• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۲-۳۰ - ۰۱:۱۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
ابوالقاسم‌پور در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: مدیران پرسپولیس دوباره هواداران را آزار ندهند

امیدوارم نوراللهی و کنعانی‌زادگان تا پایان لیگ قهرمانان بمانند

گل‌محمدی در جام حذفی به‌خوبی از نفرات ذخیره استفاده کرد

کنعانی‌زادگان و نوراللهی در هر صورت دو بازیکن کلیدی و تاثیرگذار پرسپولیس هستند و رفتن آنها قطعا به تیم ضرر می‌زند. امیدوارم تا پایان لیگ قهرمانان بمانند.

امیدوارم نوراللهی و کنعانی‌زادگان تا پایان لیگ قهرمانان بمانند

تیم فوتبال پرسپولیس درحالی از مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های جام حذفی از سد شاهین بندر عامری گذشت که این تیم لیگ دویی فراتر از نام خود نشان داده و به‌مراتب سرخ‌پوشان را در این دیدار آزار داد تا جایی که یحیی گل‌محمدی برای آنکه پرسپولیس بتواند در این مسابقه از سد حریف بگذرد یکبار دیگر ناچار به استفاده از نفرات اصلی خود شده و با فراخواندن آنها به میدان در نهایت این تیم لیگ دسته دومی را شکست داد و به جمع ۸ تیم برتر رقابت‌ها راه پیدا کرد. نکته قابل توجه اینکه پرسپولیس چند سال پیش با برانکو ایوانکوویچ از تیم دست دومی قشقایی شیراز در ضربات پنالتی شکست خورد و از دور مسابقات جام حذفی کنار رفت و هواداران این تیم نگران این اتفاق بودند که نکند یک بار دیگر در این مرحله از رقابت‌ها پرسپولیس از یک تیم دسته دومی دیگر هم شکست بخورد و تبعات این موضوع تا مدت‌ها برای سرخ‌پوشان و هواداران‌شان حاشیه‌ساز باشد. با این حال این نگرانی حداقل در این مرحله از رقابت‌ها برای پرسپولیسی‌ها به پایان رسید و آنها باید خود را برای مراحل بعدی جام حذفی و رقابت‌های پیش‌رو در لیگ برتر آماده کنند. بر همین اساس با مهاجم اسبق پرسپولیس درخصوص شرایط این تیم و حاشیه‌های مرتبط با سرخ‌پوشان که این روز‌ها با آنها دست و پنجه نرم می‌کنند به صحبت پرداختیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با بهنام ابوالقاسم‌پور را در ادامه می‌خوانید.

از بازی پرسپولیس مقابل شاهین بندر عامری در جام حذفی که با برتری سرخ‌پوشان به پایان رسید صحبت‌مان را شروع کنیم. به‌نظر می‌رسد تیم دوم شاگردان گل‌محمدی تفاوت زیادی با تیم اول این سرمربی دارد و این موضوع کمی نگران‌کننده است.

در هر صورت در هر تیم دومی نفرات اصلی حضور ندارند و این موضوع برای پرسپولیس هم صدق می‌کند، بنابراین طبیعتا آن هماهنگی‌های لازم بین بازیکنان تیم دوم وجود ندارد و این درحالی است که همیشه تیم‌های زیرگروه در رقابت‌های جام حذفی مقابل تیم‌های لیگ برتری به‌خصوص تیم‌های استقلال و پرسپولیس با انگیزه‌تر به میدان می‌آیند و همواره در این جام که جام شگفتی‌هاست این‌طور تیم‌ها مشکل‌ساز می‌شوند. با این حال به‌نظر من مهم این بود که پرسپولیس در این دیدار توانست به یک برد پرگل رسیده و با برتری مقابل حریف به جمع هشت تیم نهایی جام حذفی راه پیدا کند. نکته قابل توجه اینکه یحیی گل‌محمدی در این دیدار توانست از نفرات ذخیره به‌خوبی بهره ببرد تا برای دیدار‌های حساس بعدی از سری رقابت‌های لیگ دستش برای استفاده از نفرات اصلی باز باشد.

در این خصوص به‌نظر می‌رسد تجربه شکست از قشقایی در جام حذفی باعث شد تا در نیمه دوم پرسپولیس با حضور نفرات اصلی‌تر به فرم سابق برگشته و برای پیروزی مقابل یک تیم دسته دومی دیگر احیا شود تا خاطرات بازی با قشقایی تکرار نشود.

درست است تیم‌هایی مثل قشقایی یا همین شاهین بندر عامری از تیم‌های پرانگیزه به‌شمار می‌روند و از آنجایی که در معدود دفعات فعالیت خود تیم‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس را از نزدیک دیده و مقابل بازیکنان این تیم‌ها بازی می‌کنند، سعی می‌کنند تا مقابل تیم‌های بزرگ خود را نشان بدهند و هر تیمی بخواهد این‌جور تیم‌ها را دست‌کم بگیرد به نظر من کار سخت می‌شود.

در رقابت‌های لیگ برتر نیز پرسپولیس با برتری در دربی بار دیگر خود را به‌عنوان مدعی جدی قهرمانی معرفی کرد. فکر می‌کنید این تیم برای پنجمین سال پیاپی قهرمان شود؟

به‌نظر من اگر دستگاه نظارتی روی هفته‌های پایانی با دقت و عدالت نظاره‌گر باشد و وضعیت طوری باشد که شرایط برای همه تیم‌ها به‌صورت مساوی پیش برود، قهرمانی پنجم پیاپی پرسپولیس دور از دسترس نیست، با این حال اگر هر تیمی در صدر جدول در این هفته‌های باقی‌مانده بلغزد می‌تواند قهرمانی را از دست بدهد.

برای دیدار یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل استقلال تاجیکستان به‌نظر می‌رسد تاریخ دارد برای پرسپولیسی‌ها تکرار می‌شود و مثل سال قبل که شجاع و ترابی از این تیم جدا شدند حالا صحبت از جدایی نفراتی مانند کنعانی‌زادگان و نوراللهی به گوش می‌رسد. فکر نمی‌کنید با برهم خوردن شاکله سرخ‌پوشان یک بار دیگر کار این تیم در مرحله حذفی لیگ قهرمانان سخت خواهد شد؟

کنعانی‌زادگان و نوراللهی در هر صورت دو بازیکن کلیدی و تاثیرگذار پرسپولیس هستند و رفتن آنها قطعا به تیم ضرر می‌زند، با این حال این یک بحث مدیریتی است که مدیران باشگاه باید در این خصوص طوری تصمیم‌گیری کنند که هواداران مثل آن زمان دوباره اذیت نشوند و این بازیکنان هم ان‌شاءالله بتوانند رضایتمندی هواداران را کسب کنند و یا طوری قرارداد ببندند که اگر قصد جدایی داشتند بعد از اتمام رقابت‌های آسیایی به تیم جدید بروند.

پرسپولیس به‌جز سه جام پیش‌رو باید در سوپرجام هم به میدان برود، فکر می‌کنید نقاط ضعف و قوت پرسپولیس برای حضور در این چهار جام چیست و گل‌محمدی باید چه تدابیری را برای موفقیت سرخ‌پوشان در این جام‌ها بیندیشد؟

کار خیلی سخت است، بالاخره باید طوری باشد که بازیکنان آسیب نبینند و تیم به حاشیه نرود و یحیی بتواند از همه موجودی خود در بهترین فرم و وضعیت استفاده کند، من معتقدم نقطه قوت پرسپولیس درحال حاضر خط مهاجم این تیم است که با بازگشت ترابی و آل‌کثیر و اضافه شدن مغانلو، وضعیت خوبی پیدا کرده و تا حدودی ضعف گلزنی این تیم برطرف شده است، اما با توجه به اینکه پرسپولیس در خط دفاعی بازیکن کم دارد خدای ناکرده اگر سیدجلال حسینی یا کنعانی‌زادگان آسیب ببینند این موضوع می‌تواند نقطه ضعف پرسپولیس باشد.

به‌عنوان یک مهاجم سابق پرسپولیس چه توصیه یا صحبتی برای عیسی آل‌کثیر دارید تا از این وضعیت رهایی پیدا کرده و به فرم خوب گذشته هم از لحاظ روحی روانی و هم از لحاظ گلزنی برسد.

در هر صورت آل‌کثیر باید بداند که این فرصت‌ها به‌راحتی دیگر به‌دست نمی‌آید، این بازیکن تلاش زیادی کرده است تا بتواند به این نقطه از فوتبالش برسد. به نظر من اگر او مسائل اضافه به‌خصوص بعد یا قبل از گلزنی را کنار بگذارد و برای خودش حاشیه درست نکند، این بازیکن می‌تواند یک مهاجم موفق و تاثیرگذار باشد. اگر این بازیکن از حواشی دوری کند از آنجایی که بازیکن بااخلاقی نیز به‌شمار می‌رود می‌تواند گره‌گشای تیم باشد.

از بین مهاجمان فعلی پرسپولیس با تماشای بازی کدام‌یک از آنها یاد دوران بازی خودتان می‌افتید؟

از آنجایی که مغانلو فیزیک بدنی خوبی دارد اگر بتواند از لحاظ سر زنی پیشرفت کرده و این نقیصه را برطرف کند و استرس و مشکلی نداشته باشد، جزء فوروارد‌هایی خواهد بود که می‌تواند در آینده به کار پرسپولیس بیشتر از اینها بیاید، او فیزیک بسیار خوبی دارد و می‌تواند برای هر دفاعی خطرناک باشد.

و صحبت پایانی؟

در هر صورت پرسپولیس همان‌طور که گفتید در چهار جام مدعی است و امیدوارم این تیم درحال حاضر در وهله اول از حواشی دوری کرده و در وهله بعدی با تمرینات و تدابیر خوبی که برای این تیم درنظر گرفته می‌شود، بازیکنان بتوانند روی فرم خوب و مطلوب خود باقی‌مانده تا ان‌شاءالله در رقابت‌های آینده موفقیت‌ها همچنان مستدام باشد.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک