• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۳-۰۶ - ۱۰:۰۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
احمدی‌فر، کاپیتان تیم پینگ‌پنگ دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

هدفم بهترین نتیجه با دانشگاه آزاد و تیم‌ملی است

فراسنج با برادران عالمیان قدرتمند است اما به‌دنبال بهترین مقام هستیم

احمدی‌فر گفت: دوست دارم با تیم دانشگاه آزاد که درحال حاضر افتخار پوشیدن پیراهنش را دارم بهترین مقام را به‌دست بیاورم، همچنین در مسابقات انتخابی تیم‌ملی هم که در اواخر خردادماه قرار به برگزاری‌اش است و از من به‌همراه بقیه بازیکنان دعوت شده که در این مسابقات حضور داشته باشیم بتوانم آنجا هم بازی‌های درخور شخصیتم انجام دهم و بهترین نتیجه را بگیرم.

هدفم بهترین نتیجه با دانشگاه آزاد و تیم‌ملی است

نسیم شیرازی، روزنامه‌نگار: لیگ پینگ‌پنگ از آن لیگ‌هایی است که از سال گذشته دور اول آن برگزار شد و نیمه‌نهایی‌اش ماند برای سال1400 و حالا قرار است همین اواسط ماه شاگردان مهران احمدی به کاپیتانی عارف احمدی‌فر مقابل برادران عالمیان و تیم فراسنج صف‌آرایی کنند تا این‌گونه مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر این رشته آغاز شود. هرچند تیم دانشگاه آزاد همین حالا هم روی سکو هست ولی برای بهترین نتیجه تلاش می‌کند و در نیمه‌نهایی هر بازی برایشان حکم فینال را دارد. به بهانه نزدیک شدن به مرحله پایانی و نیمه‌نهایی لیگ برتر پینگ‌پنگ کشور با کاپیتان تیم دانشگاه آزاد اسلامی هم‌صحبت شدیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با احمدی‌فر را در ادامه می‌خوانید.

در دور اول لیگ عملکرد تیم دانشگاه آزاد را که ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه دراختیار دارد، چطور ارزیابی می‌کنید؟

مسابقات لیگ سال 1399 و 1400 بعد از وقفه طولانی‌مدتی که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا در تمام کشور داشتیم، شروع شد و متاسفانه در دور اول، ابتدای رقابت‌ها تیم ما و البته همه بازیکنان حاضر در لیگ به‌خاطر دوری از جو مسابقات بازی‌های خوبی را انجام ندادند ولی هرچه از مسابقات می‌گذشت توانستیم با هماهنگی و آمادگی بیشتر نتایج بهتری بگیریم و توانستیم یکی از تیم‌های صعودکننده به مرحله نیمه‌نهایی باشیم.

به نیمه‌نهایی رسیدید و یک مسابقه سخت را با تیم برادران عالمیان در پیش دارید، چقدر برای رقابت‌های اواسط خرداد، شما و دیگر اعضای تیم آماده‌اید؟

خدا را شکر با تیمی که ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه است توانستیم به این مرحله برسیم که ان‌شاءالله در نیمه‌نهایی هم با تیم فراسنج که از وجود بازیکنان خوب و ملی‌پوش ازجمله برادران عالمیان بهره می‌برد رقابت داریم و امیدوارم بتوانیم با تمریناتی که داشتیم و اردوهای آمادگی پیش از مسابقه با قدرت تمام و هماهنگی بیشتر، بهترین نتیجه را مقابل این تیم بگیریم و به مراحل بالاتر برسیم.

از نظر شما عملکرد بازیکنان جوان به‌خصوص بنیامین و پرهام دو بازیکن کم‌سن و سال تیم چطور است؟

بازیکنان جوان ما به‌خصوص دو بازیکن کم‌سن و سالی که با تدابیر مسئولان تیم دانشگاه آزاد و مهران احدی سرمربی تیم داشتند، در ترکیب تیم هم از وجودشان استفاده شد و خیلی هم بازی خوبی ارائه دادند. بنیامین فرجی و پرهام اشرفی خدا را شکر توانستند در ترکیب تیم بازی‌های خیلی خوبی را انجام دهند و امیدوارم برایشان تجربه خیلی خوبی باشد و این حضور بستری برای پیشرفت‌شان طی سال‌های بعد و آینده ورزشی‌شان باشد.

درمورد کار با مهران احدی بگویید؟

کار با مهران احدی برایم لذت‌بخش است چون خودم به‌عنوان بازیکن در خیلی از بازی‌های برون‌مرزی، آسیایی و اردوهای تیم‌ملی کنار او بودم. تمام راه‌هایی که باید بازیکنان بروند را پشت‌سر گذاشته و با تجربه خیلی خوبی که دارد نعمت ارزشمندی برای تیم است و امیدوارم هم من و هم بقیه بازیکنان کم‌سن و سال بتوانیم از تجربیات او و بقیه دوستان استفاده کنیم تا جوان‌ترها بیشتر و بهتر به پیشرفت خودشان کمک کنند.

روی سکو می‌روید؟

الان هم که در مرحله نیمه‌نهایی هستیم روی سکو هستیم ولی امیدوارم روی بهترین سکو قرار بگیریم.

حمایت مسئولان دانشگاه آزاد از بچه‌های پینگ‌پنگ چطور است؟

باید از مسئولان دانشگاه آزاد که در این شرایط سخت اجتماعی توانستند تیم خوبی را جمع‌وجور و روانه مسابقات کنند، تشکر کنم و امیدوارم حمایت‌ها ادامه‌دار باشد.

هدف ورزشی شما چیست؟

دوست دارم با تیم دانشگاه آزاد که درحال حاضر افتخار پوشیدن پیراهنش را دارم بهترین مقام را به‌دست بیاورم، همچنین در مسابقات انتخابی تیم‌ملی هم که در اواخر خردادماه قرار به برگزاری‌اش است و از من به‌همراه بقیه بازیکنان دعوت شده که در این مسابقات حضور داشته باشیم بتوانم آنجا هم بازی‌های درخور شخصیتم انجام دهم و بهترین نتیجه را بگیرم.

برای لیگ آینده هم با دانشگاه می‌مانید؟

برای سال آینده اول امیدوارم که لیگ پویایی داشته باشیم و تیم دانشگاه آزاد به‌همراه بقیه تیم‌ها همین روند را در پیش گرفته و در این رشته تیمداری کنند تا همه بازیکنان پینگ‌پنگ بتوانند در این مسابقات معتبر که همه انگیزه حضور در آن را دارند، ماندگار باشند.

قراردادهای پینگ‌پنگی‌ها در لیگ چطور است؟ در حد امرارمعاش هست؟

با توجه به تورم وحشتناکی که در همه زمینه‌ها داشتیم، متاسفانه قراردادها آن افزایشی را که باید نسبت به سالیان گذشته داشته باشد نداشته ولی ناشکر هم نیستیم و بازهم خدا را شکر آب‌باریکه‌ای برای تمام پینگ‌پنگ‌بازان هست که ان‌شاءالله با تدابیر فدراسیون تیم‌های خوب و قدرتمند برای تیمداری در این رشته بیایند تا درکنار آن اول لیگ خوب و قوی و بعد از آن تیم‌‌ملی قدرتمندی داشته باشیم.

سطح لیگ به‌طور کلی چطور است و پیشنهاد شما برای بهترشدن لیگ چیست؟

سطح لیگ امسال با توجه به پراکندگی‌ای که تمام بازیکنان خوب در تیم‌های مختلف داشتند خیلی خوب بود و امیدوارم این لیگ همچنان ادامه داشته باشد. بازیکنان و تیم‌ها که خوب باشند سطح لیگ هم بالاتر می‌رود و پیشنهاد من این است که با رایزنی‌هایی که فدراسیون دارد بتواند تیم‌های خوبی را به لیگ وارد کند و به‌طور حتم درکنار لیگ خوب و قوی ما تیم‌ملی پرقدرتی هم خواهیم داشت.

پینگ‌پنگ ایران غیر از لیگ پویا برای دیده شدن بیشتر و حضور موفق‌تر در عرصه‌های بین‌المللی به چه چیزهایی نیاز دارد؟

در درجه اول لیگ خوب می‌خواهد، همین الان هم چند نفر از بچه‌ها در لیگ‌های معتبر اروپایی توپ می‌زنند که باید بتوانند از امکانات آنها بهره‌مند شوند. باید تدابیری اندیشیده شود که بیشتر بازیکن‌ها در مسابقات بین‌المللی حضور داشته باشند و این امر هم نباید فقط مختص به چند بازیکن باشد. به امید خدا بازیکنان جوان و خوبی که در ایران داریم با شایستگی‌ای که دارند می‌توانند با تمرینات منظم و مسابقات خوب خود را به حضور در مسابقات بین‌المللی برسانند. درکنار آن‌هم فدراسیون با این فشار اقتصادی از آنها حمایت کند و در مسابقات بین‌المللی از بازیکن‌های مختلف ایران بازی بگیرد.

 

 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار