• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۳-۰۳ - ۰۸:۱۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
نه بیانیه و نه مصاحبه، کنایه علی کریمی به سمیعی بود؟

پرسپولیس زیاد هم از رای فدراسیون شاکی نیست!

چگونه مدیران پرسپولیس به‌خاطر توهین به وزیر ارتباطات (که به‌طور رسمی ارتباطی با باشگاه پرسپولیس ندارد) بیانیه صادر و از سرمربی تیم رقیب شکایت می‌کنند اما در حمایت از تیم گل‌محمدی که بازیکنانش محروم شده‌اند خبری از بیانیه و موضع‌گیری رسمی نمی‌شود!

پرسپولیس زیاد هم از رای فدراسیون شاکی نیست!

 هواداران پرسپولیس بعد از صدور آرای کمیته انضباطی مرتبط با بازی‌های تیم‌شان با سپاهان و استقلال، به‌شدت در فضای مجازی نسبت به فدراسیون فوتبال موضع‌گیری کرده و این آرا (محرومیت یک جلسه‌ای سیدجلال حسینی و دو جلسه‌ای فرشاد فرجی و محرومیت تعلیقی مهدی ترابی) را یک‌طرفه و علیه تیم‌شان در کورس قهرمانی لیگ برتر دانستند. قرمزها حتی تجمعی با حضور حدود 100 هوادار مقابل فدراسیون هم داشتند که البته فرجامی نداشت.

آنها در روزهای اخیر بارها از پیشکسوتان تیم‌شان گلایه کردند که چرا مقابل این اتفاق و این آرا موضعی نگرفته‌اند، اما عجیب است که چرا از مدیران باشگاه‌شان چنین مطالبه‌ای ندارند. معمولا در گذشته وقتی باشگاه نسبت به آرای کمیته انضباطی معترض بود هم مدیران باشگاه در مصاحبه‌های خود نسبت به این مساله اعتراض می‌کردند و هم روی سایت باشگاه بیانیه منتشر می‌شد، اما این بار نه خبری از مصاحبه اعتراض‌آمیز بود و نه بیانیه و فقط در خبری چند خطی اعلام شد که معاونت حقوقی این باشگاه با ارسال نامه به کمیته استیناف نسبت به رای‌های صادرشده درخصوص اتفاقات دیدار با سپاهان و استقلال، مراتب اعتراض خود را اعلام کرد. در این خبر عنوان شد که باشگاه پرسپولیس در نامه 9 بندی خود، تمام موارد مورد اعتراض را عنوان کرد تا آرای صادره در رکن عالی قضایی فدراسیون مورد بررسی دوباره قرار بگیرد، اما درباره بندهای نامه توضیحی ارائه نشده است.

برخی مدیران هم در فضای مجازی برای دلخوشی هواداران پرسپولیس درقالب استوری اعتراض خود را اعلام کردند، اما شواهد نشان می‌دهد مدیران پرسپولیس چندان هم قصد سرشاخ شدن با فدراسیون را ندارند؛ چراکه خبری از موضع‌گیری صریح رسمی نبوده است.

نکته جالب اینکه برخلاف باشگاه، شرکت پیشکسوتان پرسپولیس با انتشار بیانیه‌ای، حکم کمیته انضباطی پیرامون وقایع دربی و بازی پرسپولیس و سپاهان را نقد کرد!

 وزیر جوان مهم‌تر از تیم یحیی

البته نمی‌توان گفت که باشگاه پرسپولیس اهل بیانیه دادن نیست. بعد از دربی وقتی که فرهاد مجیدی در نشست خبری علیه وزیر ارتباطات (به‌خاطر توئیت حمایتی از پرسپولیس و کنایه به ستاره‌های استقلال) موضع گرفت، به‌سرعت مدیران باشگاه بیانیه‌ای منتشر کرده و اعلام کردند آذری‌جهرمی یکی از هواداران پروپاقرص پرسپولیس محسوب می‌شود و نَفس رقابت ورزشی ایجاب می‌کند احترام متقابل بین تیم‌ها، مربیان، بازیکنان و هواداران حفظ شود و از آنجا که فرهاد مجیدی به‌صورت آگاهانه از مرزهای اخلاقی عبور و به هوادار پرسپولیس توهین کرده است، این موضوع به‌صورت جدی توسط باشگاه پرسپولیس در کمیته انضباطی مورد پیگیری قرار می‌گیرد؛ چراکه این باشگاه هرگز هوادارانش را تنها نمی‌گذارد و بدون توجه به سِمت، عنوان، جایگاه اجتماعی و شغل طرفدارانش، از همه آنها دفاع خواهد کرد. حالا این سوال مطرح است که چگونه مدیران پرسپولیس به‌خاطر توهین به وزیر ارتباطات (که به‌طور رسمی ارتباطی با باشگاه پرسپولیس ندارد) بیانیه صادر و از سرمربی تیم رقیب شکایت می‌کنند اما در حمایت از تیم گل‌محمدی که بازیکنانش محروم شده‌اند خبری از بیانیه و موضع‌گیری رسمی نمی‌شود!

 کنایه کریمی به سمیعی؟

هم‌زمان با اوج‌گرفتن اعتراض هواداران سپاهان، استقلال و پرسپولیس به فدراسیون فوتبال، علی کریمی هم مطالبی در این خصوص علیه فدراسیون عزیزی‌خادم منتشر کرد که در یکی از آنها با اشاره به این نکته که مدیران تیم‌های باشگاهی به‌طور شفاف اعلام نکرده‌اند که در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال به چه کسی رای داده‌اند، از طرفداران همه تیم‌های معترض به فدراسیون خواسته از مدیران باشگاه مطبوع‌شان این سوال را بپرسند که رای‌شان در انتخابات چه کسی بوده است. کریمی هرچند مستقیم در این خصوص مدیر خاصی را مخاطب قرار نداده، اما طبعا کسی توقع نداشته که مدیر استقلال به اسطوره پرسپولیس رای بدهد و می‌توان حدس زد که منظور او مدیرعامل پرسپولیس بوده که احتمالا مانند احسان حاج‌صفی عمل کرده است. حالا این سوال مطرح است که آیا کریمی معتقد است مدیران پرسپولیس برخلاف ادعایشان که اعلام کردند رای‌شان کریمی بوده در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال به عزیزی‌خادم رای داده‌اند؟

 تیم بی‌دفاع برای ذوب‌آهن

قرمزها درحالی امروز باید مقابل ذوب‌آهن دیدار معوقه هفته بیست‌ویکم لیگ برتر را برگزار کنند که حسینی و فرجی به‌عنوان دو مدافع میانی این تیم با حکم کمیته انضباطی محروم شده‌اند. با دستور موقت برای پرونده تا زمان رسیدگی به آن از سوی کمیته استیناف هم موافقت نشده است آن هم درحالی که رئیس فدراسیون فوتبال گفته بود این آرا قطعی نیستند و تیم‌ها حق اعتراض دارند و پیش‌بینی می‌شد قرمزها بتوانند دستور موقت بگیرند و مقابل ذوب‌آهن از حسینی و فرجی استفاده کنند، اما درنهایت این اتفاق هم رخ نداد. این یعنی گل‌محمدی که تیمش برای ماندن در کورس نزدیک قهرمانی با سپاهان به سه امتیاز دیدار با ذوب‌آهن نیاز مبرم دارد، برای این بازی فقط محمدحسین کنعانی‌زادگان را به‌عنوان مدافع تخصصی در اختیار دارد و احتمالا در کنار او بار دیگر از کمال کامیابی‌نیا در پست غیرتخصصی استفاده می‌کند. جالب اینکه این دو بازیکن در لیست نفرات مصدوم پرسپولیس بودند و برای بازی جام حذفی مقابل شاهین بندرعامری نیز در لیست تیم قرار نگرفتند. امید عالیشاه دیگر بازیکن مصدوم قرمزهاست که بازی امروز با ذوب‌آهن را هم از دست داده است.

 تبلیغ گسترده برای پول گرفتن از هوادار

همان‌طور که اشاره شد با مراجعه به سایت باشگاه چندان خبری از بیانیه و مصاحبه مدیران علیه فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی مشاهده نمی‌کنید، با این حال در پروژه کمک مالی گرفتن از هواداران فعالیت بالایی قابل مشاهده است. همان هوادارانی که به‌شدت از آرای صادره گلایه دارند و البته در شرایط اقتصادی فعلی هم پرداخت پول به باشگاهی که در درآمدزایی ناکام مانده برای‌شان کار ساده‌ای نیست.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار