• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۴-۱۴ - ۰۲:۲۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
تحلیل برانکو از عملکرد کرواسی در یورو:

نباید از این تیم انتقاد کرد

برانکو که هم‌اکنون به کرواسی برگشته تا پس از مدتی استراحت راهی عمان شود و این تیم را برای دیدارهای انتخابی جام جهانی 2022 قطر آماده کند، معتقد است کرواسی پیش از شروع تورنمنت هم با مشکلات زیادی روبه‌رو بوده اما وداعی باشکوه با این مسابقات داشته است.

نباید از این تیم انتقاد کرد

روزنامه نوویلیست کرواسی پس از حذف تیم ملی این کشور از رقابت‌های یورو2020 به دست اسپانیا به سراغ برانکو ایوانکوویچ رفته و در گفت‌وگویی با این مربی به بررسی عملکرد کرواسی در این مسابقات پرداخته است. این روزنامه می‌نویسد: «نمایش تیم ملی در یورو با واکنش‌های مختلفی همراه بود. برخی به تمجید از نمایش تیم به‌خصوص برابر اسپانیا پرداختند و عده‌ای دیگر نیز به انتقاد از عملکرد بازیکنانی پرداختند که سه سال پیش تا فینال جام جهانی نیز رفتند.» برانکو ایوانکوویچ در این‌باره می‌گوید: «همه ما از این تیم انتظارات و توقعاتی داشتیم و دوست داشتیم تا تیم نمایش خوبی در یورو داشته باشد و صعود کرده و در دور حذفی نیز تا جایی که می‌تواند پیش برود. در دیدارهای حذفی مسائل مختلفی در کسب نتیجه دخیل هستند. ما به‌عنوان یک بیننده از دور این تیم را می‌بینیم و از مسائل داخلی آن بی‌خبر هستیم.» برانکو که از ماه ژانویه هدایت تیم ملی عمان را برعهده گرفته است سابقه کسب مدال برنز جام‌جهانی 98 به‌عنوان دستیار چیرو بلاژویچ را در کارنامه دارد و در تیم ملی ایران نیز دوران موفقی را سپری کرد. او در ادامه می‌گوید: «ما برابر اسپانیا توانستیم شکست 3 بر یک را برگردانیم و به تساوی 3 – 3 برسیم. حتی فرصت داشتیم که بازی را ببریم. به نظرم در مرحله بعد هم در مصاف با سوئیس کار چندان سختی نداشتیم و شاید اگر کمی دقت می‌کردیم به نیمه‌نهایی می‌رسیدیم. در چنین مسابقاتی شما باید از کوچک‌ترین فرصتی نیز استفاده کنید و البته فوتبال همین است و تیم‌هایی چون فرانسه، آلمان، پرتغال و هلند از دور مسابقات کنار رفتند.»

برانکو که هم‌اکنون به کرواسی برگشته تا پس از مدتی استراحت راهی عمان شود و این تیم را برای دیدارهای انتخابی جام جهانی 2022 قطر آماده کند، معتقد است کرواسی پیش از شروع تورنمنت هم با مشکلات زیادی روبه‌رو بوده اما وداعی باشکوه با این مسابقات داشته است: «ما پیش از شروع مسابقات با مشکل عدم‌آمادگی برخی بازیکنان مواجه بودیم. به‌خصوص در فاز دفاعی که باریسیچ و لاورن مصدوم شده بودند و ورسالیکو نیز دچار آسیب‌دیدگی شد. با این شرایط تیم توانست عملکرد خوبی داشته باشد و در شرایطی دشوار نتایج خوبی گرفت. به نظرم آنها با غرور و افتخار مسابقات را ترک کردند و بهترین تلاش خود را برای رسیدن به موفقیت انجام دادند. اسپانیا تیم بهتری نسبت به آنها بود و درنهایت باید بپذیریم فوتبال مملو از این موفقیت‌ها و ناکامی‌هاست. به نظرم این مسابقات از جام‌جهانی نیز سخت‌تر است چون تیم ضعیف در آن وجود ندارد و حتی تیم‌هایی چون اتریش و مجارستان نیز برای تیم‌های مدعی دردسرساز شدند. حتی سوئیس توانست فرانسه که قهرمان جهان است را از دور مسابقات حذف کند و دور حذفی مسابقات بسیار جذاب پیگیری شد.»

ایوانکوویچ در ادامه با تمجید از شیوه برگزاری این دوره از مسابقات گفت: «این رقابت‌ها به خوبی سازماندهی شده و میزبانی‌ها در بهترین سطح بود. البته ایراداتی نیز در طول مسابقات وجود داشت ازجمله اینکه به‌دلیل برگزاری بازی‌ها در شهرهای مختلف قاره در برخی بازی‌ها تعداد تماشاگران کم بود. هدف اصلی فوتبال لذت بردن از این ورزش و شور و هیجانی است که هواداران در آن ایجاد می‌کنند اما در این دوره کمی از این جو فاصله داشتیم. به نظرم اگر بازی‌ها در یک کشور به‌عنوان میزبانی اصلی برگزار می‌شد شرایط بهتری را شاهد بودیم. با این حال درمجموع کیفیت مسابقات خوب بود.»

پروفسور در پاسخ به این پرسش که با توجه به عملکرد کرواسی در این تورنمنت آیا نباید نگران آینده تیم ملی بود، افزود: «به نظرم جای نگرانی وجود ندارد و ما خیلی خوشحالیم که بازیکنان جوان و آینده‌داری در تیم خود داریم که در ادامه می‌توانند به ستاره‌های مهمی تبدیل شوند. مطمئن هستم که خیلی از آنها در فصل آینده نمایش به مراتب بهتری خواهند داشت و می‌توانند جذب تیم‌های بزرگ‌تر شوند. سرمربی تیم هم به نظرم نباید اینچنین مورد هجمه قرار گیرد و از او انتقاد شود. هر مربی شیوه‌های مخصوص به خود را دارد و با توجه به وضعیتی که بین بازیکنانش وجود دارد درباره تیمش تصمیم می‌گیرد. من از خواندن برخی اظهارنظرها به‌خصوص پس از شکست برابر تیم ملی انگلیس ناراحت شدم و به نظرم این صحبت‌ها منصفانه نبود. ما باید واقع‌نگر باشیم و به عقیده من این تیم و سرمربی آن مستحق تمجید هستند و درمجموع عملکرد خوبی داشتند. ما در تورنمنت‌های بعدی می‌توانیم عملکرد بهتری داشته باشیم و اگر به این تیم کمک کنیم نتایج بهتری کسب خواهیم کرد. درباره تغییراتی که دالیچ در طول تورنمنت در تیمش ایجاد کرد نمی‌توان اظهارنظر قطعی کرد چون او بهتر از هرکسی به شرایط تیمش تسلط داشت و قطعا بهترین تصمیم را گرفته است.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار