• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۲-۰۶ - ۰۹:۵۸
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
سرخ‌ها در جست‌وجوی سیزدهمین پیروزی مقابل اماراتی‌ها

الوحده با تلفات سنگین به پرسپولیس رسید

الوحده در بازی قبلی خود مقابل الریان یک پیروزی ارزشمند کسب کرد با این حال این پیروزی تلفات سنگینی برای نماینده امارات داشت و سه بازیکن الوحده با دریافت کارت‌های رنگی در این دیدار، بازی با پرسپولیس را از دست دادند.

الوحده با تلفات سنگین به پرسپولیس رسید

پدرام محمدزاده، روزنامه‌نگار: پرسپولیس در پنجمین دیدار خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در فصل2021، امشب مقابل الوحده امارات قرار خواهد گرفت. پرسپولیسی‌ها در سال‌های اخیر نتایج خوبی مقابل نمایندگان امارات کسب کرده‌اند و از 11بازی اخیر خود مقابل نمایندگان این کشور در 9بازی با پیروزی از زمین بازی خارج شده‌اند.

 تقابل شماره 6 با الوحده

پرسپولیس پیش از این پنج‌بار مقابل الوحده امارات به میدان رفته که در این دیدارها سه‌بار موفق به کسب پیروزی شده، یک بازی با تساوی به پایان رسیده و یک‌بار نیز سرخ‌ها مغلوب این تیم اماراتی شده‌اند. نخستین تقابل دو تیم به فصل2011 لیگ قهرمانان بازمی‌گردد، دیداری که در تهران با تساوی یک-یک به پایان رسید و بازی برگشت دو تیم در همان سال با برتری دو بر صفر الوحده خاتمه یافت. این دو تیم در فصل2017 لیگ قهرمانان آسیا یک‌بار دیگر در یک گروه قرار گرفتند که این‌بار هر دو دیدار با برتری پرسپولیس به پایان رسید، بازی رفت با برتری سه بر دو در امارات و بازی برگشت با پیروزی چهار بر دو در تهران. در فصل جاری این مسابقات نیز دو تیم در یک گروه قرار گرفتند که بازی رفت را پرسپولیس با تک‌گل سیدجلال حسینی با پیروزی پشت‌سر گذاشت و حالا در ششمین تقابل خود با این تیم اماراتی به‌دنبال چهارمین پیروزی خود خواهد بود.

 به‌دنبال سیزدهمین پیروزی مقابل نمایندگان امارات

پرسپولیسی‌ها پیش از این 18بار مقابل نمایندگان امارات قرار گرفته‌اند که در این دیدارها 12بار موفق به کسب پیروزی شده‌اند، چهاربار این تقابل‌ها با تساوی خاتمه یافته و دوبار نیز با برتری نمایندگان اماراتی به پایان رسیده است. پرسپولیسی‌‌ها از 11بازی اخیر خود مقابل تیم‌های اماراتی در 9بازی پیروز شده‌اند و در سال‌های اخیر برتری محسوسی مقابل نمایندگان این کشور داشته‌اند. نخستین تقابل پرسپولیس با یک تیم اماراتی، به بازی با بنی‌یاس در جام برندگان جام آسیا در فصل93-1992 بازمی‌گردد، تقابلی که در دور رفت با برتری دو بر یک پرسپولیس و در بازی برگشت با تساوی یک-یک به پایان رسید تا سرخ‌ها در نیمه‌نهایی این مسابقات حریف الاتحاد عربستان شوند. پرسپولیسی‌ها در مرحله دوم جام باشگاه‌های آسیا در فصل01-2000 نیز با العین دوبار بازی کردند و درمجموع دو دیدار رفت‌وبرگشت مقابل این تیم پیروز شدند. درفصل2009 لیگ قهرمانان، پرسپولیسی‌ها در دور گروهی با قرعه شارجه مواجه شدند که بازی رفت با برتری سه بر یک پرسپولیس به پایان رسید و در بازی برگشت نماینده امارات از مسابقات انصراف داد. در فصول اخیر نیز پرسپولیس با الوحده، الشباب، الوصل و شارجه در دور گروهی و با الجزیره در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بازی کرده است. در 18تقابل قبلی با نمایندگان امارات، پرسپولیس 41بار گلزنی کرده و تنها در یک بازی در بازکردن دروازه حریف اماراتی خود ناکام مانده است. همچنین در این مدت 21بار دروازه پرسپولیس باز شده و سرخ‌ها چهاربار مقابل نمایندگان امارات کلین‌شیت کرده‌اند.

 پرسپولیس-الوحده، جای طارمی خالی!

با پنج‌گل زده مقابل الوحده، مهدی طارمی بهترین گلزن پرسپولیس مقابل نمایندگان امارات است. مهاجم فعلی پورتو در فصل2017، درمجموع دو بازی رفت‌وبرگشت پنج‌بار دروازه الوحده را باز کرد (دو گل در بازی رفت و هت‌تریک در بازی برگشت) تا به این ترتیب بیشتر از هر پرسپولیسی دیگری دروازه نمایندگان امارات را باز کرده باشد. علی علیپور و ایمون زاید با چهارگل در این جدول در رده دوم قرار دارند. در میان بازیکنان فعلی پرسپولیس، سیدجلال حسینی و وحید امیری با دو گل مقابل نمایندگان امارات بهترین گلزن فعلی سرخ‌ها در تقابل با نمایندگان این کشور هستند و عیسی آل‌کثیر، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی و مهدی عبدی دیگر بازیکنان پرسپولیس هستند که مقابل نمایندگان امارات سابقه گلزنی داشته‌اند.

 عملکرد الوحده در فصل جاری

در فاصله سه هفته مانده به پایان فصل جاری لیگ برتر امارات، الوحده با 35امتیاز از 23بازی در رده هشتم جدول قرار گرفته و شانسی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده را ندارد. این درحالی است که این تیم اماراتی در مرحله نخست جام‌حذفی امارات شکست خورده و از دور مسابقات کنار رفته تا از این طریق نیز شانسی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا در فصل2022 نداشته باشد. عملکرد ضعیف ووک راسویچ، سرمربی صربستانی الوحده در آغاز فصل سبب شد تا حدود 40روز پیش هنک تن‌کاته هلندی و نامدار هدایت الوحده را برعهده بگیرد. تحت هدایت تن‌کاته، الوحده در 9بازی به میدان رفته که در پنج‌بازی پیروز شده، دوبار با تساوی از زمین خارج شده و دوبار نیز شکست خورده که یکی از آنها بازی رفت مقابل پرسپولیس بوده است.

 تلفات سنگین نماینده امارات پیش از بازی با پرسپولیس

الوحده در بازی قبلی خود مقابل الریان یک پیروزی ارزشمند کسب کرد با این حال این پیروزی تلفات سنگینی برای نماینده امارات داشت و سه بازیکن الوحده با دریافت کارت‌های رنگی در این دیدار، بازی با پرسپولیس را از دست دادند. احمد راشد، مدافع چپ اصلی الوحده که در تمامی بازی‌های فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا در ترکیب اصلی بوده با دریافت دومین کارت زرد خود در این مسابقات، بازی با پرسپولیس را از دست داد و مشابه همین اتفاق برای خمیس اسماعیل، هافبک تدافعی این تیم نیز تکرار شد. این دو بازیکن درکنار اسماعیل مطر باتجربه که در آخرین لحظات بازی با الریان اخراج شد، سه غایب کلیدی الوحده مقابل پرسپولیس خواهند بود و همین موضوع ترکیب این تیم مقابل سرخ‌های ایران را دستخوش تغییرات خواهد کرد. تن‌کاته در بازی‌های اخیر الوحده، از آرایش‌های ابتدایی مختلفی استفاده کرده و 15بازیکن مختلف در ترکیب اصلی این تیم در چهار بازی اخیر به میدان رفته‌اند. محرومیت سه بازیکن کلیدی انتخاب‌های وی برای ترکیب اصلی را به حداقل رسانده و این مورد روی نیمکت ذخیره‌ها شدت بیشتری خواهد داشت، چراکه تن‌کاته در چهار بازی قبلی از 20تعویض ممکن، تنها از 11تعویض استفاده کرده و غیبت سه بازیکن کلیدی گزینه‌‍‌های تعویضی وی را محدودتر خواهد کرد.

 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک