• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۲-۰۵ - ۰۸:۵۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
یک امتیاز تا تثبیت صدرنشینی و افزایش احتمالی 400 هزار دلار به طلب قرمزها از AFC

یحیی با زوج عیسی-مغانلو آماده تقابل با سپاهان و استقلال

جوان‌های پرسپولیس در 2 بازی باقی‌مانده آسیا هم بازی می‌کنند

به نظر می‌رسد در ادامه فصل زوج عیسی- شهریار، انتخاب گل‌محمدی برای ترکیب اصلی خواهد بود و با توجه به حضور نعمتی در پست مدافع راست، امیری، عالیشاه و پهلوان برای بازی در پست وینگر راست رقابت خواهند کرد.

یحیی با زوج عیسی-مغانلو آماده تقابل با سپاهان و استقلال

پدرام محمدزاده، روزنامه‌نگار: پیروزی‌های پرسپولیس در لیگ قهرمانان ادامه دارد. سرخ‌ها با کسب چهارمین پیروزی متوالی به‌عنوان نخستین تیم به مرحله یک‌هشتم نهایی صعودشان را تا حد زیادی مسجل کردند و حال برای تثبیت صدرنشینی خود نیاز به کسب یک امتیاز از بازی بعدی خود مقابل الوحده امارات خواهند داشت. با نتایجی که پرسپولیسی‌ها در 4 بازی اخیر خود کسب کرده‌اند، قابل پیش‌بینی است که در دو بازی بعدی خود در این مسابقات، نیم‌نگاهی به بازی‌های دشوار پیش روی خود داشته باشند.

 تثبیت صدرنشینی تنها با یک امتیاز

با پیروزی در چهارمین دیدار متوالی، پرسپولیس تنها تیم فصل جاری لیگ قهرمانان بوده که صددرصد امتیازات ممکن را کسب کرده و با اقتدار در صدر جدول گروه پنجم این بازی‌ها قرار گرفته است. با پیروزی مقابل گوا، صعود پرسپولیس به مرحله یک‌هشتم نهایی تقریبا قطعی شد و یاران گل‌محمدی را باید نخستین تیم صعودکننده به مرحله یک‌هشتم نهایی این مسابقات دانست. با بررسی احتمالات ممکن در سایر گروه‌ها، در بدترین حالت و در صورت شکست در دو بازی آتی، پرسپولیس جزء سه تیم دوم برتر مسابقات خواهد بود، هرچند یاران گل‌محمدی با کسب یک امتیاز از بازی بعدی خود مقابل الوحده امارات، صدرنشینی خود را تثبیت خواهند کرد. پرسپولیس درصورتی که در مرحله یک‌هشتم نهایی با یکی از تیم‌های دوم سایر گروه‌‌ها یا تیم اول گروه‌های سوم و چهارم بازی داشته باشد، میزبان و در صورت تقابل با تیم اول گروه اول یا دوم، میهمان خواهد بود. گفتنی است مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا اواخر شهریور امسال برگزار خواهد شد.

 در انتظار فرصت مجدد به جوان‌ترها

پرسپولیس با 21 بازیکن راهی گوا شد و فرشاد فرجی نیز اخیرا به اردوی این تیم اضافه شده تا تعداد بازیکنان حاضر در اردوی سرخ‌ها به 22 نفر برسد. به جز فرجی که دراین مدت شرایط بازی نداشته، گل‌محمدی در 4 بازی اخیر آسیایی پرسپولیس از 19 بازیکن خود بهره برده و تنها امیرمحمد یوسفی دروازه‌بان جوان این تیم به همراه علیرضا خدایی وینگر رده سنی امید سرخ‌ها در این مسابقات شانس بازی پیدا نکرده‌اند. محمد شریفی بازیکن 21 ساله سرخ‌ها در این مسابقات برای اولین بار بازی در ترکیب اصلی را تجربه کرد و عملکرد خوبی در میانه میدان داشت. وی در دقایق پایانی، بازی در قلب خط دفاعی را هم تجربه کرد تا بعد از کامیابی‌نیا، دومین هافبک سرخ‌ها باشد که در این پست به میدان رفته است. با توجه به برنامه فشرده بازی‌ها، تشریفاتی بودن احتمالی دیدار پایانی مرحله گروهی سرخ‌ها و برنامه فشرده لیگ برتر بعد از این بازی‌ها به نظر می‌رسد در ادامه بازی‌های مرحله گروهی باز هم شاهد تغییرات در ترکیب پرسپولیس و به‌کارگیری بازیکنان جوان از جانب گل‌محمدی باشیم.

 هفته‌های فشرده لیگ برتر در راه است

پرسپولیس در دو بازی دیگر در لیگ قهرمانان آسیا به میدان می‌رود و پس از آن به کار خود در هند پایان خواهد داد. بلافاصله بعد از این مسابقات، سرخ‌ها خود را برای دو بازی حساس لیگ برتر مقابل سپاهان و استقلال آماده خواهند کرد. دو دیداری که نقشی کلیدی در تعیین قهرمان لیگ برتر خواهد داشت و کسب پیروزی در دو بازی حساس، پرسپولیسی‌ها را به پنجمین قهرمانی متوالی در لیگ برتر نزدیک‌تر خواهد کرد. این موضوع احتمالا سبب خواهد شد تا گل‌محمدی در دو بازی بعدی لیگ قهرمانان، به‌خصوص در بازی پایانی مقابل الریان، به برخی بازیکنان کلیدی خود استراحت دهد تا بازیکنان زیر فشار بازی‌ها دچار مصدومیت نشوند و پرسپولیس در حساس‌ترین مقطع فصل جاری لیگ برتر به دردسر نیفتد. به جز این دو بازی حیاتی، پرسپولیس یک بازی معوقه لیگ برتری مقابل ذوب‌آهن و یک بازی در جام حذفی مقابل شاهین بندرعامری نیز در پیش خواهد داشت. قابل پیش‌بینی است که پایان کار در مرحله گروهی بدون تلفات نیز در دستور کار سرخ‌ها خواهد بود و پرسپولیسی‌ها تلاش خواهند کرد بدون بازیکن محروم مرحله گروهی را به پایان برسانند. گفتنی است تا پایان هفته چهارم، امید عالیشاه تنها بازیکن اخطاری پرسپولیس بوده و به جز بازی نخست مقابل الوحده، سرخ‌ها در سایر دیدارها با کارت زرد داوران مواجه نشده‌اند.

 عیسی- شهریار؛ زوج مورد علاقه یحیی

شهریار مغانلو خرید زمستانی سرخ‌ها در دیدارهای ابتدایی این تیم در گلزنی موفق نبود. با این حال اضافه شدن وی به خط حمله و حضور ترابی در ترکیب اصلی سبب شد تا فاز تهاجمی پرسپولیس جان تازه‌ای بگیرد. مغانلو یکی از چهار بازیکنی است که در هر چهار دیدار آسیایی پرسپولیس در ترکیب اصلی بوده و در این مدت سه بار موفق به گلزنی شده و بهترین گلزن پرسپولیس در این مسابقات است. عیسی آل‌کثیر نیز در دو بازی اخیر به ترکیب اصلی پرسپولیس اضافه شده و یک گل نیز به ثمر رسانده است. آل‌کثیر در لیگ برتر نیز یک بار موفق به گلزنی شده و آن‌طور که از شواهد پیداست این بازیکن دوران تلخ محرومیت را پشت سر گذاشته و آماده تکرار روزهای خوب قبل از محرومیت است. به نظر می‌رسد در ادامه فصل زوج عیسی- شهریار، انتخاب گل‌محمدی برای ترکیب اصلی خواهد بود و با توجه به حضور نعمتی در پست مدافع راست، امیری، عالیشاه و پهلوان برای بازی در پست وینگر راست رقابت خواهند کرد.

 پاداش 300 هزار دلاری

براساس آیین‌نامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در فصل 2021، پاداش هر پیروزی 50 هزار دلار بوده که با توجه به 4 پیروزی پرسپولیسی‌ها در مرحله گروهی، این تیم درحال حاضر 200 هزار دلار بابت پیروزی‌های خود دریافت خواهد کرد. همچنین با توجه به قطعی شدن صعود پرسپولیس به مرحله یک‌هشتم نهایی، پاداشی 100 هزار دلاری از این بابت به سرخ‌ها تعلق خواهد گرفت تا مجموع پاداش‌های آسیایی پرسپولیس در فصل 2021 لیگ قهرمانان آسیا به 300 هزار دلار برسد، مبلغی که با توجه به دو بازی پیش روی پرسپولیس ممکن است به 400 هزار دلار نیز افزایش یابد. با این حال دریافت این مبلغ از AFC مشکل اصلی پرسپولیس است چراکه با توجه به تحریم‌ها، مدیران این تیم هنوز نتوانسته‌اند پاداش دو میلیون و 840 هزار دلاری فصل گذشته را دریافت کنند و باید دید درنهایت مدیران پرسپولیس برای حل این مشکل چه برنامه‌ای خواهند داشت.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک