• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۲-۲۷ - ۰۹:۳۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0

لزوم توجه به روابط عمومی برای ترسیم دانشگاه تراز

توجه ویژه مسئولان دانشگاه به روابط عمومی در راستای کادرسازی و تشکیلات ساختاری مناسب در دفاتر روابط عمومی، اختصاص بودجه ویژه روابط عمومی جهت انجام برنامه‌های تبلیغاتی و تهیه تجهیزات و ابزارهای لازم، استفاده از افراد دلسوز و متخصص در این حوزه می‌تواند دانشگاه آزاد اسلامی را به‌عنوان یک دانشگاه تراز اول جهت ادامه تحصیل و کسب مهارت به علاقه‌مندان عرصه علم و دانش در جامعه معرفی کند.

امیر دلداری، مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری: روز ارتباطات و روابط عمومی را به همه تلاشگران و کوشندگان این طریق پرپیچ‌وخم تبریک عرض می‌کنم. سال‌ها تلاش و پیگیری دست‌اندرکاران حوزه ارتباطات و روابط عمومی به ثمر نشست و جامعه روابط عمومی ایران را صاحب روز ملی کرد. 27 اردیبهشت‌ماه به‌عنوان روز ارتباطات و جامعه اطلاعاتی نام‌گذاری شده است. این روز فرصتی است تا نقش، اهمیت و جایگاه روابط عمومی را در سازمان‌ها و به‌ویژه در دانشگاه آزاد اسلامی مرور کنیم.

زندگی اجتماعی انسان‌ها در طول تاریخ همواره با موضوع ارتباط و نحوه برقراری آن خودنمایی کرده و تاثیرات مداوم این موضوع کیفیت زندگی بشر را تحت‌الشعاع قرار داده است.

امروزه ارتباطات و روابط عمومی نقشی حیاتی در دوام و بقای یک سازمان داشته و سازمانی موفق‌تر است که با استفاده از ابزارها، تکنیک‌ها و فنون نوین ارتباطی و اطلاعاتی، نقش خود را در جامعه پررنگ‌تر کند.

روابط عمومی نقش مغز متفکر، قلب تپنده، دست اجرا، پای پیشرفت، گوش شنوا، چشم بینا و زبان گویای یک سازمان را ایفا می‌کند. به عبارت دیگر روابط‌عمومی هنر برقراری ارتباط درجهت اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مخاطبان و همچنین زمینه‌سازی برای دریافت انتظارات و خواسته‌های مخاطبان برای حرکت در مسیر آن است.

در عصر حاضر قدرت و نفوذ ذهنی در اختیار صاحبان سلاح تبلیغی قرار دارد. آنان هستند که اندیشه‌ها را می‌سازند و افکار را به معیار دلخواه، سامان می‌دهند.

در سالی که گذشت یعنی سال 1399 شمسی، بیماری کرونا همه افراد جامعه و سازمان‌ها را تحت‌تاثیر خود قرار داد و موجب تعطیلی و یا کندی فعالیت‌ها شد، اما روابط‌عمومی‌ها در دوره‌ کرونا علاوه‌بر اینکه  تعطیل نبودند، بلکه فعالیت‌هایشان بسیار بیشتر از گذشته افزایش پیدا کرد و نقشی حیاتی در جامعه ایفا کردند؛ چون ابزار اصلی کارشان فضای مجازی، وب‌سایت و رسانه‌های اجتماعی است. از طرفی دیگر ما شاهد کمتر شدن تبلیغات در رسانه‌ها و کاهش توزیع روزنامه‌های چاپی بودیم و درعوض تبلیغات در فضای مجازی وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی افزایش پیدا کرد. از این فرصت ایجادشده به نحو احسن بهره گرفته شده و از این طریق موجب رونق ارتباطات دیجیتال شد.

بدون‌شک اهمیت و جایگاه روابط عمومی در  دانشگاه آزاد اسلامی بر کسی پوشیده نیست. دانشگاه آزاد اسلامی از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بسیار زیادی برخوردار است. تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی، امکانات و سالن‌های ورزشی چندجانبه، خدمات رفاهی و فضاهای مختلف فرهنگی، تفریحی در نقاط مختلف کشور، کتابخانه‌ها و فضاهای مطالعه، رشته‌های تحصیلی متنوع، سرمایه‌های انسانی دانشجویان جوان و پرتلاش، کادر هیات‌علمی مجرب و پرسنل باتجربه و... این دانشگاه را به‌عنوان یک سازمان ایده‌آل و استاندارد جهت ارتقای سطح دانش و پژوهش و همچنین عنصری موثر در حل مسائل و مشکلات در کشور ایران اسلامی تبدیل کرده است.

معرفی و شناساندن این پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها در فضای رقابتی که بین دانشگاه‌های مختلف کشور وجود دارد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

توجه ویژه مسئولان دانشگاه به روابط عمومی در راستای کادرسازی و تشکیلات ساختاری مناسب در دفاتر روابط عمومی، اختصاص بودجه ویژه روابط عمومی جهت انجام برنامه‌های تبلیغاتی و تهیه تجهیزات و ابزارهای لازم، استفاده از افراد دلسوز و متخصص در این حوزه می‌تواند دانشگاه آزاد اسلامی را به‌عنوان یک دانشگاه تراز اول جهت ادامه تحصیل و کسب مهارت به علاقه‌مندان عرصه علم و دانش در جامعه معرفی کند.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار