• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۱-۲۸ - ۰۹:۵۷
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 1
  • 0
جاسوس پرسپولیس با وجود تمام فشارها، با قدرت ادامه می‌دهد

حراج ترکیب

براساس شنیده‌های «فرهیختگان» جست‌وجو برای یافتن جاسوس پرسپولیس ادامه دارد. به هر ترتیب فاش شدن ترکیب پرسپولیس درست یک روز پیش از بازی‌های این تیم در جام‌های مختلف از لیگ ایران تا لیگ قهرمانان آسیا باعث حیرت بسیاری از اهالی رسانه شده است.

حراج ترکیب

محمد آقایی‌فرد، روزنامه‌نگار: ترکیب پرسپولیس یک روز پیش از بازی‌های این تیم افشا می‌شود و در دسترس همگان قرار می‌گیرد. ترکیبی که نه‌تنها تغییر و کم‌وکاستی ندارد بلکه گاه سورپرایزهای یحیی را هم فاش می‌کند و دست‌وپای او را برای به‌اصطلاح رودست زدن به سرمربی حریف می‌بندد. هرچند بسیاری معتقدند فاش شدن ترکیب پرسپولیس اتفاق عجیبی نیست و هرکس شناختی از این تیم داشته باشد می‌تواند ترکیب را حدس بزند اما به هر حال گاه شک‌هایی بین بازی کردن یکی، دو بازیکن وجود دارد. به‌عنوان مثال پس از مثبت شدن تست کرونای سعید آقایی، بسیاری انتظار داشتند علی شجاعی به‌جای او به میدان برود اما یحیی تصمیم گرفت امیری را جایگزین کند و ترکیب افشا شده نیز دقیقا با حضور امیری منتشر شد.

در روزهای گذشته بسیاری از مسئولان باشگاه پرسپولیس به‌دنبال فردی که ترکیب را افشا می‌کند، بودند. از جعفر سمیعی تا ابراهیم شکوری و حتی یحیی گل‌محمدی. اما درنهایت آنها نتوانستند این فرد را پیدا کنند و براساس شنیده‌های «فرهیختگان» جست‌وجو برای یافتن جاسوس پرسپولیس ادامه دارد. به هر ترتیب فاش شدن ترکیب پرسپولیس درست یک روز پیش از بازی‌های این تیم در جام‌های مختلف از لیگ ایران تا لیگ قهرمانان آسیا باعث حیرت بسیاری از اهالی رسانه شده است.

زمزمه‌های درگوشی حاکی از آن است که یک بازیکن مطرح پرسپولیس، ترکیب را به رسانه‌ها می‌دهد. مدعیان سند ادعای خود را غیبت بازیکن مذکور در اردوی پرسپولیس برای یکی از مسابقات و عدم انتشار ترکیب تیم عنوان می‌کنند. هرچه باشد جاسوس این تیم در کمال آرامش و با وجود تمام فشارها و مشکلات، کار خود را به‌درستی انجام می‌دهد و ابایی از فاش شدن ندارد، ضمن اینکه به هرحال منفعت مالی نیز در این میان بی‌تاثیر نیست.

 ماجرای دلال بنام و مدافع فیکس

انتشار ترکیب پرسپولیس در کانال‌های تلگرامی و برخی رسانه‌ها اتفاق جدیدی نیست. پیش‌تر و وقتی که فضای مجازی به گستردگی وضعیت فعلی نبود نیز چنین اتفاقاتی رقم خورده بود. به‌عنوان مثال در دهه70 یکی از دلالان بنام فوتبال با استفاده از ارتباطات خود توانست از روی سایز کفش‌های سفارش داده شده ازسوی فدراسیون فوتبال به یکی از تولیدی‌ها، بازیکن‌های دعوت‌شده به تیم‌ملی را شناسایی کند. او یک هفته پیش از اعلام لیست تیم‌ملی، با برخی بازیکنان تماس گرفت و از آنها درخواست مبلغی کرد تا زمینه حضورشان را در تیم‌ملی فراهم کند؛ اتفاقی که درنهایت رخ داد اما با فاش شدن ماجرا، مربی ایرانی که با دلال بنام فوتبال همکاری می‌کرد، از نیمکت تیم‌ملی اخراج شد. سال82 نیز یکی از مدافعان اصلی پرسپولیس که خصومت شخصی با وینگو بگوویچ داشت، در رختکن تلفنش را روشن می‌گذاشت تا خبرنگار همکارش بتواند صدای سرمربی وقت پرسپولیس را بشنود و اخبار تیم را مخابره کند.

شنیده‌ها حاکی از آن است که پیش از یکی از دیدارهای پرسپولیس، زمانی که وینگو مشغول ارائه استراتژی به بازیکنان بود، مدافع فیکس تیم با خبرنگار مذکور تماس گرفت و تلفنش را روشن گذاشت تا اطلاعات تیم فاش شود. خبرنگار مربوط هم اطلاعات پرسپولیس را به یکی از مسئولان تیم حریف فروخت و زمینه توقف پرسپولیس کهکشانی وینگو بگوویچ را فراهم کرد.

 چه کسی ترکیب را می‌داند؟

دوشنبه هفته گذشته بود که برنامه فوتبال برتر هرچه تلاش کرد نتوانست با مسئولان باشگاه پرسپولیس تماس تصویری برقرار کند و به بهانه اختلال اینترنت در گوای هند، قید صحبت درباره این تیم را زد اما درست 24ساعت قبل از دیدار پرسپولیس مقابل الوحده، ترکیب تیم در یکی از کانال‌های تلگرامی منتشر شد تا به همه ثابت شود اختلال اینترنتی صرفا در مواردی است که قصدی برای اطلاع‌رسانی عمومی وجود نداشته باشد در غیر این صورت، ارقام جابه‌جا می‌شوند و ترکیب پرسپولیس به فروش می‌رسد. گفته می‌شود قیمت افشای ترکیب پرسپولیس درحال حاضر حدود یک‌میلیون تومان است اما سوال اصلی اینجاست که چه کسی ترکیب را فاش می‌کند؟ درواقع جز یحیی گل‌محمدی، دستیارانش و افشین پیروانی به‌عنوان سرپرست تیم، چه کسی به ترکیب سرخپوشان دسترسی دارد که آن را بی‌کم‌وکاست دراختیار رسانه‌ها قرار می‌دهد؟ نکته‌ای که ضیا عربشاهی، پیشکسوت پرسپولیس هم بر آن تاکید دارد.

او در این‌باره به «فرهیختگان» گفت: «ترکیب تیم پرسپولیس یک روز جلوتر فاش می شود، سوال من این است که چه کسی این کار را می‌کند؟ مربی و کمکش تیم را ارنج می‌کنند. سرپرست تیم هم که مشخص است. چه کسی جز این چند نفر، ترکیب را می‌دانند که یک روز زودتر، ترکیب فاش می‌شود؟ ترکیب نهایتا 5-4ساعت قبل از بازی باید مشخص شود نه اینکه یک روز زودتر فاش شود. من فکر می‌کنم در این ماجرا منفعت مالی وجود دارد و امیدوارم آن فرد هرچه سریع‌تر شناسایی شود.»

 ماجرا فقط درباره پرسپولیس نیست

اگر فکر می‌کنید این اتفاق فقط برای پرسپولیس رخ داده در اشتباهید. مدتی است که شب قبل از بازی‌های استقلال هم ترکیب این تیم در کانال‌های مجازی دست‌به‌دست می‌شود. البته هرازگاهی نیز ترکیب‌ها مشابهت ندارد اما در اکثر مواقع به‌درستی اعلام می‌شود. جالب اینکه اخیرا این قصه درباره برخی دیگر از تیم‌های مدعی لیگ نیز تکرار شده و درحال تبدیل به یک اتفاق عادی است.
 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک