• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۳-۰۵ - ۰۸:۱۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
گفت‌وگوی «فرهیختگان» با سخنگوی باشگاه سانتاکلارا درباره وضعیت مغانلو

گومس: تصمیم اصلی با خود شهریار است

احتمالا رقم پیشنهادی مشکلی برای پرسپولیس ایجاد نمی‌کند

روی کاغذ و به‌خاطر نوع قرارداد، باشگاه تعیین‌کننده است اما در فوتبال حرفه‌ای این خود بازیکن است که باید تصمیم بگیرد، نه هیچ‌کس دیگری. مهم این است که مربی تیم از انگیزه بالای بازیکنش مطمئن شود، او در تیم خود زندانی نشده که مجبور به ماندن باشد، اگر بازیکن ایرانی دوست داشته باشد در تیم پایتخت ایران بماند، این را باید به‌صراحت به باشگاه اعلام کند. مهم نظر بازیکن است.

گومس: تصمیم اصلی با خود شهریار است

بابک سرانی‌آذر، مترجم: شهریار مغانلو، بازیکن خوش‌تکنیک و تاثیرگذار تیم فوتبال باشگاه پرسپولیس در مدت زمان محدود حضور در این تیم خوش درخشیده و ثابت کرده می‌تواند مهره کلیدی برای تیم یحیی گل‌محمدی باشد. او در نقل‌وانتقالات نیم‌فصل و طی یک قرارداد قرضی از باشگاه سانتاکلارای پرتغال به اردوی سرخپوشان پایتخت ملحق شد. مغانلو دو فصل دیگر با سانتاکلارای پرتغال قرارداد دارد و نزد جامعه خبری ایران چندان روشن نیست که وضعیت مکاتبات باشگاه ایرانی با طرف پرتغالی چیست و به کجا خواهد رسید. آنچه مسلم است اینکه پرسپولیس تلاش می‌کند با مغانلو به قراردادی پایدار و طولانی‌مدت برسد. مشخصا باید دید باشگاه سانتاکلارا برای صدور رضایت‌نامه مغانلو چه پیشنهادی به سرخپوشان ارائه خواهد کرد. ماریا لتیشیا گومس خبرنگار، سردبیر و طراح صحنه در انجمن ملی خبرنگاران پرتغال، همچنین عضو ارشد سازمان خبری منطقه سانتاکلارا به‌عنوان سخنگو و روابط‌عمومی تیم فوتبال سانتاکلارا به سوالات «فرهیختگان» درخصوص وضعیت مهاجم ایرانی پاسخ داد. گفت‌وگو با گومس را در ادامه می‌خوانید.

به‌عنوان سوال اول از خود باشگاه آغاز می‌کنیم، وضعیت این تیم در لیگ پرتغال چگونه است؟

در هر حال با یک بازی کمتر و فتح 45امتیاز پشت‌سر تیم‌های پرستاره و بزرگی مثل اسپورتینگ، پورتو، بنفیکا و غیره در رتبه ششم جدول هستیم. با توجه به اهدافی که از قبل طراحی کرده بودیم، به‌نظر من فصل خوبی را تجربه کردیم، فصلی که افت‌وخیز خاص خودش را داشت اما در هر حال خوب به آخر رسیده است.

کارلوس با 14گل زده از 32بازی بهترین عملکرد را داشته است، این بازیکن پیشنهادهایی هم داشته است!

بله همین‌طور است، کارلوس عالی کار کرده و طبیعتا تیم‌های زخم‌خورده از همین بازیکن به‌دنبال راهی برای خرید او هستند. باشگاه البته به منافع خودش توجه می‌کند و شاید فروش او به سود تیم باشد، در هر حال کادرفنی و مدیریت در این خصوص تصمیم‌گیری خواهند کرد.

نظر شما درباره شهریار مغانلو چیست؟

بازیکنی که نزدیک به 10بار برای سانتاکلارا بازی کرد، کادرفنی از او راضی بود، تلاشگر و البته بازیکنی که در به‌هم‌ریختن اعصاب تیم حریف معروف بود، نقش خوبی داشت البته فرصت زیادی برای حضور در ترکیب ثابت پیدا نکرد، گل هم نزد، البته مطمئن نیستم.

بله همین‌طور است، او 12بار برای سانتاکلارا بازی کرد و گل‌زده‌ای (در لیگ) به ثبت نرساند اما در پست تخصصی او شاید کار گروهی اهمیت بیشتری داشت.

بله درست است، نمی‌خواستم بگویم چون گل نزد بنابراین بازیکن خوبی نبود، او به تاکتیک تیمی پایبند بود. اگر درست به‌خاطر بیاورم، روزنامه آبولای پرتغال هم گزارشی از درخشش مغانلو نوشته بود. او باید تصمیم بگیرد و آینده خود را انتخاب کند.

البته اکنون این باشگاه پرتغالی است که باید تصمیم بگیرد!

نه موافق نیستم، روی کاغذ و به‌خاطر نوع قرارداد، باشگاه تعیین‌کننده است اما در فوتبال حرفه‌ای این خود بازیکن است که باید تصمیم بگیرد، نه هیچ‌کس دیگری. مهم این است که مربی تیم از انگیزه بالای بازیکنش مطمئن شود، او در تیم خود زندانی نشده که مجبور به ماندن باشد، اگر بازیکن ایرانی دوست داشته باشد در تیم پایتخت ایران بماند، این را باید به‌صراحت به باشگاه اعلام کند. مهم نظر بازیکن است البته قبول دارم که برخی مسائل مالی و شرایط خاص قرارداد، گاهی تعیین‌کننده می‌شوند. من از مفاد قرارداد او بی‌خبر هستم و البته می‌دانم که مذاکراتی در جریان است.

به مذاکرات اشاره کردید، به احتمال خیلی زیاد، این مذاکرات بین مقامات باشگاه پرسپولیس و سانتاکلارا در جریان است. درواقع باشگاه پرسپولیس در تلاش است با دریافت رضایت‌نامه شهریار مغانلو، قراردادی دائمی و بلندمدت با این بازیکن امضا کند.

اگر خبر رسمی قرار بر انتشار داشته باشد، من از آن باخبر خواهم شد مگر آنکه موضوعی محرمانه بین دو طرف باشد و هنوز زمان رسانه‌ای‌شدن آن فرا نرسیده باشد.

گفته شده مبلغ رضایت‌نامه او هم که در قراردادش ذکر شده مبلغ چندان سنگینی نیست!

من نمی‌توانم به عدد اشاره کنم، اما بله احتمالا این رقم برای طرف ایرانی مشکل جدی ایجاد نخواهد کرد و شاید برای حفظ مغانلو ارزش داشته باشد، در هر حال خود باشگاه نیز باید منافع داخلی را در نظر بگیرد.

سرخپوشان فعلا منتظر دریافت پاسخ باشگاه پرتغالی در این زمینه هستند، آیا این پاسخ به‌صورت مکتوب ارسال خواهد شد؟

ممکن است تاکنون ارسال شده باشد، اگر دستور رسانه‌ای‌شدن آن صادر شده بود، من اکنون از آن باخبر بودم، این کاملا قانونی است که یک‌طرف یا هر دو طرف نخواهند تا مدتی این خبر رسانه‌ای شود. البته به‌زودی همه‌چیز مشخص خواهد شد.

شما هم‌زمان در هیات خبری منطقه آزاد سانتاکلارا هستید، وضعیت خبری این منطقه چگونه است که در پرتغال تا حدودی مستقل است؟

نوعی خودمختاری خبری به‌نظر می‌رسد اما درحقیقت این‌گونه نیست، ما هم عضوی از جامعه خبری پرتغال هستیم اما از مدت‌ها قبل تلاش زیادی کردیم برای به اوج رساندن آزادی بیان و در این زمینه موفقیت‌های بزرگی کسب کردیم. من درواقع مسئول بخش خبری باشگاه هستم و به‌عنوان عضوی بی‌طرف در بخش خبری فدراسیون فوتبال پرتغال و هیات خبری سانتاکلارا هم فعالیت می‌کنم.

شما در یک مقاله معروف از مسی به‌خاطر تاخیر در ملاقات با پسر افغانستانی انتقاد کرده بودید.

بله، جالب است که شما آن را مطالعه کرده‌اید، دلیلی نداشت مسی این همه تحقیق کند، یک کودک می‌خواهد مسی را ببیند، این خلاصه ماجرا بود، اصل ماجرا اما اهمیت بیشتری داشت؛ یک کودک جنگ‌زده افغانستانی و آن عکس معروف که پیراهن تیم‌ملی آرژانتین با نایلون و نام مسی روی آن. معلوم است که من به‌عنوان یک خبرنگار عصبانی می‌شوم، رونالدو یک‌بار قرار بود یک کودک فلسطینی را ببیند، صبر نکرد تا او به فرودگاه مادرید برسد و می‌خواست حتی با اولین پرواز به دیدنش برود. مسی یک وکیل گرفته بود که این موضوع را بررسی کند و به‌عقیده من این درست نبود.

 

 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک