• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۲-۰۸ - ۰۹:۴۳
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد:

بیشترین تعداد برگزیده در 8 محور را به خود اختصاص دادیم

جشنواره فرهیختگان در بیش از 20 محور پژوهش و فناوری برگزار می‌شود که دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد توانست در این دوره، بیشترین تعداد برگزیده را در 8 محور به خود اختصاص دهد.

امیررضا نقش، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درخصوص عملکرد این واحد دانشگاهی گفت: «جشنواره فرهیختگان در بیش از 20 محور پژوهش و فناوری برگزار می‌شود که دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد توانست در این دوره، بیشترین تعداد برگزیده را در 8 محور به خود اختصاص دهد. مرکز تحقیقاتی برتر، کتاب تالیفی برتر، کتاب ترجمه‌ای برتر، دو اختراع بین‌المللی برتر، پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد برتر، واحد ویژه برتر و طرح پژوهشی برون‌دانشگاهی برتر این 8 محور هستند.»

او اضافه کرد: «سیاستگذاری‌هایی در واحد نجف‌آباد درخصوص بحث ارتقای پژوهش و فناوری با استفاده از زیرساخت‌های واحد، اساتید مجرب و توانمند، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و... انجام شد. همچنین از حدود 250 رشته دایر در این واحد دانشگاهی تقریبا 170 رشته مربوط به رشته‌های تحصیلات تکمیلی(ارشد و دکتری) است که به‌ویژه 70 رشته دکتری تخصصی را شامل می‌شود.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد تاکید کرد: «اعضای هیات‌علمی در این واحد دانشگاهی با بحث‌های پژوهشی درگیر هستند و از سوی دیگر دانشجویان فناور و پژوهشگر را به‌عنوان یک اولویت و راهبردی اساسی در این واحد دانشگاهی مدنظر قرار داده‌ایم. همچنین تلاش کردیم پژوهش کاربردی و هدفمند را براساس نیاز جامعه پایه‌ریزی کرده و ارتباط مستحکمی را با صنعت و جامعه داشته باشیم تا بتوانیم به‌عنوان یک دانشگاه حل مساله عمل کنیم.»

به گفته او واحد نجف‌آباد امسال برای سومین سال متوالی توانست به‌عنوان واحد برتر با بیشترین تعداد برگزیده در بین دیگر واحدهای دانشگاهی انتخاب شود.

او درخصوص تغییر ریل پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در یک سال گذشته نیز صحبت به میان آورد و گفت: «تغییر نگاه اعضای هیات‌علمی به امر پژوهش و حمایت از هیات‌علمی فناور تاثیر زیادی در تغییر ریل پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در یک سال اخیر داشته است. ما جزء واحدهایی بودیم که از آیین‌نامه حمایت از فعالیت فناورانه اعضای هیات‌علمی استقبال کرده و تمام بخش‌های این آیین‌نامه شامل اعضای هیات‌علمی فناور این واحد دانشگاهی شد.»

نقش در ادامه درخصوص سراهای نوآوری نیز گفت: «در حوزه سراهای نوآوری نیز واحد نجف‌آباد به‌عنوان یکی از اولین واحدهای کشور توانست مجوز راه‌اندازی سرای نوآوری صنعت طلا و جواهر را اخذ کند. مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی نیز در تغییر ریل و نگاه پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی بسیار موثرند، تا جایی که این مراکز توانسته‌اند در ‌انگیزه‌سازی دانشجوی فناور و صاحب ایده موفق عمل کنند.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد ادامه داد: «یکی از ویژگی‌های خوب واحد نجف‌آباد، حضور اعضای هیات‌علمی جوان و با‌انگیزه در این واحد دانشگاهی است تا جایی که بیش از 50 درصد اعضای هیات‌علمی این واحد دانشگاهی از افراد جوان و باانگیزه هستند که در رشته‌های فنی و مهندسی صاحب ایده هستند. در آخرین رتبه‌‌بندی تایمز نیز واحد نجف‌آباد توانست در جمع ۲۷ دانشگاه ایران با عنوان رتبه‌بندی تاثیر(اجتماعی و اقتصادی و...) دانشگاه‌های جهان قرار بگیرد.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار