• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۱-۳۱ - ۰۸:۳۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
گزارش «فرهیختگان» از حواشی اردوی پرسپولیس در هند؛ قرمزها از سایپا عصبانی‌اند

تکذیب دوباره شایعه بازگشت خلیل‌زاده

باشگاه: چرا باید بازیکنی که با او دعوای حقوقی داریم، برگردد؟!

بازی شجاع خلیل‌زاده مقابل پرسپولیس باز هم این ذهنیت را به‌وجود آورده که قرار است این بازیکن فصل آینده مجددا به جمع سرخ‌پوشان پایتخت اضافه شود؛ اما پاسخ باشگاه به این خبر جالب است.

تکذیب دوباره شایعه بازگشت خلیل‌زاده

اردلان بزرگ‌نیا، روزنامه‌نگار: پرسپولیس با دو پیروزی پیاپی مقابل تیم‌های الوحده امارات و الریان قطر در لیگ قهرمانان آسیا حالا خود را برای رویارویی با تیم «گوا»ی هند آماده می‌کند. حریفی که با دو تساوی به‌دنبال تحقق بخشیدن به رویاهای فوتبال هندوستان است. در این میان جدای از نتایج تیم، حواشی اطراف پرسپولیس همیشه برای هواداران این تیم جالب بوده و با دقت حواشی و اخبار آن را دنبال می‌کنند. سعی کردیم نگاهی به این حواشی داشته باشیم. آنچه در ادامه می‌خوانید گزارش «فرهیختگان» از اردوی سرخ‌ها در «گوا»ی هند است.

  دلخوری شدید سرخ‌ها از سایپایی‌ها

پیشنهاد تیم سایپا به حمید مطهری برای هدایت این تیم در لیگ برتر کاملا جدی است. همین جدی بودن باعث‌شده تا پرسپولیسی‌ها به این اقدام سایپایی‌ها واکنش نشان دهند. باشگاه پرسپولیس با توجه به حضور این تیم در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا اقدام سایپایی‌ها را غیرحرفه‌ای قلمداد کرده و آن را عاملی برای برهم‌خوردن تمرکز مطهری و کادرفنی دانسته‌اند. البته آن‌طور که خبر می‌رسد قرار است بعد از بازگشت تیم به ایران باشگاه در این ارتباط تصمیم‌گیری لازم را داشته باشد. آخرین خبر هم این است که مطهری فعلا هیچ پاسخی (چه موافقت چه مخالفت) به درخواست سایپایی‌ها نداده و تاکید کرده فعلا تمرکزش روی مسابقات پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا است.

  شکایت هندی‌ها هنوز نرسیده!

با آنکه گفته می‌شود فدراسیون فوتبال هند بابت واکنش باشگاه پرسپولیس در فضای مجازی در مورد تاخیر اعلام نتایج تست کرونا اعضای این تیم، از سرخ‌ها به AFC شکایت کرده، اما از هند و اردوی پرسپولیس خبر می‌رسد هنوز چنین شکایتی به‌دست این باشگاه نرسیده است. ظاهرا سرخ‌های پایتخت امیدوارند که فدراسیون فوتبال هند با توجه به عذرخواهی رسمی این باشگاه از مردم آن کشور از شکایت خودش صرف‌نظر کند. دیروز رفیعی، مشاور حقوقی فدراسیون هم در گفت‌وگو با «فرهیختگان» تاکید کرده بود که در جریان ارسال نامه شکایت فدراسیون هند یا باشگاه گوا به باشگاه نیستند.

  پلتفرم‌های فضای مجازی تحت کنترل است

انتشار پیامی از سوی باشگاه پرسپولیس در فضای مجازی حواشی زیادی برای این باشگاه به‌وجود آورد و البته شکایتی را هم برای این باشگاه به‌همراه داشت. این اتفاقات باعث شد تا این ذهنیت به‌وجود آید که باشگاه هیچ کنترل و نظارتی بر فعالیت اپلیکیشن‌های خود ندارد و این کنترل در اختیار کارگزار است. اما دیروز از هند خبر رسید که باشگاه روی تمام پلتفرم‌های فضای مجازی خود کنترل کامل دارد و روی آنها نظارت می‌کند. اتفاقی هم که رخ داده بر اثر قطع‌بودن اینترنت در هند و بروز برخی ناهماهنگی‌ها بوده و مدیران پرسپولیس از کارگزار خواسته‌اند تا برخورد لازم با اتفاقات رخ داده را لحاظ کند.

  هتل درجه یک با مشکل عجیب!

وقتی درمورد شرایط محل اقامت سرخ‌پوشان پرسپولیس سوال کردیم با موضوع عجیبی روبه‌رو شدیم. ظاهرا هتل محل اقامت سرخ‌ها یک هتل 5 ستاره لوکس بوده و از شرایط خوبی برخوردار است، اما دور بودن فاصله اتاق‌ها از هم باعث شده تا اعضای تیم در چند طبقه ساکن شوند! می‌گویند این هتل بیشتر به کار توریست‌ها می‌خورد و برای برگزاری تورنمنت‌های ورزشی و میزبانی از تیم‌های ورزشی مناسب نیست. به‌طور کلی گفته می‌شود گوا شرایط برگزاری چنین تورنمنتی را نداشته و AFC فقط برای کمک به پیشرفت زیرساخت‌های ورزشی، میزبانی بازی‌های آسیایی را به این شهر و کشور هند داده است.

  باشگاه منکر انتشار رقم قرارداد حسینی شد

چند روزی است فضای مجازی پر شده از خبر انتشار رقم قرارداد سیدجلال حسینی، کاپیتان پرسپولیس و اینکه رقم قرارداد این بازیکن کمتر از خیلی از بازیکنان دیگر پرسپولیس بوده است. جالب است باشگاه پرسپولیس هیچ اطلاعی از منبع انتشاردهنده این خبر نداشته و انتشار خبر از جانب خود را نیز تکذیب‌ کرده است! حال مشخص نیست این خبر به چه شکل درز کرده. باشگاه می‌گوید انتشار ارقام قراردادهای بازیکنان و کادرفنی یک کار غیرحرفه‌ای است.

  پرسپولیسی‌ها بی‌خبر از عراقچی!

برخی خبرنگاران از تماس سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه با هند برای حل مشکلات پرسپولیس در این کشور خبر دادند. البته این خبر با تعجب مسئولان باشگاه پرسپولیس همراه شده است. آنها می‌گویند اگر عراقچی با هند تماس گرفته پس چرا همچنان برخی مشکلات این تیم پابرجاست. حضور عراقچی در وین و مذاکرات برجامی هم باعث نشده برخی، از پرسپولیسی بودن این مقام ارشد سیاسی در امور بین‌المللی سوژه نسازند.

  پرسپولیس شجاع را نمی‌خواهد

بازی شجاع خلیل‌زاده مقابل پرسپولیس باز هم این ذهنیت را به‌وجود آورده که قرار است این بازیکن فصل آینده مجددا به جمع سرخ‌پوشان پایتخت اضافه شود؛ اما پاسخ باشگاه به این خبر جالب است. آنها می‌گویند اولا این بازیکن فصل بعد هم با الریان قرارداد دارد. ثانیا وقتی با این بازیکن در دعوای حقوقی هستند چرا باید دوباره او را به تیم برگردانند! این صحبت‌ها را پیش خودمان امانت نگه می‌داریم تا ببینیم در پایان فصل چه اتفاقی خواهد افتاد!

  همچنان منتظر بهبودی فرجی و آقایی

مثبت بودن تست کرونای فرشاد فرجی و سعید آقایی باعث شد تا گل‌محمدی 2 مهره تاثیرگذار تیمش را برای مسابقات مهم آسیایی از دست بدهد. تا دیروز خبری از سفر این دو بازیکن به هند نبود و مسئولان همراه تیم اعلام کردند هنوز تست این دو بازیکن منفی نشده و اقدامی هم برای سفر آنها به هند و شهر گوا صورت نگرفته است. آنها امیدوارند که در بازی‌های آینده این دو بازیکن را در اختیار داشته باشند که البته درباره فرجی به این خاطر که زودتر از آقایی مبتلا شد شانس بیشتری برای رسیدن به بازی‌های انتهایی وجود دارد، اما گفته می‌شود شاید آقایی به بازی‌های گروهی نرسد.

  مذاکره با بازیکنان ممنوع!

ظاهرا مسئولان باشگاه در هند خیلی مراقبت می‌کنند تا دلال‌ها و یا نمایندگان رسمی دیگر تیم‌ها برای مذاکره به بازیکنان پرسپولیس نزدیک نشوند. به بازیکنان اعلام شده فقط روی بازی‌ها تمرکز کنند و حق مذاکره با هیچ نماینده و یا افرادی را ندارند. معمولا در چنین تورنمنت‌هایی نماینده دیگر باشگاه‌ها سعی می‌کنند زمینه حضور بازیکنان خوب تیم‌های دیگر را در باشگاه خود فراهم کنند و این اتفاق پیش از این در مورد چند بازیکن از جمله شجاع خلیل‌زاده رخ داده و پرسپولیسی‌ها نمی‌خواهند این اتفاقات تکرار شود.

  اعتراض بازیکنان به کیفیت البسه

اخباری از هند مخابره شده که نشان می‌دهد برخی بازیکنان پرسپولیس نسبت به کیفیت البسه‌شان در مسابقات گله دارند و معتقدند با توجه به شرجی‌بودن هوا، کیفیت پایین البسه کار را برای‌شان در داخل زمین مشکل کرده است. احتمالا بازیکنان باید تا انتهای مرحله گروهی این وضعیت را تحمل کنند و بعید است باشگاه در این فاصله کوتاه بتواند البسه مناسبی سفارش بدهد!

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک