتمال انتقالش در تابستان را کاملا رد نمی‌کند. به همین دلیل شاید شاهد انتقال او در تابستان باشیم. این مهاجم 29ساله می‌تواند درصورت فروش، درآمدزایی خوبی برای باشگاهش داشته باشد. طارمی در پاسخ به سوالی درباره آینده‌اش در این تیم گفت: اجازه دهید ببینم چه پیش خواهد آمد. تصمیم دراین‌باره با من نیست و من با پورتو قرارداد دارم. به همین دلیل باشگاه است که باید تصمیم بگیرد اما من در اینجا بسیار خوشحال و راحتم و مشکلی ندارم. فوتبال یک تجارت است و هر اتفاقی در آن ممکن است رخ دهد. ممکن است اتفاقاتی رخ دهد که باشگاه به‌دلایل اقتصادی مجبور شود مرا بفروشد. حتی اگر به من نیاز داشته باشد اما مسائل مالی دراین‌باره مهم هستند. این موضوع همیشه به باشگاه بستگی دارد که درباره آینده من چه تصمیمی می‌گیرد و آیا مرا می‌خواهند یا نه. باید ببینیم نظر پورتو درباره آینده من چیست و به همین دلیل هیچ‌چیز قطعی نیست.»

با وجود اینکه طارمی در فصل گذشته بهترین گلزن تیمش شد و نمایش خوبی داشت اما معترف است که آغاز ماجراجویی‌اش در این تیم کمی پیچیده و دشوار بوده است: «هر مربی سلیقه و عقاید خود را دارد و نمی‌توانید آنها را مجبور کنید مطابق میل شما رفتار کنند. به‌عقیده مربی تیم (کونسیسائو) من در آن مقطع به زمان نیاز داشتم تا بتوانم با تیم هماهنگ شوم. بیشتر بازیکنان مدت‌ها در این تیم بازی کرده و با هم به هماهنگی لازم رسیده بودند. به همین دلیل او ترجیح داد من کمی دیرتر به ترکیب اصلی تیم برسم. درمجموع با توجه به شرایط شاید در آن زمان تصور می‌کردم که می‌توانم زودتر در ترکیب اصلی قرار بگیرم اما خدا را شکر که این روند جواب داد و درنهایت سرمربی تیم از من رضایت داشت.»

پورتو به‌تازگی و با پایان قرارداد موسی مارگا، مهاجم مالیایی خود این بازیکن را از دست داد و پس از اینکه مارگا راهی الهلال شد به‌دنبال یافتن جانشینی مناسب برای اوست تا درکنار طارمی زوج خط‌حمله این تیم را تشکیل دهند. به همین دلیل بعید است به‌راحتی با جدایی طارمی موافقت کند و تنها درصورتی حاضر به فروش مهاجم ملی‌پوش و گلزن خود خواهد شد که پیشنهادی وسوسه‌انگیز به این باشگاه برسد. از طرف دیگر چندین بازیکن نامدار دیگر تیم ازجمله سرجیو اولیویرا و خسوس کرونا در آستانه جدایی از این باشگاه هستند و احتمالا با پولی که از فروش این نفرات به‌دست می‌آید پورتو می‌تواند مشکلات مالی خود را برطرف کند. برای طارمی هم که در دو فصل گذشته در دو تیم مختلف بازی کرده است یک انتقال جدید و حضور در تیمی تازه باعث می‌شد دوباره مجبور شود تا برای یافتن جایگاهش در تیم جدید بجنگد و با توجه به در پیش بودن دیدارهای انتخابی جام‌جهانی، کار سختی برای جا افتادن در تیم جدیدش خواهد داشت.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار