• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۲-۳۰ - ۰۲:۳۹
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
فنرباغچه با فروش مهاجم ایرانی‌اش از بحران خارج می‌شود

صیادمنش گران‌ترین خرید تاریخ زوریا؟

نمایش صیادمنش در باشگاه زوریا به‌قدری خوب بوده که مدیران این تیم اوکراینی حاضرند بند خرید قطعی او را که 3.5 میلیون یورو است فعال کنند تا به این ترتیب او به گران‌ترین خرید تاریخ این باشگاه تبدیل شود.

صیادمنش گران‌ترین خرید تاریخ زوریا؟

سیامک خاجی، روزنامه‌نگار: اللهیار صیادمنش به‌عنوان یکی از پدیده‌های آینده‌دار فوتبال ایران راهی فنرباغچه ترکیه شد اما پس از اینکه نتوانست در این تیم جایگاه ثابتی پیدا کند ترجیح داد به‌صورت قرضی راهی اوکراین شده و در تیم زوریا توپ بزند. نمایش او در این باشگاه به‌قدری خوب بوده که مدیران این تیم اوکراینی حاضرند بند خرید قطعی او را که 3.5 میلیون یورو است فعال کنند تا به این ترتیب او به گران‌ترین خرید تاریخ این باشگاه تبدیل شود. زوریا پیش از این بیشترین مبلغی که برای به خدمت گرفتن یک بازیکن پرداخته بود 1/1 میلیون یورو بود که در ابتدای فصل پیش برای به خدمت گرفتن بوگدان میخایلیچنکو، مدافع چپ تیم دیناموکی‌یف پرداخت کرد و حالا تصمیم دارد مهاجم آینده‌دار ایرانی را با بیش از سه‌برابر این عدد به ترکیب خود اضافه کند.

مدیران زوریا به‌خوبی می‌دانند که صیادمنش آینده‌ای درخشان پیش‌رو دارد و به‌زودی می‌توانند این بازیکن را به قیمتی به‌مراتب بالاتر به باشگاه‌های دیگر فروخته و درآمدزایی خوبی در این زمینه داشته باشند. رسانه‌های ترکیه‌ای هم این جابه‌جایی را کاملا به‌نفع فنرباغچه دانسته و معتقدند با توجه به مشکلات مالی این باشگاه، این پول می‌تواند بسیار به کار تیم آمده و آنها را از شرایط بحرانی خارج کند.

سایت «تکویم» ترکیه دراین‌باره نوشته است: «خبر خوب برای فنرباغچه این است که با یک جابه‌جایی می‌تواند وضعیتش را از نظر قوانین فیرپلی مالی یوفا بهتر کند و احتمالا دیگر از این بابت مشکلی نخواهد داشت. گفته می‌شود تیم زوریا که اللهیار صیادمنش را به‌صورت قرضی در این فصل دراختیار داشت تصمیم دارد بند خرید او را فعال کند و به این ترتیب باید 5/3میلیون یورو (معادل 35میلیون لیر) به فنرباغچه بپردازد. در شرایطی که این باشگاه از نظر اقتصادی دچار مشکلاتی شده و به همین دلیل ممکن بود ازسوی یوفا به‌دلیل عدم رعایت قوانین فیرپلی مالی جریمه شود، فروش این مهاجم ایرانی کمک زیادی به بهبود اوضاع خواهد کرد و آنها می‌توانند با خیالی آسوده‌تر به فکر خریدهای تابستانی خود باشند. عملکرد خوب صیادمنش در این فصل مدیران باشگاه اوکراینی را مجاب کرده که این بازیکن را به‌صورت دائمی به خدمت بگیرند و به همین دلیل از فنرباغچه خواسته‌اند شرایط این جابه‌جایی را فراهم کند. درخشش او در این فصل لیگ این کشور به‌حدی بود که پیش از این اخباری مبنی‌بر ابراز تمایل دیناموکی‌یف برای به خدمت گرفتن صیادمنش منتشر شده بود و به همین دلیل زوریا به‌سرعت تصمیم به خرید او گرفت تا شاید به‌زودی بتواند با قیمت بهتری او را به باشگاه‌های دیگر واگذار کند. این درحالی است که گفته می‌شود چند تیم دیگر ازجمله یک باشگاه بلژیکی هم خواستار خرید این مهاجم جوان شده‌اند.»

صیادمنش در این فصل برخلاف سال قبل خیلی زود توانست به ترکیب اصلی زوریا راه پیدا کند و به‌تدریج به بازیکن اصلی این تیم بدل شد. این مهاجم 19ساله حتی در دیدارهای تیمش در لیگ اروپا نیز دقایقی فرصت بازی پیدا کرد و برابر لسترسیتی درحالی که تنها 9دقیقه فرصت حضور در زمین را پیدا کرده بود توانست تک‌گل پیروزی‌بخش تیمش را نیز به ثمر برساند. همین درخشش سبب شد ویکتور اسکریپنیک، سرمربی تیم بیش از قبل به او اعتماد کرده و فرصت بیشتری برای بازی دراختیارش قرار دهد.

در نیم‌فصل دوم صیادمنش تقریبا در اکثر بازی‌های تیمش فیکس بود و توانست از این فرصت برای زدن 5گل و دادن 3پاس‌گل به هم‌تیمی‌هایش استفاده کند. عملکرد درخشان او باعث شد حتی در ماه فوریه به‌عنوان بهترین بازیکن ماه لیگ اوکراین انتخاب شود. زوریا به کمک او موفق شد در رتبه سوم لیگ قرار گیرد و البته اگر در اواخر فصل تیم کمی در نتیجه‌گیری بهتر عمل می‌کرد و به‌خصوص برابر کولوس‌کوالیوکا، ورسکلاپولتاوا و المپیک‌دونتسک بازنده نمی‌شد حتی می‌توانست شانس حضور در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان فصل بعد را نیز پیدا کند.

زوریا سال آینده در رقابت‌های لیگ اروپا حضور خواهد داشت و صیادمنش که در هفته‌های اخیر حتی خبر پیشنهاد 8میلیون یورویی دیناموکی‌یف برای خریدش منتشر شده بود می‌تواند از این فرصت برای پیشرفت بیشتر و حضور در لیگ‌های معتبر اروپایی استفاده کند. به‌تازگی شایعاتی درباره تمایل فیورنتینا برای خرید این ملی‌پوش جوان ایرانی منتشر شده بود اما زوریا خیلی زودتر از رقبا دست‌به‌کار شده تا این ستاره آینده‌دار را به‌صورت قطعی دراختیار بگیرد.

صیادمنش همچنین ازسوی سایت «فوتبال» اوکراین به‌عنوان یکی از 6مهاجم برتر این فصل لیگ اوکراین انتخاب شد و اگر همین روند را در فصل آینده حفظ کند درکنار شهاب زاهدی گلزن می‌تواند خط‌حمله خطرناکی را در لیگ اوکراین تشکیل بدهد و زوریا می‌تواند یکی از مدعیان قهرمانی در فصل بعد باشد.

 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار