• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۲-۲۷ - ۰۹:۰۳
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0

سعی اهالی روابط‌عمومی مشکور

روابط‌عمومی دانشگاه می‌تواند فارغ از جنبه خبرنویسی و اطلاع‌رسانی با بهره‌گیری از تجهیزات و دانش روز برای تقویت ارتباط هرچه بهتر با مخاطبان خود، زمینه تحقق صحیح تنویر افکارعمومی، تحقق برنامه‌ها و اهداف دانشگاه را فراهم کند، به طوری که دستاوردهای این نهاد علمی در حوزه‌های مختلف به درستی نیز بازگو شود.

رضا همدانچی، مدیرکل روابط‌عمومی دانشگاه آزاد اسلامی: 27 اردیبهشت، فرارسیدن روز جهانی «ارتباطات و روابط‌عمومی» را به همکاران گرامی، خدوم و دلسوز حوزه روابط‌عمومی در خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی تبریک و تهنیت می‌گویم.

نامگذاری روزی به نام «ارتباطات و روابط‌عمومی» گویای اهمیت و جایگاه آن در دنیای معاصر است و از این‌رو، فرصت مغتنمی است تا روابط‌عمومی‌ دستگاه‌ها و نهادهای مختلف ضمن تقویت جایگاه و رسالت خود، زمینه ارتباط منسجم و کارآمدی را  با افکارعمومی و جامعه هدف فراهم کنند.

دنیای امروز تحت‌تاثیر سرعت توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات قرار گرفته، به طوری که رشد فزاینده امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در حوزه ارتباطات، سرعت انتقال اطلاعات به مردم را افزایش داده است، از این حیث موضوع آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه ارتباطات حائزاهمیت است. به همین دلیل نقش روابط‌عمومی در این عصر دوچندان شده، به طوری که اولا باید با درک به‌موقع وضع موجود و سرعت تحولات صورت‌گرفته به‌روز باشد و ثانیا به وظایف ذاتی خود عمل کند؛ البته کار روابط‌عمومی به دلیل حساسیت و ظرافت‌های خاص نهفته در آن طاقت‌فرساست، اما آنچه این تخصص را نسبت به سایر حرفه‌ها متمایز کرده، یک شوق و اشتیاق درونی است.

روابط‌عمومی دانشگاه می‌تواند فارغ از جنبه خبرنویسی و اطلاع‌رسانی با بهره‌گیری از تجهیزات و دانش روز برای تقویت ارتباط هرچه بهتر با مخاطبان خود، زمینه تحقق صحیح تنویر افکارعمومی، تحقق برنامه‌ها و اهداف دانشگاه را فراهم کند، به طوری که دستاوردهای این نهاد علمی در حوزه‌های مختلف به درستی نیز بازگو شود. بی‌تردید تقویت جایگاه روابط‌عمومی در مجموعه دانشگاه عامل موثر و تعیین‌کننده‌ای در تحقق برنامه‌ها و انجام ماموریت‌های محوله است.

همکاران روابط‌عمومی خانواده دانشگاه آزاد اسلامی طی این سال‌ها به ویژه در دوران کرونا با تلاشی مضاعف، صبورانه و دلسوزانه توانستند اقدامات ارزشمندی به جهت تنویر افکارعمومی و پاسخگو بودن به جامعه مخاطب این دانشگاه داشته باشند که این امر به راستی کاری بس سخت و پرفشار است؛ جا دارد از زحمات گرانقدر همه عزیزان تشکر و قدردانی کنم.

 در پایان ضمن تشکر از زحمات ارزنده و بی‌وقفه مسئولان و کارکنان روابط‌عمومی در خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی، این روز را به همه عزیزان تبریک می‌گویم و امیدوارم با احساس مسئولیت، دلسوزی و هم‌افزایی بیشتر درجهت برآورده‌شدن اهداف این نهاد علمی حرکت کنند.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار