• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۲-۲۷ - ۰۸:۲۷
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
سرمربی تراکتور کاپیتان گرانقیمتی که تیم را عقب نگه دارد، نمی‌خواهد

پیام رسول برای شجاعی؛ خط‌قرمزهایت را به مردم بگو!

دژاگه مدنظر خطیبی است اما رفیق نیمه‌راه نمی‌شود

شنیده‌ایم رسول خطیبی از طریق برادرش حسین، به مسعود شجاعی پیام داده و گفته مصاحبه کن و خط‌قرمزهایت را بگو تا هم من بدانم و هم مردم! پیامی که البته واکنشی ازسوی هافبک خوش‌اخلاق فوتبال کشورمان به‌همراه نداشته و او کماکان ترجیح داده سکوت کند.

پیام رسول برای شجاعی؛ خط‌قرمزهایت را به مردم بگو!

محمد آقایی‌فرد، روزنامه‌نگار: «خدا را شکر در این مدت رختکن خیلی سالمی داشتیم و بازیکنان همه متواضع بودند و با وجود تمام مشکلات، این رفاقت در رختکن بود که مشکلات را قابل تحمل می‌کرد. ولی متاسفانه در این اواخر روی خط‌قرمز من و خیلی‌ها یعنی احترام، پا گذاشته شد و با این شرایط، اوضاع دیگر قابل تحمل نیست و ماندن من و اشکان دژاگه که به‌خوبی با خصوصیات اخلاقی‌اش آشنا هستم دیگر جایز نیست. فکر می‌کنم رفتن ما بهتر باشد تا به تیم ضربه‌ای وارد نشده و وارد حاشیه نشود.» این آخرین پیام صوتی مسعود شجاعی است که لورفته و البته به‌نظر می‌رسد آخرین آنها هم باشد. شجاعی البته در هیچ‌یک از دو پیام لورفته خودش عنوان نکرده که خط‌قرمز او چه بوده و کاپیتان پیشین تیم‌ملی و اشکان دژاگه به‌دلیل کدام بی‌احترامی تصمیم به جدایی گرفته‌اند؟ روز گذشته البته اخباری مبنی‌بر احتمال فسخ قرارداد این دو با تراکتور هم منتشر شد که هیچ واکنشی را ازسوی طرفین در پی نداشت هرچند شنیده‌ایم این دو بازیکن پیش‌تر با زنوزی، مالک تراکتور هم وارد گفت‌وگو شده و قول داده‌اند تا پایان فصل در تراکتور ماندگار شوند. اما سوالات هنوز پابرجا هستند. خط‌قرمز شجاعی که او را تا این حد عصبانی کرده، چیست؟ چرا دژاگه با شجاعی همراه شده است؟

 پیام رسول برای مسعود

هیچ‌کس نمی‌داند ماجرای اختلاف شجاعی و خطیبی چه بوده اما می‌گویند در یکی از بازی‌ها به‌خاطر لو دادن یک توپ، خطیبی برسر شجاعی فریاد زده و او به‌دلیل آنچه حفظ نشدن احترامش می‌خواند، از تیم جدا شده و اشکان دژاگه را نیز با خود برده است. اطرافیان خطیبی اما می‌گویند او اعتقاد داشت نوع بازی شجاعی منجر به عقب رفتن تیمش می‌شود و تمایل مسعود به دفاع بیش از تمایل او به حمله است بنابراین نیازی به بازی دادن او ندیده، شجاعی هم از اینکه فیکس نیست شاکی شده. همین اطرافیان می‌گویند خطیبی اعتقاد زیادی به دژاگه داشت اما همراه‌شدن او با شجاعی منجر شده تا تراکتور هر دو بازیکن را از دست بدهد. اخبار زیادی دراین‌باره به گوش نمی‌رسد و تلاش‌ها برای گفت‌وگو با اطرافیان خطیبی به همین‌جا ختم شد. ظاهرا سرمربی تراکتور عنوان کرده هیچ‌کس حق دخالت در این ماجرا را ندارد. ازسوی دیگر شنیده‌ایم رسول خطیبی از طریق برادرش حسین، به مسعود شجاعی پیام داده و گفته مصاحبه کن و خط‌قرمزهایت را بگو تا هم من بدانم و هم مردم! پیامی که البته واکنشی ازسوی هافبک خوش‌اخلاق فوتبال کشورمان به‌همراه نداشته و او کماکان ترجیح داده سکوت کند.

 مقصد کجاست؟

هنوز هیچ مقصدی برای شجاعی و دژاگه تعیین نشده، برخی می‌گویند ممکن است هر دو به گل‌گهر بروند و برخی دیگر اعتقاد دارند این دو به‌زودی از ایران خارج می‌شوند تا در تیمی یونانی توپ بزنند. یک شایعه هم می‌گوید دژاگه که در ابتدای فصل مورد توجه استقلال بوده شاید راهی این تیم شود و فوتبالش را بین شاگردان مجیدی به پایان برساند. هرچه باشد هنوز مقصدی برای دو کاپیتان تیم‌ملی پیدا نشده و برخلاف حاج‌صفی که سپاهان را در آب نمک داشت و به‌سرعت با زردپوشان اصفهانی به توافق رسید، دژاگه و شجاعی مقصد خاصی ندارند و باید منتظر روزهای آینده باشند تا تیمی حدود 600هزار دلار دستمزد برای آنها کنار بگذارد و جذب‌شان کند.

 انتشار صدا برای پرداخت خسارت؟

به هر ترتیب انتشار دو فایل صوتی ازسوی مسعود شجاعی اقدامی حیرت‌انگیز بود که او در آن فایل‌ها به‌صراحت از اختلاف با خطیبی سخن گفته بود. صداهایی که نشان می‌دهد شجاعی آنها را برای یکی فرستاده که به او اعتماد دارد. یکی از کارشناسان حقوقی دراین‌باره به «فرهیختگان» گفت: «به‌نظرم انتشار این صداها ازسوی باشگاه تراکتور بوده هرچند نمی‌شود نظر قطعی داد اما آنچه مهم است اینکه انتشار این صداها یعنی شجاعی خودخواسته قرارداد را فسخ کرده و باید خسارت بدهد. بنابراین اگر انتشار این فایل‌های صوتی ازسوی باشگاه نبوده باشد هم به‌نفع باشگاه بوده و آنها آسیب کمتری می‌بینند.»

 رسول به‌دنبال یک تیم غیرکهکشانی

یک خبر دیگر هم از تراکتور و رسول خطیبی شنیده‌ایم؛ او تصمیم گرفته تیم فصل بعد را با کمترین هزینه ببندد و همین موضوع را بهانه کرده تا بازیکن‌های میلیاردی خود را رد کند. درواقع هرقدر زنوزی اعتقاد دارد تیم کهکشانی جذاب است، رسول نمی‌تواند با ستاره‌ها کار کند و به همین دلیل ترجیح می‌دهد تیمی جوان و متشکل از بازیکنان بومی تبریز را برای فصل بعد جمع کند تا در سال‌های آینده نتیجه لازم را بگیرد.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار