• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۲-۲۸ - ۰۸:۳۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 1
  • 0
مشاور جدید مجیدی بعد از واکسیناسیون در راه ایران

مشاور ایتالیایی فرهاد رسما کارش را آغاز کرد

طبق شنیده‌های «فرهیختگان» مربی ایتالیایی به‌عنوان مشاور فرهاد مجیدی از هفته گذشته کار خود را با اطلاعاتی که سرمربی استقلال از تمرینات و نفرات تیمش به وی داده به‌صورت رسمی اما غیرحضوری آغاز کرده و او فقط معطل زدن واکسن است تا بعد از این اتفاق راهی ایران شود.

مشاور ایتالیایی فرهاد رسما کارش را آغاز کرد

سرمربی تیم فوتبال استقلال هفته گذشته در حاشیه تمرین تیمش قبل از دربی از حضور یک مشاور ایتالیایی در این تیم خبر داد. در این خصوص مجیدی اعلام کرد قرار است یک مشاور ایتالیایی که سابقه مربیگری و نشستن روی نیمکت تیم‌ملی ایتالیا را دارد تا پایان لیگ به او کمک کند. این مربی ایتالیایی بعد از زدن واکسن کرونا به ایران سفر خواهد کرد. سرمربی استقلال در این خصوص تاکید کرد: «مشاوران بسیار خوبی دارم، یک مشاور دارم که در بازی‌های آسیایی از او مشاوره گرفتم، یک دوست ایتالیایی هم دارم که در سری«آ» ایتالیا کمک‌مربی است و چندین‌سال روی نیمکت تیم‌ملی ایتالیا نشسته است، به امید خدا هفته آینده که واکسن کرونا را تزریق بکند به ایران سفر می‌کند و تا پایان لیگ میهمان من است، به من مشاوره می‌دهد و کمک می‌کند.»

این درحالی است که روز گذشته برخی رسانه‌ها مدعی شدند طبق مصوبه هیات‌رئیسه سازمان لیگ، باشگاه‌های لیگ برتری حق همکاری با مربی و بازیکن خارجی جدید را ندارند و برهمین اساس استقلال نمی‌تواند از دستیار ایتالیایی برای فرهاد مجیدی بهره ببرد و به همین دلیل بود که مجیدی تصمیم گرفت از این کمک‌مربی به‌عنوان مشاور استفاده کند اما شنیده می‌شود، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به باشگاه استقلال اعلام کرده‌اند باشگاه استقلال نمی‌تواند با این دستیار ایتالیایی حتی به‌عنوان مشاور هم همکاری کند.

در همین حین مدیر رسانه‌ای موقت استقلال به این موضوع‌ واکنش نشان داد و اعلام کرد با نظر فرهاد مجیدی قرار است یک مربی ایتالیایی به استقلال اضافه شود و اصلا قرار نیست قراردادی میان او و باشگاه استقلال به هیات فوتبال، سازمان لیگ و فدراسیون برود تا نقض قانون شود. طبیعتا این مربی نمی‌تواند روی نیمکت استقلال بنشیند و در ادامه تاکید کرد مثل این است که من، شما را به‌عنوان دوست خودم به تمرینات ببرم. آیا فدراسیون می‌تواند مانع از حضور دوست من در تمرینات شود؟

برهمین اساس و طبق برخی اطلاعات باشگاه استقلال به‌لحاظ قانونی می‌تواند از مشاوران خارجی بهره ببرد. حتی بر فرض اگر موانعی ایجاد شد، شخص فرهاد مجیدی می‌تواند کارفرما محسوب شود و قرارداد میان ایشان و مربی ایتالیایی بسته شود.

 شایعه مشاوره گزینه سرمربیگری سابق استقلال چقدر صحت دارد؟

در همین زمینه شایعاتی شد مبنی‌بر اینکه آنجلو آلسیو گزینه دستیاری فرهاد مجیدی خواهد بود و جالب اینکه در پیش‌فصل دو سال پیش که درنهایت استراماچونی سرمربی استقلال شد، همین آلسیو گزینه سرمربیگری این تیم بود تا جایی که برخی رسانه‌های ایتالیایی در آن زمان این‌طور مطرح کردند که «به‌جز استراماچونی، آنجلو آلسیو هم گزینه‌ای است که اخباری درباره مذاکره استقلال با او مطرح شده است. این مربی 54ساله که در یوونتوس و تیم‌ملی ایتالیا و چلسی دستیار کونته بوده، امسال دیگر در کادر او حضور نخواهد داشت و طبق مطلب منتشرشده در سایت ایتالیایی‌زبان calciobuzz، کونته بعد از جدایی دستیار همیشگی‌اش به‌دنبال مربی جدیدی برای اضافه‌شدن به کادرفنی‌اش می‌گردد. بنابراین حالا که آلسیو دیگر همراه کونته نیست، طبیعتا مشکلی برای همکاری با تیم‌های دیگر نخواهد داشت و باید دید استقلال بین این دو مربی ایتالیایی نهایتا با کدام گزینه به توافق خواهد رسید.»

این درحالی است که هنوز این شایعات تایید نشده و مشخص نیست فرهاد ‌مجیدی آیا واقعا برای مشاوره آلسیو را به ایران دعوت کرده است یا فرد دیگری فرهاد را در ادامه مسیر سرمربیگری در استقلال همراهی خواهد کرد، البته طبق شنیده‌ها مجیدی حتی این موضوع را با نزدیکانش در میان نگذاشته و ترجیح داده است در خفا و سکوت خبری و تا زمان سفر این مربی ایتالیایی به تهران این اتفاق را پیگیری کند، با این حال نکته قابل‌توجه اینکه طبق شنیده‌های «فرهیختگان» این مربی ایتالیایی به‌عنوان مشاور فرهاد مجیدی از هفته گذشته کار خود را با اطلاعاتی که سرمربی استقلال از تمرینات و نفرات تیمش به وی داده به‌صورت رسمی اما غیرحضوری آغاز کرده و او فقط معطل زدن واکسن است تا بعد از این اتفاق راهی ایران شود.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک