• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۲-۲۴ - ۲۱:۳۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
پرسپولیس دربی را برد و به صدر جدول برگشت

خروج استقلال از کورس

تیم فوتبال پرسپولیس با برتری مقابل استقلال به صدر جدول لیگ برتر صعود کرد.

خروج استقلال از کورس

دیدار دو تیم پرسپولیس و استقلال، نودوپنجمین دربی پایتخت در چارچوب دیدارهای هفته بیست‌وسوم رقابت‌های لیگ برتر از ساعت19:30 دیروز در ورزشگاه آزادی برگزار شد. گل تیم پرسپولیس را عیسی آل‌کثیر در دقیقه55 وارد دروازه استقلال کرد. این اولین پیروزی گل‌محمدی در قامت سرمربی در دربی است که به‌نوعی بردی نوبرانه برای او محسوب می‌شد. در این دیدار برخوردها و اعتراض‌های شدیدی ازسوی بازیکنان دو تیم انجام شد و در دقایق پایانی هم درگیری فیزیکی بین بازیکنان رخ داد. دربی95 البته سرد پیگیری شد و فرصت‌های زیادی روی دروازه‌ها خلق نشد.

برای پرسپولیس در این بازی حامد لک، سیامک نعمتی (46-فرشاد فرجی)، وحید امیری، سیدجلال حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، احمد نوراللهی، کمال کامیابی‌نیا (46-میلاد سرلک)، مهدی ترابی، احسان پهلوان، شهریار مغانلو (82-علی شجاعی) و عیسی آل‌کثیر (3+90مهدی عبدی) بازی کردند. در ترکیب استقلال هم رشید مظاهری، محمد نادری، محمدحسین مرادمند (60-شیخ دیاباته)، سیاوش یزدانی، عارف غلامی (90-محمد دانشگر)، مسعود ریگی، مهدی مهدی‌پور (80-داریوش شجاعیان)، مهدی قایدی، وریا غفوری، ارسلان مطهری (90-آرمان رمضانی) و هرویه میلیچ (60-فرشید اسماعیلی) قرار گرفتند.

در دقیقه 2، مهدی قایدی در محوطه جریمه پرسپولیس و در درگیری با وحید امیری سرنگون شد که پنالتی به‌نظر می‌رسید اما داور دستور به ادامه بازی داد. در دقیقه25 مهدی ترابی از پشت محوطه جریمه شوتی را به‌سمت دروازه استقلال روانه کرد که توپ با اختلاف کمی از بالای دروازه راهی اوت شد. در دقیقه30 ارسلان مطهری بار دیگر به‌سمت دروازه پرسپولیس اقدام به شوت‌زنی کرد که حامد لک موفق شد در دو مرحله توپ را مهار کند.

در دقیقه46 مهدی قایدی توپی را که از محوطه جریمه استقلال دور شده بود در زمین پرسپولیس تصاحب کرد و در محوطه جریمه این تیم قصد داشت موقعیت گل ایجاد کند، اما حامد لک پاس در عرض او را قطع کرد تا این موقعیت برای آبی‌پوشان از دست برود.

در دقیقه55 شهریار مغانلو شوتی را به‌سمت دروازه استقلال روانه کرد که رشید مظاهری با دوضرب مهار کردن توپ، موقعیت را به عیسی آل‌کثیر داد تا این بازیکن فرصت‌طلب دروازه آبی‌پوشان را باز کند.

در دقیقه64 شیخ دیاباته در محوطه جریمه پرسپولیس صاحب موقعیت خوبی برای گلزنی شد، اما ضربه او از بالای دروازه به بیرون رفت. در دقیقه82 کرنری برای استقلال به دست آمد که سیاوش یزدانی با ضربه سر تا آستانه بازکردن دروازه پرسپولیس پیش رفت، اما علی شجاعی توپ را از روی خط‌دروازه برگشت داد.

در دقایق تلف‌شده هم بعد از خطای نادری روی بازیکن پرسپولیس بازیکنان دو تیم با هم به‌طور فیزیکی درگیر شدند که ماحصل آن اخراج فرجی از پرسپولیس و غلامپور مربی گلرهای استقلال بود تا این دربی با جنجال و البته به‌سود قرمزها خاتمه یابد تا شاگردان گل‌محمدی به صدر جدول برسند.

 پیروزی گل‌گهر، توقف تراکتور، شکست فولاد

پیش از دربی چهار بازی در شهرهای مختلف برگزار شد. تراکتور تبریز و صنعت نفت آبادان در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز به مصاف یکدیگر رفتند که این مسابقه با تساوی یک-یک خاتمه یافت. محمد قادری در دقیقه 60 تراکتور را پیش انداخت، اما در دقیقه 89 طالب ریکانی از روی نقطه پنالتی کار را به تساوی کشاند تا تساوی‌های تراکتور ادامه پیدا کند.

گل‌گهر سیرجان و ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه شهیدقاسم سلیمانی سیرجان به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری یک گله گل‌گهر به پایان رسید. نوید عاشوری در دقیقه 49 تک‌گل تیم میزبان را به‌ثمر رساند تا نماینده سیرجان همچنان در بالای جدول باشد.

آلومینیوم اراک در ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک به دیدار پدیده مشهد رفت و با نتیجه یک بر صفر به برتری دست یافت. مرتضی آقاخان در دقیقه 51 تک گل آلومینیوم را به ثمر رساند. این دیدار تقابل مربیان استقلالی یعنی علیرضا منصوریان و مهدی رحمتی بود که منصوریان برتری را از آن خود کرد.

نساجی مازندران و فولادخوزستان هم در ورزشگاه وطنی قائمشهر به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود شاگردان ساکت الهامی خاتمه یافت. فرزاد زامهران در دقیقه 13 زننده تک گل نساجی بود.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار