• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۳-۲۲ - ۰۲:۱۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
شگفتی تکمیل نشد؛ دانشگاه آزاد اسلامی بر سکوی سوم لیگ برتر پینگ‌پنگ

احدی: شاگردانم بالاتر از حد انتظار ظاهر شدند

پینگ‌پنگ‌بازان دانشگاه آزاد اسلامی در دور رفت مرحله نیمه‌نهایی شگفتی‌ساز شدند و با تیم پرمهره فراسنج به تساوی رسیدند تا نور امید را برای دور برگشت و رسیدن به فینال روشن کنند. گرچه تیم پینگ‌پنگ دانشگاه آزاد اسلامی به سومی مسابقات بسنده کرد و در دور برگشت مقابل تیم فراسنج شکست خورد ولی با دل‌وجان جنگیدن بچه‌ها در زمین رقابت لیگ برتر این رشته مشهود بود.

احدی: شاگردانم بالاتر از حد انتظار ظاهر شدند

نسیم شیرازی، روزنامه نگار: پینگ‌پنگ‌بازان دانشگاه آزاد اسلامی در دور رفت مرحله نیمه‌نهایی شگفتی‌ساز شدند و با تیم پرمهره فراسنج به تساوی رسیدند تا نور امید را برای دور برگشت و رسیدن به فینال روشن کنند. گرچه تیم پینگ‌پنگ دانشگاه آزاد اسلامی به سومی مسابقات بسنده کرد و در دور برگشت مقابل تیم فراسنج که سه نفر اول رنکینگ پینگ‌پنگ ایران را در اختیار داشت شکست خورد ولی همدلی و با دل‌وجان جنگیدن بچه‌ها در زمین رقابت لیگ برتر این رشته مشهود بود به‌طوری که تحسین افراد و مسئولان حاضر در سالن را هم موجب شده بود. در پایان مسابقه دور برگشت و در حالی که تیم دانشگاه آزاد اسلامی مقام سوم رقابت‌های لیگ برتر را به دست آورده بود با مهران احدی، سرمربی و بازیکن تیم دانشگاه آزاد اسلامی همکلام شدیم که در پاسخ به سوالات «فرهیختگان» از تفاوت دور رفت و برگشت و کسب مقام سوم مسابقات و البته نگاه به لیگ آینده گفت.

از دور رفت نیمه‌نهایی بگویید.

در دور رفت مرحله نیمه‌نهایی عالی بودیم و توانستیم مقابل تیم پرمهره فراسنج به تساوی 3-3 برسیم. بچه‌ها با تمام وجود در زمین بازی درخشیدند. کادرفنی، سرپرست تیم و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی با تمام توان از ما حمایت کردند. در دور رفت حتی از نظر تفاضل گیم‌ها هم تیم ما بالاتر بود و در اصل دور اول را به دلیل همین اختلاف امتیاز در گیم‌ها می‌توانیم خودمان را برنده بدانیم.

شکست برابر فراسنج نتیجه ارنج بود؟

همان‌طور که می‌دانید ارنج بسیار تاثیرگذار است که شانس هم در آن دخیل است. ارنج از این بدتر برای ما نمی‌توانست باشد و تمام چیزهایی که به نفع حریف بود در ارنج پیش آمد و متاسفانه تاثیر خیلی منفی از لحاظ روحی  و روانی برای بچه‌ها داشت و شرایط طوری پیش رفت که دور برگشت را باختیم. البته مساله‌ای که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که بازیکنان فراسنج سه نفر اصلی تیم ملی بودند و این تیم به دلیل هزینه‌های زیادش، اصلا با هزینه و سرمایه‌گذاری تیم ما قابل مقایسه نبود. از سوی دیگر محدودیت‌هایی که در دانشگاه هست دست‌مان را بسته بود و ما با همان داشته‌هایمان تیم را بستیم.

از بازیکنان تیم راضی بودید؟

بچه‌ها از آن چیزی که انتظارش را داشتیم بهتر بازی کردند و از تک‌تک‌شان راضی هستم؛ چراکه از سطح خودشان هم بالاتر بازی کردند، باتوجه به چیزی که دستمان بود بهترین بهره‌وری را داشتیم و همه از بازیکنان تا کادرفنی، مسئولان دانشگاه، دکتر طهرانچی، دکتر لشگری، دکتر روحانی، دکتر صالحی، آقایان آرمان و علیزاده تمام تلاش‌شان را با توجه به امکانات موجود کردند و از همه آنها باید تشکر کنم. یک بار دیگر باید تاکید کنم که ما در مقابل فراسنج خیلی خوب بازی کردیم و حتی در دور رفت نتیجه‌ای را که شاید هیچ‌کدام فکرش را نمی‌کردند هم گرفتیم ولی خب چه کنیم که شرایط آنها از ما بهتر بود و همه چیز به‌خصوص ارنج تیمی دست‌به‌دست هم داد تا بر ما غالب شود و ما به مقام سومی بسنده کردیم. البته نباید غافل شویم که هر سه بازیکن فراسنج در لیگ کشورهایی چون فرانسه و مجارستان بازی می‌کنند.

شما با 46 سال پرسابقه‌ترین بازیکن لیگ برتر هم محسوب می‌شوید و توانستید در بازی مرحله رفت امیرحسین هدایی را هم از پیش رو بردارید.

نوع بازی من طوری است که برای او هم خیلی سخت بود و تمام تلاشم را کردم و این باعث افتخار من است که در این سن بتوانم با بچه‌های جوان رقابت کنم و از این برد خیلی خوشحالم به دلیل اینکه امیرحسین بازیکن بسیار خوبی است و روی فرم قرار دارد و درحال حاضر جزء بهترین بازیکن‌های ایران و جهان است که حتی در رنکینگ فدراسیون جهانی در رده سنی زیر 21 سال نفر اول است. من دوست دارم با جوان‌ها رقابت کنم و با توجه به اینکه تنیس روی‌میز رشته‌ای است که خیلی سن و سال نمی‌شناسد تا وقتی که بتوانم و از آنجایی که دوست دارم بازی کنم توپ زدن را ادامه می‌دهم. نکته مهم زحمات دکتر رضا بهتری به‌عنوان سرپرست تیم بود که با توجه به شرایط و بودجه‌ای که تیم داشت داوطلب سرپرستی شدند و از نظر مالی بهره‌ای نبردند و یک تشکر ویژه هم از فرزین جواهری که چندین سال به‌عنوان مسئول تدارکات در تیم کنارمان بود و امسال نیز به خاطر محدودیت‌های بودجه بدون قرارداد مثل سال‌های قبل کنار تیم بود.

دانشگاه آزاد اسلامی برای قهرمانی در تنیس روی‌میز به چه چیزهایی نیاز دارد؟

مساله اصلی درنظر گرفتن بودجه بهتر برای این رشته است تا دست‌مان برای داشتن بازیکنان سطح بالاتر باز باشد و بقیه‌اش به برنامه‌ریزی و حمایت‌ها برمی‌گردد. به نظر من یک‌سری محدودیت‌هایی در تیم‌داری دانشگاه آزاد اسلامی است که اگر اینها رفع شود می‌تواند دست مدیران ورزشی دانشگاه هم باز‌تر بگذارد. با این محدودیت‌ها کار کردن برای دکتر لشگری هم سخت است و از مدیران ارشد دانشگاه آزاد اسلامی می‌خواهم بیشتر به دکتر لشگری کمک کنند تا راحت‌تر بتواند برنامه‌ریزی کند. تیم‌ها برای سال دیگر بازیکن‌هایشان را می‌گیرند ولی متاسفانه ما به خاطر تمام شدن فرآیند تصویب بودجه خیلی دیر یارگیری می‌کنیم و حق انتخاب ما خیلی کم می‌شود. البته استفاده کردن از کمک مربی و بدنساز تیم خیلی برای موفقیت تیم مهم است.

 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار