• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۳-۲۶ - ۰۴:۱۸
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
قائم‌مقام سازمان بسیج استادان کشور:

رویکرد استادان در مشارکت حداکثری مردم

اگر هر استادی در تناسب با تخصص و مشکلات متناظر در زیست‌بوم خود راه‌حلی داشته باشد، می‌تواند با کمک آن راه‌حل، امید مردم به آینده و ایجاد زندگی بهتر را بیشتر کند. این نوع رویکرد استادان دانشگاه به انتخابات می‌تواند در مشارکت حداکثری مردم موثر باشد.

رویکرد استادان در مشارکت حداکثری مردم

یگانه عرب، روزنامه‌نگار: محمدرضا ابن‌الدین‌حمیدی، قائم‌مقام سازمان بسیج استادان کشور درخصوص میزان تأثیر دانشگاه‌های سراسر کشور در جذب و افزایش مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بیان کرد: «توانایی علمی استادان دانشگاه‌ها باید برای پیشرفت و توسعه کشور هزینه شود. اگر هر استادی در تناسب با تخصص و مشکلات متناظر در زیست‌بوم خود راه‌حلی داشته باشد، می‌تواند با کمک آن راه‌حل، امید مردم به آینده و ایجاد زندگی بهتر را بیشتر کند. این نوع رویکرد استادان دانشگاه به انتخابات می‌تواند در مشارکت حداکثری مردم موثر باشد. البته انجام این اقدام، نقش اصلی بسیج استادان است که درحال انجام است.»

وی افزود: «بسیج استادان با ظرفیت‌های علمی خود درحال خدمتگزاری به کارگزاران و حکمرانان کشور است. امروز بسیج استادان نقش خود را به‌گونه‌ای تعریف کرده است که با ارائه راه‌حل برای مشکلات، به جامعه نشاط و امید ببخشد. درحال‌حاضر استادان بسیجی در اجرای این نقش موفقیت‌های زیادی در حوزه‌های اشتغال، کارآفرینی و رفع مشکلات خطوط تولید به دست آورده‌اند. به‌طور مثال در حوزه اقتصادی از سال 1397 راهکارهایی از سوی بسیج استادان به دولت و شورای تشخیص مصلحت نظام ارائه شده است تا کمکی به بهترشدن شرایط اقتصادی مردم باشد.»

قائم‌مقام سازمان بسیج استادان کشور با اشاره به اینکه در شرایط کنونی، همه‌گیری کرونا افراد جامعه را به برقراری ارتباط دیجیتالی سوق داده است، بیان کرد: «ما نیز از فضای دیجیتال نهایت استفاده را کرده‌ایم و در هفته بیش از ده‌ها نشست موثر را با استادان متخصص در سطح کشور برگزار می‌کنیم. فضای مجازی این امکان را فراهم کرده است که با هزینه کمتر، بدون مسافرت و پروتکل‌های بهداشتی با افراد زیادی صحبت کنیم، اما اینکه ارتباط مجازی تا چه اندازه اثربخش است، جای سوال دارد؛ چراکه تاثیرگذاری و اقناع ارتباط چهره‌به‌چهره بیشتر است.»

حمیدی عملکرد سازمان بسیج استادان کشور در تشویق و جذب مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات را چنین ارزیابی کرد: «به نظر من عملکرد این سازمان در ایجاد شور و شوق انتخاباتی خوب است. در 3ماه گذشته بیش از ده‌هزار استاد بسیجی در این عرصه نقش‌آفرینی می‌کنند، اما نقش استادان در زمینه‌های مختلف همچون انتخابات آن‌چنان ملموس نیست. استادان تلاش می‌کنند نگرش و باورهای مردم را تغییر بدهند و به نظر می‌رسد که ما در این زمینه نمره قابل‌قبولی می‌گیریم.»

قائم‌مقام سازمان بسیج استادان کشور با بیان اینکه کسی که نمی‌خواهد رأی بدهد، به‌طور حتم از شرایط موجود کشور ناراضی است، عنوان کرد: «کسانی که نمی‌خواهند رای بدهند باید این نکته را مدنظر قرار بدهند که درصورت سرنگونی نظام مشخص نیست کشور به دست چه کسانی می‌افتد و اداره‌کنندگان آن چه‌اندازه با معیارهای ما مطابقت دارند.»

وی ادامه داد: «بنابراین راهکار برون‌رفت از شرایط موجود، اصلاح شرایط است. استادان دانشگاه‌ها باید این موضوع را به‌خوبی تبیین کنند. آنها باید به مردم بگویند که قهر کردن از شرایط موجود نتیجه خوب و تاثیرگذاری ندارد، البته هر کسی حق قهر کردن و نارضایتی از شرایط موجود کشور را دارد، اما بهتر است که به جای قهر کردن، راهکاری برای بهبود شرایط ارائه شود.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار