• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۴-۰۷ - ۰۱:۳۸
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
پنجعلی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: صدری گفت مشکلاتتان را قبول داریم ولی بعد خبر برکناری ما آمد!

قسم می‌خورم پاک‌ترین آکادمی پرسپولیس را داشتیم

نه از لباس جدید خبری بود، نه از زمین و آب، برای 120 بازیکن 20 توپ داشتیم

کاپیتان اسبق تیم‌ پرسپولیس: چرا بازیکنان تیم‌های پایه مجبور بودند از لباس‌های سال‌های قبل استفاده کنند و گاهی هر بازیکن یک لباس با برندهای مختلف در اختیار داشت. بگویند چرا تیم‌های ما گاهی در زمستان مجبور بودند با آستین کوتاه به میدان بروند!

قسم می‌خورم پاک‌ترین آکادمی پرسپولیس را داشتیم

اردلان بزرگ‌نیا، روزنامه نگار: همان‌طور که چند هفته قبل روزنامه «فرهیختگان» اعلام کرده بود بالاخره مدیریت اکادمی باشگاه پرسپولیس و مربیان تیم‌های پایه این باشگاه دستخوش تغییر شدند و محمد پنجعلی کاپیتان اسبق تیم‌های ملی و باشگاه پرسپولیس جای خود را به محسن خلیلی داد. مدتی قبل در گزارشی از مشکلات موجود در تیم‌های پایه پرسپولیس تقدیم علاقه‌مندان این باشگاه کردیم و حالا به سراغ شماره 5 اسبق پرسپولیس رفتیم تا این بار شنونده حرف‌های او باشیم. پنجعلی در گفت‌وگو با «فرهیختگان» از مشکلاتی گفت که در آکادمی پرسپولیس گریبان او و تیم‌های پایه پرسپولیس را گرفته بود. مشروح این گفت‌وگو را در ادامه میخوانید.

ظاهرا رسما همکاری شما با آکادمی باشگاه پرسپولیس به اتمام رسید.

بله، عذر همه خواسته شده و گروه جدیدی را برای آکادمی انتخاب کردند.

چطور از خبر برکناری خود مطلع شدید؟

اتفاق خاصی نیفتاد. گفتند تیم‌های پایه پرسپولیس خوب نتیجه نگرفتند و می‌خواهیم از افراد جدید برای هدایت آکادمی استفاده کنیم. من هم گفتم شما صاحب اختیار هستید.

خب واقعا چرا تیم‌های پایه پرسپولیس نتایج لازم را نگرفتند؟

قاعدتا باید از تیم‌هایی که توقع نتیجه‌گیری دارند امکانات لازم برای رسیدن به این هدف را برایشان فراهم کنند. ما هیچ‌کدام از این امکانات را در اختیار نداشتیم. یعنی هدفی که مشخص کرده بودند با امکاناتی که در اختیارمان قرار می‌دادند اصلا همخوانی نداشت.

مشکلات دقیقا چه بود؟

80درصد پول اعضای تیم‌ها را پرداخت نکردند. کلا یک میلیارد و 200 میلیون تومان باید به تیم‌های پایه می‌دادند که آن را هم پرداخت نکردند. زمین تمرین نداشتیم. اول ما را فرستادند زمین شهدای گمنام که زمینش خراب بود و برخی بازیکنان دچار مشکل و مصدومیت شدند. بعد راهی ورزشگاه درفشی‌فر شدیم و در آنجا به علت اینکه زمین را اجاره داده بودند ما مجبور بودیم بازیکنان کم‌سن و سال را ساعت 8 صبح در زمین حاضر کنیم. همین الان بازیکنان 50 درصد از مبلغ قرارداد این فصل‌شان را دریافت نکردند و بخش دیگر هم مربوط به فصول قبل است.

گفته می‌شد مسائلی مثل انتخاب نفرات از طریق رابطه و... در تیم‌های پایه پرسپولیس وجود داشته است!

قسم می‌خورم که آکادمی پرسپولیس در زمان من یکی از آکادمی‌های پاک فوتبال ایران بود. متاسفانه وقتی می‌خواهند توجیهی برای انجام تغییرات داشته باشند حرف‌های این‌چنینی را مطرح می‌کنند. نفرات انتخابی اصلا با رابطه به تیم نیامدند و سرپرست تیم‌ها را هم کمیته انضباطی در مورد حضورشان نظر می‌داد. به جای این بحث‌ها بهتر است بگویند چرا برای 120 بازیکن فقط 20 عدد توپ وجود داشت. آن هم توپ‌هایی که نو نبودند و برخی از آنها از رده خارج بودند. چرا بازیکنان تیم‌های پایه مجبور بودند از لباس‌های سال‌های قبل استفاده کنند و گاهی هر بازیکن یک لباس با برندهای مختلف در اختیار داشت. بگویند چرا تیم‌های ما گاهی در زمستان مجبور بودند با آستین کوتاه به میدان بروند! باور کنید هر حرفی که می‌زنم مستند بیانش می‌کنم و از هرکدام از اعضای تیم‌ها بپرسید آنها هم این حرف‌ها را تایید می‌کنند.

این مسائل را به باشگاه انتقال می‌دادید؟

بارها مسائل را مطرح کرده‌ایم. به بچه‌ها و به‌خصوص به مربیان اعلام می‌کردیم برای حفظ آرامش تیم بزرگسالان کسی حق ندارد این موضوعات را رسانه‌ای کند اما با باشگاه دائم صحبت می‌کردیم. اما خب تاثیری روی مسائل و مشکلات نمی‌گذاشت. ما برای داشتن آمبولانس یا حضور نیروی انتظامی در مسابقات تنخواه لازم را نداشتیم. حتی آب معدنی را از جیب خودمان می‌خریدیم یا بچه‌ها از آبخوری‌های نزدیک زمین تمرین استفاده می‌کردند.

با مدیرعامل دیدار داشتید؟

بله، با سمیعی ملاقات کردیم و البته ایشان گفتند که هیات‌مدیره به‌شدت از نتیجه‌گیری تیم‌های پایه ناراحت هستند. من هم گفتم اختیار با آنهاست اما باید رودررو بنشینیم و در مورد دلایل ناکامی صحبت کنیم.

با هیات‌مدیره جلسه می‌گذاشتید؟

اتفاقا با آقای صدری نشست داشتیم و تمام مسائل و مشکلات را مطرح کردیم. ایشان هم گفتند که تمام مسائل و مشکلات را قبول دارند. می‌گفتند حق با شماست. اما بعدا دیدیم که گفتند همه ما برکنار شده‌ایم. ما می‌خواستیم بدانیم واقعا دلیل این برکناری چه بوده است. مگر اینها چه داده بودند که حالا از ما قهرمانی می‌خواستند.

به هر حال توقع از نام پرسپولیس بالاست.

قبول اما باید هدف را برای تیم‌های پایه مشخص می‌کردند. می‌گفتند باید تیم‌ها اول تا سوم شوند. بعد هم براساس این هدف‌گذاری باید امکانات لازم را در اختیارمان قرار می‌دادند. همه جای دنیا از تیم‌های پایه توقع دیگری دارند. می‌خواهند استعدادها در این تیم‌ها پیدا شوند و آنها را برای حضور در تیم بزرگسالان آماده کنند تا تیم اصلی از دسترنج خودش بهره ببرد. اما اینجا داستان فرق می‌کند. نمی‌دانیم باید برای قهرمانی تلاش کنیم یا بازیکن برای تیم بزرگسالان بسازیم. می‌خواهیم قهرمان شویم اما امکانات در اختیارمان نداریم و بازیکن هم کم‌کم ‌انگیزه‌اش را از دست می‌دهد. با این اوضاع باز هم توانستیم 7، 8 بازیکن را در اختیار تیم بزرگسالان قرار دهیم.

از این تغییرات ناراحت هستید؟

نه، ناراحت نشدم چون حق مدیریت باشگاه است که در مورد تیم‌های خود تصمیم بگیرد اما نباید دلایلی برای این برکناری‌ها ارائه شود که درست نباشد. من قصد ندارم ناکامی‌های تیم‌های پایه را توجیه کنم اما خداوکیلی همه بدانند ما برای رسیدن به اهدافی که امروز مطرح می‌شود چه گرفتیم و چه تحویل دادیم.

نظرتان در مورد انتخاب محسن خلیلی به‌عنوان مدیر جدید آکادمی باشگاه پرسپولیس چیست؟!

خدا را شکر کسی را انتخاب کردند که از خانواده پرسپولیس است. خلیلی‌ انگیزه بسیار بالایی دارد و می‌تواند موفق شود. فقط خدا کند امکانات لازم را در اختیارش قرار دهند تا او بهتر و راحت‌تر بتواند اهداف باشگاه را دنبال کند.

به‌عنوان یک چهره مطرح در فوتبال احساس نمی‌کنید باید در انتخاب‌های خود دقت کنید تا با چنین مسائلی روبه‌رو نشوید؟

خیلی‌ها چنین مساله‌ای را به من می‌گویند. دائم می‌شنوم که چرا کاپیتان تیم منتخب آسیا و تیم ملی باید در چنین فضاهایی کار کند. اما من زندگی‌ام فوتبال است. در این فوتبال رشد کردم و سعی کردم دنبال حاشیه نباشم. قراردادم را با پرسپولیس مرحوم عبده امضا کرد و از آن زمان سعی کردم فضایی را به وجود بیاورم که خاک‌خورده‌های فوتبال و پرسپولیس راهی برای حضور و کمک کردن به باشگاه محبوب خود را در اختیار داشته باشند. مگر هرکدام از ما پیشکسوتان قرار است چقدر عمر کنیم. اما می‌بینید که راه برای برخی باز است و علی‌رغم اینکه در یک یا دو تیم موفق نمی‌شوند باز هم برای خود تیم پیدا می‌کنند اما می‌بینید که خیلی از قدیمی‌های پرسپولیس بیرون گود هستند. وقتی فضا برای حضور آنها در پرسپولیس فراهم می‌شود خوشحال می‌شوم. امیدوارم گروه جدید هم از بدنه پرسپولیس باشند و در این راه موفق عمل کنند.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار