• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۲-۲۰ - ۰۹:۱۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
شانس بالای یاران قدوس برای حضور در لیگ برتر

ازکابوس تا رویا

یاران سامان قدوس در این فصل نمایشی بسیارخوب در این رقابت‌ها داشتند و شاید اگر عملکرد عالی نوریچ و واتفورد نبود این تیم می‌توانست به‌عنوان یکی از دو سهمیه مستقیم راهی لیگ برتر شود.

ازکابوس تا رویا

رقابت‌های لیگ دسته چمپیونشیپ فوتبال انگلیس به مراحل حساس خود نزدیک شده و با پایان فصل عادی این مسابقات و مشخص شدن تکلیف تیم‌های سقوط کننده، تکلیف تنها سهمیه باقی‌مانده برای حضور در لیگ برتر جزیره نیز به‌زودی مشخص خواهد شد. طبق روال هرسال دو تیم برتر این مسابقات مستقیما راهی لیگ برتر می‌شوند و تیم سوم پس از دیدارهای پلی‌آف بین تیم‌های سوم تا ششم مشخص خواهد شد.

برنتفورد امسال برای دومین فصل پیاپی راهی این مرحله شده و امیدوار است برخلاف سال گذشته بالاخره بتواند طلسم را بشکند و راهی لیگ برتر شود. این تیم فصل قبل تا دیدار فینال نیز پیش رفت، اما با شکست برابر فولام از رسیدن به دسته بالاتر باز ماند؛ آنها این فصل دوباره برای موفقیت در این مسابقات استارت زدند و تا اینجای فصل به خوبی توانسته‌اند خود را به‌عنوان یکی از مدعیان صعود مطرح کنند.

یاران سامان قدوس در این فصل نمایشی بسیارخوب در این رقابت‌ها داشتند و شاید اگر عملکرد عالی نوریچ و واتفورد نبود این تیم می‌توانست به‌عنوان یکی از دو سهمیه مستقیم راهی لیگ برتر شود. آنها حالا پس از کسب 87 امتیاز از 46 مسابقه خود در رده سوم جدول قرار گرفتند و باید در نیمه‌نهایی پلی‌آف صعود دو مسابقه رفت و برگشت برابر بورنموث برگزار کنند. این درحالی است که آنها هر دو مسابقه خود برابر این تیم درطول فصل را با برد پشت سر گذاشته‌اند و فرصت خوبی برای تکرار این روند و رسیدن به دیدار نهایی دارند. البته در این مرحله تیم‌ها با تمام قدرت برای صعود تلاش می‌کنند و نمی‌توان هیچ‌حریفی را از پیش بازنده دانست، اما نتایج خوب برنتفورد در این فصل می‌تواند به آنها در مسیر صعود کمک کند. در دیگر دیدار مرحله پلی‌آف نیز دو تیم سوانسی و بارنزلی رودرروی هم قرار خواهند گرفت تا درنهایت تکلیف دو تیم فینالیست که قرار است حدود سه هفته دیگر در ورزشگاه ومبلی رودرروی هم قرار گیرند، مشخص شود.

قدوس پس از اتفاقات کابوس‌واری که در چند فصل اخیر تجربه کرد، حالا در برنتفورد در شرایط خوبی قرار دارد و صعود به لیگ برتر می‌تواند بهترین پاداش برای او باشد که در این مدت تمام این سختی‌ها را تحمل کرده و به‌خوبی توانسته از این شرایط عبور کند. انتقال ناکام و جنجالی‌اش به هوئسکا اسپانیا درنهایت باعث محرومیت 4 ماهه او و جریمه مالی سنگین برایش او و اوسترشوندس، تیم سوئدی و سابقش شد. قدوس در آمیان نتوانست روزهای چندان خوبی را تجربه کند و با سقوط به دسته یک لیگ فرانسه اوضاع برایش آشفته‌تر نیز شد. در چنین شرایطی پیشنهاد برنتفورد که مدت‌ها به‌دنبال خرید او بود، می‌تواند راه فراری از این اوضاع باشد.

قدوس به‌صورت قرضی راهی این تیم شد و حالا در پایان دیدارهای این فصل تیمش با 42 بار حضور در دیدارهای تیمش یکی از نفرات اثرگذار برنتفورد در طول فصل بوده است. البته قدوس در این رقابت‌ها 15 بار به‌عنوان بازیکن اصلی به میدان رفته و در سایر مسابقات بازیکن تعویضی بوده است. با این‌حال با 3 گل و یک پاس گل در نخستین فصل حضورش در یکی از دشوارترین لیگ‌های فوتبال اروپا عملکرد قابل‌قبولی در این مسابقات از خود ارائه کرده است. صعود او همراه با برنتفورد به لیگ برتر می‌تواند قدوس را به بهترین لیگ کنونی اروپایی برساند و به دومین بازیکن ایرانی حاضر در این مسابقات (به‌شرط جدا نشدن جهانبخش از برایتون) در فصل آینده تبدیل شود.

رسانه‌های انگلیسی بر این باورند که یاران قدوس با توجه به اینکه فصل قبل هم در این مرحله حضور داشتند و تجربه خوبی دارند شانس اصلی صعود از بین 4 تیم حاضر در پلی‌آف هستند و اگر اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ ندهد به احتمال زیاد این تیم راهی لیگ برتر خواهد شد. برنتفورد دوشنبه هفته آینده در دیدار رفت پلی‌آف این مرحله در زمین بورنموث به مصاف این تیم می‌رود و روز شنبه بعد هم در خانه میزبان این تیم خواهد بود. شانس صعود بورنموث در حا‌حاضر 38درصد برآورد شده است و جالب اینکه بورنموث با 33 درصد در رتبه دوم قرار دارد و به این ترتیب به‌نظر می‌رسد برنده این جدال حساس می‌تواند امید زیادی به موفقیت در فینال ومبلی داشته باشد.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار