• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۱-۳۱ - ۰۸:۴۲
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۲
  • 0
  • 1
نامداری در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: استقلال نیمه‌شب‌های ماه رمضان را خاطره‌انگیز کرده است

فرهاد دل شیر دارد، می‌تواند متخصص آسیا باشد

امسال، سال استقلال است و باید دل هواداران را اساسی شاد کرد

بزرگ‌ترین حسن فرهاد نترسیدن است و او نشان داده که از هیچ حریفی نمی‌ترسد و با تدبیر و درایت و بینش فنی و تجربه‌ای که در همه این سال‌ها به‌دست آورده همه را به کار گرفته و الان دارد از آنها به بهترین شکل ممکن استفاده می‌کند. همان‌طور که گفتید فرهاد نشان داده که به‌نوعی متخصص آسیا محسوب شده و امیدوارم این روند تا قهرمانی لیگ قهرمانان ادامه داشته باشد.

فرهاد دل شیر دارد، می‌تواند متخصص آسیا باشد

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، روزنامه‌نگار: تیم فوتبال استقلال در دومین گام از مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا موفق شد در جده عربستان، الشرطه عراق را نیز از پیش‌رو بردارد تا به ادامه این رقابت‌ها بیش از هر زمان دیگری امیدوار شود، استقلالی‌ها در این دیدار که بامداد روز دوشنبه برگزار شد با 3 گل محمد نادری، فرشید اسماعیلی و شیخ دیاباته دومین ۳ امتیاز دیگر از مرحله گروهی رقابت‌ها را دشت کردند تا با 6 امتیاز مقتدرانه در صدر جدول گروهی که به اصطلاح به آن گروه مرگ گفته می‌شد، قرار بگیرند؛ این درحالی است که کار سخت آبی‌ها در دیدار مقابل الدحیل قطر یکی از مدعیان اصلی این گروه باقی‌ مانده و شاگردان مجیدی باید طی دو دیدار رفت و برگشت پیاپی در دو بازی بعدی به مصاف نماینده قطر بروند. درخصوص این دیدارها و همچنین برخی مسائل پیرامون باشگاه استقلال با مشاور هیات‌مدیره این باشگاه که در آستانه سفر به عربستان قرار دارد به صحبت پرداختیم و نظرات او را جویا شدیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با علی نامداری را در ادامه می‌خوانید.

بازی مقابل الشرطه عراق نیز با برتری مقتدرانه استقلال به پایان رسید. این بازی را چطور دیدید؟

بازی عالی بود، البته این بازی زیبا و تماشاگرپسند از شاگردان مجیدی هرگز دور از تصور و دور از ذهن نبود؛ چراکه استقلالی‌ها در بازی قبلی نیز مقابل الاهلی‌عربستان بازی زیبا و روانی را ارائه کردند و در این بازی نیز نمایش دلپذیر آبی‌پوشان ادامه داشت؛ با این حال امیدوارم که این روند همچنان ادامه داشته باشد. هواداران استقلال بعد از سال‌ها، بازی‌های زیبا، پرگل و دلچسبی را از تیم محبوب خود شاهد هستند آن هم درحالی که گفته می‌شد استقلال در گروه مرگ قرار گرفته است؛ با این حال نه‌تنها حضور در چنین گروهی تا به اینجای کار خطرساز نشده بلکه این تیم نشان داده که متخصص حضور در گروه‌های سخت است و می‌تواند در شرایط دشوار کارهای بزرگی را انجام دهد.

دقیقا به نکته درستی اشاره کردید؛ چراکه با توجه به شرایط تیم هیچ‌کس فکر نمی‌کرد استقلال بتواند در این گروه دشوار تا این اندازه مقتدرانه عمل کرده و تا اینجای کار با اختلاف امتیاز صدرنشین باشد.

این موضوع نتیجه زحمات این مدتی است که کادرفنی و بازیکنان کشیده و برای موفقیت مجموعه و سربلندی هواداران دل و جان گذاشتند. آنها تمام تمرکز و هوش و حواس‌شان به این بازی‌ها معطوف شده و امیدواریم که در ادامه نیز این روند ادامه داشته باشد.

تقریبا می‌شد حدس زد که الشرطه عراق تیم چغر و مقاومی باشد اما در بازی بامداد دوشنبه این تیم عراقی هم نشان داد در مقابل شاگردان مجیدی حرفی برای گفتن نداشت و به‌راحتی شکست خورد.

بله، درست است علاوه‌بر نتیجه فوق‌العاده‌ای که به‌دست آمد گل‌هایی به ثمر رسید که یکی از یکی زیباتر بود. خوشبختانه در این دیدار شیخ دیاباته هم در جریان بازی یک بار دیگر پایش به گل باز شد تا نشان دهد دارد دوباره به روزهای خوب گذشته برمی‌گردد. در این دو بازی علاوه‌بر ستاره‌هایی مثل قایدی، بازیکنان دیگری مثل نادری، ریگی، رضاوند و اسماعیلی و وریا هم عالی بازی کردند و معتقدم که تمام مجموعه تیم فوق‌العاده بودند که این ۶ امتیاز تا اینجای کار اینچنین مقتدرانه به‌دست آمده است. معتقدم این نتایجی که به‌دست آمد ان‌شاءالله ادامه داشته باشد که نیمه‌شب‌های ماه رمضان امسال را برای هواداران استقلال تا نزدیک سحرگاه خاطره‌انگیز کرده و مطمئناً هواداران نیز در این شب‌های عزیز که به لطف بازی‌های تیم محبوب خود شب زنده‌دار هستند، تیم خود را دعا خواهند کرد تا بهترین اتفاقات ان‌شاءالله رقم بخورد. امیدوارم دعای خیر هواداران در ادامه مسیر بدرقه راه استقلال باشد تا این موفقیت‌ها ادامه پیدا کند.

به‌نظر می‌رسد کار سخت استقلال در این گروه که به دیدار مقابل الدحیل قطر برمی‌گردد در پیش بوده و آبی‌ها محک سخت‌شان باقی‌مانده است.

مدلی که کادرفنی دارد از بازیکنان بازی می‌گیرد ما را به آینده امیدوار کرده است. الان شما می‌بینید که برخی بازیکنان مثل میلیچ یا عارف غلامی و یا سایرین در پست‌های غیرتخصصی بازی کرده و خیلی هم خوب جواب می‌دهند و یا اینکه کادرفنی و در رأس آنها فرهاد مجیدی دل و جرأت به خرج می‌دهند تا از بازیکنان جوانی مثل سبحان خاقانی در چنین میادینی استفاده کنند که این موضوع نشان می‌دهد سرمربی به همه بازیکنانش کاملا اعتقاد دارد و به واقع دل شیر دارد که اینگونه از بازیکنان تیم در چنین شرایط حساس و دشواری استفاده می‌کند و در ادامه نیز امیدوارم که این جوان‌ها بتوانند هم برای خود و هم برای استقلال آینده خوبی را رقم بزنند. با این توصیف فکر می‌کنم اگر اتفاق خاصی نیفتد در دیدار مقابل الدحیل نیز یک شب خاطره‌انگیز دیگر رقم خواهد خورد.

پس با این وضعیت به ادامه روند استقلال در رقابت‌های پیش‌رو امیدوار هستید؟

بله، صددرصد شک ندارم که استقلال در دیدارهای آینده چه در لیگ قهرمانان آسیا و چه در لیگ برتر و حتی در جام حذفی می‌تواند نتایج خوبی را بگیرد و در هر سه جبهه مدعی باشد. معتقدم امسال سال استقلال است و امیدواریم که اگر مشکل خاصی پیش نیاید ان‌شاءالله در هر سه جام پیش‌رو حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم و بتوانیم دل هواداران را بعد از مدت‌ها به‌صورت اساسی شاد کنیم. من معتقدم با ادامه این روند در آسیا استقلال به محض بازگشت به ایران نیز می‌تواند در ادامه رقابت‌های لیگ امیدوارکننده ظاهر شود و یک‌بار دیگر به جدول رقابت‌ها و حتی صدر جدول بازگشته و خود را به‌عنوان مدعی اصلی قهرمانی معرفی کند هرچند امیدوارم در اولویت اول، تیم با دست پر از آسیا برگردد.

با نتایجی که به‌دست آمد به‌نظر می‌رسد مجیدی نشان داد که تخصص خوبی برای رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا دارد.

بزرگ‌ترین حسن فرهاد نترسیدن است و او نشان داده که از هیچ حریفی نمی‌ترسد و با تدبیر و درایت و بینش فنی و تجربه‌ای که در همه این سال‌ها به‌دست آورده همه را به کار گرفته و الان دارد از آنها به بهترین شکل ممکن استفاده می‌کند. همان‌طور که گفتید فرهاد نشان داده که به‌نوعی متخصص آسیا محسوب شده و امیدوارم این روند تا قهرمانی لیگ قهرمانان ادامه داشته باشد.

این روزها به کاروان شلوغ استقلال در عربستان ایرادات زیادی گرفته می‌شود و گویا شما هم عزم سفر کرده‌اید تا پاداش این پیروزی‌ها را هم به استقلالی‌ها پرداخت کنید.

من هیچ هزینه‌ای برای استقلال ایجاد نمی‌کنم و با هزینه شخصی به عربستان می‌روم هرچند امیدواریم که فارغ از این صحبت‌ها نتایج درخشان استقلال ادامه داشته باشد. در این مدت دوستان پاداش‌هایی را پرداخت کرده و ما هم به وسع خودمان مثل همیشه خدمتگزار بوده و در خدمت مجموعه تیم خواهیم بود.

صحبت پایانی؟

آرزوی موفقیت می‌کنم برای مجموعه باشگاه استقلال از کادرفنی تا بازیکنان و هواداران این تیم و مطمئنا دعای خیر ما همیشه پشت و پناه استقلال بوده و آرزوی توفیق روزافزون برای تیم محبوبم را از خداوند دارم و امیدوارم آبی‌پوشان در ادامه مسابقات خود در لیگ قهرمانان نیز همین‌طور مقتدرانه پیش بروند و از گروه صعود کنند.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۲

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار