• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۳-۲۳ - ۰۱:۵۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
عراقی‌ها از عملکرد تیم‌ملی این کشور نگرانند

نبردی دشوار در انتظار تیم کاتانچ

عراق که در مصاف با کامبوج نیز چندان با اقتدار به برتری نرسید و حتی یک‌گل نیز از این تیم دریافت کرد این‌بار مقابل هنگ‌کنگ هم نشان داد که چندان آماده نیست و ملی‌پوشان ایران می‌توانند امیدوار به برد برابر این حریف باشند.

نبردی دشوار در انتظار تیم کاتانچ

هفته ماقبل پایانی رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی 2022 قطر در منطقه آسیا روز جمعه پیگیری شد که با برتری تیم‌های ایران و عراق در گروه سوم همراه بود. عراق که در دیدار رفت در زمین خود برابر هنگ‌کنگ به برتری 2 بر صفر رسیده بود این‌بار در خاک بحرین به زحمت و با یک‌گل موفق شد حریف شرق آسیایی خود را شکست دهد و صدرنشینی خود را در این گروه حفظ کند. تیم‌ملی کشورمان نیز در مصاف با کامبوج که در قعر جدول گروه قرار دارد بازهم حریف خود را دورقمی کرد تا خیالش از بابت تفاضل‌گل راحت باشد اگرچه با توجه به نتایج این گروه در دیدار روز پایانی کار به تفاضل‌گل نخواهد کشید و ما درصورت برتری برابر عراق تحت هر شرایطی به‌عنوان تیم نخست راهی دور بعد خواهیم شد.
عراق که در مصاف با کامبوج نیز چندان با اقتدار به برتری نرسید و حتی یک‌گل نیز از این تیم دریافت کرد این‌بار مقابل هنگ‌کنگ هم نشان داد که چندان آماده نیست و ملی‌پوشان ایران می‌توانند امیدوار به برد برابر این حریف باشند. روزنامه الرایه قطر درباره این مسابقه نوشت: «تیم‌ملی عراق در دیداری که به‌نظر می‌رسید چندان برایش دشوار نباشد با تنها گلی که در همان اوایل نیمه نخست به ثمر رساند به برتری رسید تا با زحمت بتواند صدرنشینی خود را در گروهش حفظ کند. این تیم با همین برتری نزدیک برابر تیم چهارم جدول جمع امتیازات خود را به عدد17 رساند اما هنوز هم از صعود مطمئن نیست چراکه در آخرین بازی خود مصافی سخت و دشوار برابر تیم‌ملی ایران خواهد داشت و برای اطمینان از صعودش باید در این مسابقه حداقل به نتیجه مساوی برسد تا همچنان صدر جدول را دراختیار داشته باشد. با توجه به شرایطی که تیم عراق در دو بازی قبلی خود داشته، به‌نظر می‌رسد بازی کاملا متفاوتی را نسبت به مسابقه رفت برابر همسایه شرقی خود در پیش‌رو خواهد داشت و احتمالا نتواند برد در آن دیدار را تکرار کند.»

 کار سخت برابر ایران

روزنامه عراقی الزمان نیز در گزارشی از دیدار تیم‌ملی این کشور برابر هنگ‌کنگ نوشت: «تیم‌ملی عراق در رویارویی با هنگ‌کنگ با تنها گلی که در نیمه نخست به ثمر رساند توانست حریفش را مغلوب و با زحمت صدرنشینی‌اش را حفظ کند. عراق برای حفظ جایگاهش در بالای جدول گروه سوم به برد در این مسابقه نیاز داشت و خیلی زود هم با گل‌به‌خودی بازیکنان حریف پیش افتاد اما نتوانست برتری خود را بهتر کند و درنهایت با همان یک‌گل بازی را به پایان برد. چنین نمایشی ازسوی ملی‌پوشان عراقی کمی نگران‌کننده است چراکه در دیدار پایانی برابر ایران نباید بازنده باشد و دو مسابقه اخیر این تیم برخلاف دیدارهای قبلی با بردهای مقتدرانه و امیدبخش همراه نبود. سرکو کاتانچ هم به‌خوبی می‌داند که شاگردانش در بازی آخر گروه خود کار بسیار سختی خواهند داشت و معترف است که در دیدار برابر هنگ‌کنگ بیش از هر چیزی به سه‌امتیاز این دیدار می‌اندیشیده است: «ما در این بازی تنها به‌دنبال سه‌امتیاز بازی بودیم. هم این بود که توانستیم حریف را ببریم و چگونگی آن چندان مهم نیست. بارها اتفاق افتاده که تیم‌های بزرگ در سراسر دنیا برابر رقبای ضعیف‌تر خود در گلزنی به مشکل خوردند و به دردسر افتادند. فوتبال بازی دشواری است و ما توانستیم کار خود را در این مسابقه به‌خوبی انجام دهیم. در چنین مسابقاتی کسب امتیاز مهم‌تر از ارائه فوتبال زیبا است و ما کاری نداریم که بقیه تیم‌ها چه نتایجی کسب کرده‌اند.» تیم عراق اگرچه فعلا در صدر جدول قرار دارد اما اگر در دیدار آخر خود برابر ایران بازنده شود هم می‌تواند به صعود به‌عنوان تیم دوم امید زیادی داشته باشد. سرمربی عراق برهه دشواری را در زندگی ورزشی خود سپری می‌کند و صعود به مرحله بعد این رقابت‌ها می‌تواند موفقیتی مهم در کارنامه مربیگری این مربی باشد.»
از طرف دیگر سایت اسپورت‌اکسپرس روسیه نیز با توجه به حضور چند بازیکن در ترکیب تیم ایران که سابقه حضور در لیگ این کشور را دارند درباره برتری شاگردان اسکوچیچ مقابل کامبوج نوشت: «تیم ایران در مرحله انتخابی جام‌جهانی با 10گل حریفش را شکست داد و به صعود به مرحله بعد امیدوار ماند. سعید عزت‌اللهی، هافبک سابق روستوف، آنجی و آمکار در این مسابقه یک پنالتی را از دست داد و میلاد محمدی نیز که در احمد گروژنی بازی کرده یکی از گل‌های تیمش را زد. غایب بزرگ این مسابقه سردار آزمون، ستاره این فصل زنیت بود که سرمربی ایران برای بازی حساس روز آخر برابر عراق به او استراحت داده بود.»

 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک