• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۲-۲۲ - ۰۹:۱۲
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
ماریتیمو شانس بقایش را مدیون عابدزاده است

دومین گلر برتر لیگ پرتغال

بر‌اساس آماری که تا پایان هفته سی‌ودوم این رقابت‌ها منتشر شده است، عابدزاده با 100 سیو موفق پس از پاسیناتو، گلر موریرنسه که 108 مهار توپ داشته است در رتبه دوم بهترین گلرهای این فصل لیگ قرار دارد.

دومین گلر برتر لیگ پرتغال

امیر عابدزاده در این فصل یکی از نفرات اصلی ماریتیمو در لیگ پرتغال بوده و نمایش خوبی نیز به‌همراه این تیم داشته است. بر‌اساس آماری که تا پایان هفته سی‌ودوم این رقابت‌ها منتشر شده است، عابدزاده با 100 سیو موفق پس از پاسیناتو، گلر موریرنسه که 108 مهار توپ داشته است در رتبه دوم بهترین گلرهای این فصل لیگ قرار دارد. خط دفاعی ماریتیمو در این فصل برخلاف سال گذشته عملکرد چندان خوبی نداشته و به همین دلیل آمار گل‌های خورده این گلر ایرانی بالا رفته است. با این حال این تعداد سیو بالا نشان می‌دهد درصورتی‌که عملکرد خوب او در این فصل نبود ماریتیمو به‌مراتب شرایط بدتری در طول فصل داشت و ممکن بود در قعر جدول لیگ قرار داشته باشد. البته در شرایط فعلی هم این تیم هنوز خیلی از بقای خود در لیگ مطمئن نیست و دو بازی پایانی می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در سرنوشت یاران عابدزاده داشته باشد.

 4 غیبت 4 شکست!

این دروازه‌بان 28ساله در این فصل تاکنون 28بار در درون دروازه ماریتیمو به میدان رفته که حاصل آن 34 گل خورده و 9 کلین‌شیت بوده است که در تیمی همچون ماریتیمو که در پایین جدول برای نیفتادن می‌جنگند، آمار خوبی محسوب می‌شود. او تنها در 4 دیدار این فصل تیمش از روی نیمکت شاهد بازی همبازیانش بوده که ماریتیمو هر 4 مسابقه را با شکست پشت‌سر گذاشته است. با این حال همبازیان او هنوز هم از بقا در لیگ مطمئن نیستند و ممکن است در پایان فصل راهی دیدار پلی‌آف بقا در لیگ شوند. عابدزاده در هفته‌های اخیر نمایش خوبی در ترکیب تیمش داشته و به‌جز مصاف با بلننسه که نمره ضعیفی از سایت‌های مختلف دریافت کرد در 5 بازی بعدی جزء ستاره‌های تیمش بوده و توانسته عملکرد قابل قبولی ارائه کند. به‌خصوص در دیدار برابر براگا که با واکنش‌های خوب خود برابر این تیم نامدار مانع از بازشدن دروازه‌اش شد و یکی از بهترین بازیکنان زمین لقب گرفت. کادرفنی ماریتیمو امیدوار است گلر ایرانی خود را در دو مسابقه حساس و البته دشوار انتهای فصل برابر گیمارش و اسپورتینگ لیسبون در بهترین شرایط در اختیار داشته باشد.

ماریتیمو درحال‌حاضر 34 امتیازی است و رقابت نزدیکی با بواویستا، ریو‌آوه، فامالیکائو و پورتیموننزه برای نیفتادن دارد. اگرچه هر دو مسابقه آخر این تیم با تیم‌های نیمه بالایی جدول است، اما با توجه به اینکه گیمارش امیدی برای رسیدن به لیگ اروپا ندارد و اسپورتینگ لیسبون نیز قهرمانی‌اش تقریبا قطعی شده است می‌توانند امیدوار باشند که برابر این حریفان نتیجه خوبی کسب کرده و شاید با کسب دو نتیجه مساوی هم بتوانند بقای خود در مسابقات امسال را رقم بزنند.

برتری دوشنبه‌شب پورتو برابر فارنسه هم کاملا به سود این تیم بود؛ چراکه اگر این تیم انتهای جدولی از قهرمان فصل قبل امتیاز می‌گرفت می‌توانست امیدوار باشد که در دو بازی آخر خود از منطقه خطر خارج شود، اما با این شکست پرگل تقریبا امیدهایش را از دست داد و یکی از رقبای اصلی ماریتیمو از دور خارج شد. دو بازیکن ایرانی ماریتیمو در هفته‌های اخیر نقش مهمی در موفقیت‌های تیم خود داشته‌اند و عابدزاده با واکنش‌های خوب خود در چارچوب دروازه و علی علیپور با گل‌های سرنوشت‌ساز و سه امتیازی خود توانسته‌اند امتیازات مهمی را برای تیم خود کسب کنند.

 شاید در بنفیکا

عملکرد خوب این گلر ایرانی حتی باعث شد تا شایعاتی مبنی‌بر تمایل بنفیکا برای به‌خدمت گرفتن او منتشر شود، ولی هنوز هیچ چیز قطعی نیست. با نمایش درخشانی که عابدزاده در این سال‌ها در لیگ پرتغال داشته است، به‌نظر می‌رسد زمان آن رسیده تا به یک تیم بهتر نقل‌مکان کند و بازی در بنفیکا می‌تواند بهترین پاداش برای سختکوشی و تلاش مداوم او در سال‌های اخیر باشد. این گلر ملی‌پوش در تابستان پیش‌رو قراردادش با ماریتیمو به پایان می‌رسد و با توجه به اینکه به‌نظر نمی‌رسد تمایلی برای تمدید آن داشته باشد می‌تواند در تابستان به‌عنوان بازیکن آزاد راهی تیم دیگری شود. ارزش او در سایت ترانسفرمارکت 1.3 میلیون یورو عنوان شده است، اما با توجه به اینکه این جابه‌جایی آزاد خواهد بود، تیم‌های خواهان او مجبور نیستند مبلغی به ماریتیمو برای خرید او بپردازند.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار