• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۳-۰۳ - ۰۹:۵۲
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
ارسال حکم 15 میلیاردی تا اواخر خرداد به باشگاه پرسپولیس

کالدرون تخفیف نمی‌دهد

سرمربی سابق پرسپولیس تا آخر خردادماه حکم قطعی خود را دریافت خواهد کرد؛ رقمی که حدود 15-14میلیارد تومان برای پرسپولیس آب خواهد خورد. پرسپولیس اما در بدترین دوران مالی خود در سال‌های اخیر است.

کالدرون تخفیف نمی‌دهد

نام گابریل کالدرون فوتبال‌دوستان ایرانی را یاد اتفاقات گوناگونی می‌اندازد؛ از کنار رفتن عجیب و پررمز و راز او از پرسپولیس تا دریافت حکم دادگاه برای دریافت مطالباتش از قرمزها! او حالا حکمی در جیب دارد که باشگاه پرسپولیس را با همه بدهی‌هایش، حدود 15میلیارد تومان هم مقروض‌تر خواهد کرد. مسببان این فاجعه تاریخی اما از پرسپولیس رفته‌اند و احتمالا پا روی پا انداخته و حالا اخبار رسانه‌ها درباره حکم این آرژانتینی بدقلق را دنبال می‌کنند.

 ماجرا از کجا شروع شد؟

در آستانه سال نوی میلادی2020، باشگاه پرسپولیس قصد داشت مراسمی به همین مناسبت با حضور مربیان و بازیکنان خارجی خود برگزار کند اما درحالی که رستوران، بند موسیقی و... برای این موضوع رزرو شده بودند اما پیرمرد آرژانتینی به مسئولان باشگاهش اعلام کرد به این مراسم نمی‌آید تا بزم بام‌لند تهران لغو شود! کالدرون دلیل این کار را بدعهدی باشگاه درباره مسائل مالی عنوان کرد؛ هرچند بعدها ازسوی باشگاه اعلام شد او خواسته‌های عجیبی داشته و به همین دلیل زمینه‌سازی انجام شد تا کالدرون را عاصی کرده و راهی خانه‌اش کنند.

 پیرمرد پرحاشیه آرژانتینی

در همین گیر و دار، حواشی عجیبی درباره کالدرون به گوش رسید؛ برخی عنوان کردند او حتی پول مسائل خارج از عرف خود را هم از باشگاه پرسپولیس طلب کرده است که البته مسئولان وقت باشگاه هیچ‌وقت این موضوع را تایید یا تکذیب نکردند. برخی بازیکنان هم که رابطه خوبی با او نداشتند ادعا کردند عکس‌های عجیبی از او دارند تا التهاب بین باشگاه، بازیکنان و سرمربی آرژانتینی به بالاترین حد خود برسد.

 زیرپای کالدرون چه زمانی خالی شد؟

هفته ششم لیگ قبل، پرسپولیس در مشهد به شهرخودرو با هدایت یحیی گل‌محمدی باخت تا اولین باخت سرخ‌ها که در آن بازی سفید پوشیده بود مقابل نماینده مشهد به دست بیاید. 6بازی و 3شکست باعث شده بود محمدحسن انصاری‌فرد، مدیرعامل وقت پرسپولیس در همان مشهد به این نتیجه برسد که وقت جدایی این مربی فرا رسیده اما درحالی که قرار بود فردای بازی با این مربی قطع همکاری شود برخی مشاوران مدیرعامل وقت رای او را زدند تا کالدرون در این تیم مانگار شود. از آن زمان به بعد البته رابطه باشگاه و کادرفنی شکراب شد و البته زمزمه‌های حضور گل‌محمدی روی نیمکت پرسپولیس دقیقا در همین دوره به گوش رسید.

 مصیبت‌های تمام‌نشدنی برای پرسپولیس

سرمربی سابق پرسپولیس تا آخر خردادماه حکم قطعی خود را دریافت خواهد کرد؛ رقمی که حدود 15-14میلیارد تومان برای پرسپولیس آب خواهد خورد. پرسپولیس اما در بدترین دوران مالی خود در سال‌های اخیر است. مدیران باشگاه که همچنان در مسیر دریافت پاداش حاصل از دو حضور در لیگ قهرمانان آسیا ناکام مانده‌اند، برای پرکردن خزانه باشگاه دست نیاز به‌سوی هواداران دراز کرده‌اند اما کیست که نداند کمبود بودجه پرسپولیس تا پایان فصل رقمی در حدود 50میلیارد تومان است و حتی واریزی فعلی هواداران این باشگاه هم نمی‌تواند دردی از آنها دوا کند. کالدرون که برخلاف برانکو نشان داده اصلا اهل تعامل نیست و از پول قهوه‌ای که در فرودگاه خورده بود هم نگذشت و با این شرایط بعید به‌نظر می‌رسد که حاضر به دادن تخفیف به پرسپولیسی‌ها باشد و از بخشی از پولش بگذرد. در هر حال پرسپولیس تجربه تلخی از بدهی به مربیان خارجی خود دارد و شاید باید منتظر ماند تا برگ دیگری به کتاب جریمه‌های بین‌المللی پرسپولیس اضافه شود. البته در دوره مدیریت جعفر سمیعی پرسپولیسی‌ها ٧٠هزار و ۴٠٠دلار از مطالبات والنسیا دیگر دستیار کالدرون را پرداخت کردند تا پرونده این مربی به CAS نرود اما درباره کالدرون و دیگر دستیارش یعنی خواکین باید منتظر صدور حکم باشند؛ حکمی که صدورش کمی به تاخیر افتاده اما ظاهرا قرار است در اواخر خردادماه به باشگاه ابلاغ شود.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار