• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۲-۱۹ - ۱۶:۵۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
علی طلوعی:

جنبش دانشجویی مامور به مطالبه آرمان‌های انقلاب است

نماینده بسیج دانشجویی در دیدار رهبری سال ۹۹ گفت: مبارزه با محرومیت، حمایت از مستضعفان، مبارزه با مستکبران، ماموریت جهانی انقلاب و عدالتخواهی در سطح بین‌الملل، حمایت از مظلومان، رفاه و پیشرفت آبادانی کشور، توسعه علمی کشور و... اینها ماموریت است که مامور رصد و پیگیری و مطالبه تحقق این آرمان‌ها، جنبش دانشجویی است.

جنبش دانشجویی مامور به مطالبه آرمان‌های انقلاب است

علی طلوعی، نماینده بسیج دانشجویی در دیدار رهبری سال ۹۹ پیرامون نکاتی که دانشجویان در دیدار با رهبری باید به آن توجه داشته باشند، گفت: «برای مجموعه جنبش دانشجویی و جریان دانشجویی ماموریتی از فرمایشات امامین انقلاب استنباط می‌شود که برایشان حفظ اصل حرکت و جهت نهضت به‌سمت آرمان‌ها مهم است و مامور به رصد دائمی اوضاع کشور و نهادهای مختلف و پیگیری و مطالبه‌گری آرمان‌های نهضت هستند.» 

وی افزود: «درواقع آن نقطه‌ای از نظام اجتماعی ما که ماموریت پیگیری دائمی آرمان‌ها را دارد بر دوش دانشجویان و جنبش دانشجویی گذاشته شده است. آرمان‌هایی از قبیل استقلال، آزادی، جمهوریت، عدالت، مبارزه با محرومیت، حمایت از مستضعفان، مبارزه با مستکبران، ماموریت جهانی انقلاب و عدالتخواهی در سطح بین‌الملل، حمایت از مظلومان، رفاه و پیشرفت آبادانی کشور، توسعه علمی کشور و... اینها ماموریت است که مامور رصد و پیگیری و مطالبه تحقق این آرمان‌ها، جنبش دانشجویی است.»

  مطرح کردن چالش‌های ذهنی روز جامعه با رهبری

طلوعی با اشاره به اهمیت دیدار رهبری با دانشجویان، گفت: «جنبش دانشجویی در این سال‌ها توفیق این را داشته است که یک جلسه‌ای با امکان گفت‌وگوی مستقیم با ولی‌معظم را داشته باشد و حرف‌هایش را مستقیم و بدون‌واسطه با ایشان درمیان بگذارد. اجمالا دست‌فرمانی که به ذهن من می‌رسد که به دوستان‌مان پیشنهاد دهم، چند مدل و قسم صحبت کردن است که به‌نظرم همه ارزشمند و لازم است. مورد اول اینکه حتما ما و بچه‌های فعال در عرصه دانشجویی یک‌سری سوالات اندیشه‌ای نوعا بی‌پاسخ و یک‌سری ابهامات ذهنی داریم که نیاز به پاسخ دادن به آنها هستیم. مثل اینکه نقش اجتماعی زن چگونه باید باشد یا مثلا بسترهای مناسب افزایش مشارکت مردمی در اداره حاکمیت چه باید باشد. مثلا اینکه چگونگی عبور از جریان‌های صاحب قدرت و ثروت در عرصه سیاست و امکان بروز اراده‌های مردمی در جریان انقلابی و سوالاتی از این جنس که نیازمند هدایت و راهبری ولی‌معظم است و سوال‌های فکری‌ای که ما داریم و باید از ایشان بپرسیم.»

  تحلیل کلان از مسائل جامعه ارائه دهند

مسئول بسیج سابق دانشگاه تهران، ادامه داد: «مدل دوم صحبت‌کردنی که قابل بحث است، این است که بچه‌های دانشجو یک تحلیل کلانی از وضعیت انقلاب به همان جهت آرمانی و نهضتی ارائه دهند، حرکت کلی انقلاب را تحلیل کنند و این تحلیل را در اختیار ولی‌معظم قرار دهند از این باب که ما فهم امروز خودمان را به ایشان عرضه کنیم و به‌نظرم دیدن رشدها و پیشرفت‌های فکری در بچه‌های ما خیلی کمک می‌کند به اینکه هم بچه‌های ما روشن شوند و هم اینکه آقا ببینند که چند درصد از بچه‌ها با ایشان جلو آمدند و حرف‌های ایشان را می‌فهمند و آیا اصلا امکان این را دارند که افق جدیدی را برای ما باز کنند یا نه و یا ماموریت‌های جدیدی را به ما بدهند (از این بگذریم که ماموریت‌های قبلی را انجام دادیم که ماموریت‌های جدید بدهند) ولی خود اینکه امام ببیند مأموم چقدر حرفش را فهمیده است و با آن همراه شده به‌نظرم مهم و ارزشمند است.»

  وی در ادامه افزود: «بحث سومی هم که قابل طرح و بحث است گفتن نظرات دانشجویان درمورد نهادهای مختلف حاکمیتی و دولتی و اجرایی و سیاست‌های مختلف حتی جزئی که در ارگان‌های مختلف دارد پیاده می‌شود، حالا چه به‌صورت اخص دانشگاه و محیطی که دانشجو به‌طور کلی در آن نفس می‌کشد اعم از اساتید و مدل اداره دانشگاه و وضعیت جریان دانشجویی و اوضاع فرهنگی و مذهبی و... چه به‌معنای کل کشور از سیاست‌های مختلف در مجلس و مجمع تشخیص مصلحت و دولت و... دارد پیش می‌رود و طرح‌های مختلفی که توسط این ارگان‌های مختلف دارد پیگیری می‌شود.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار