• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۱-۲۸ - ۰۱:۰۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 1
  • 0
بازتاب تحقیر نماینده عربستان مقابل تیم ایرانی در رسانه‌های سعودی

زور الاهلی و سوما به استقلال و قایدی نرسید

سایت «اسپورت 360» عربستان نوشت: الاهلی در شروع رقابت‌های لیگ قهرمانان برابر استقلال ایران شکست سنگین 5 بر 2 را تجربه کرد. تیم ایرانی با این نتیجه بالاتر از الدوحیل در صدر جدول گروه قرار گرفت. استقلال در این بازی برتری خوبی داشت و از همان ابتدای مسابقه تلاش کرد کنترل بازی را به‌دست بگیرد.

زور الاهلی و سوما به استقلال و قایدی نرسید

برتری درخشان استقلال ایران در نخستین دیدار خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بازتاب زیادی در رسانه‌های عربی داشت. شاگردان فرهاد مجیدی در زمین الاهلی عربستان برابر این تیم به برتری 5 بر 2 رسیدند و دیدارهای آسیایی خود را با قدرت آغاز کردند. اگرچه الاهلی در ماه‌های اخیر نتایج خوبی در لیگ نگرفته و در میانه‌های جدول قرار دارد، اما هواداران این تیم انتظار نداشتند در زمین خود با چنین نتیجه‌ای شکست بخورند.

سایت «اسپورت 360» عربستان نگاهی به شرایط این بازی داشته و درباره دلایل این شکست می‌نویسد: «الاهلی در شروع رقابت‌های لیگ قهرمانان برابر استقلال ایران شکست سنگین 5 بر 2 را تجربه کرد. تیم ایرانی با این نتیجه بالاتر از الدوحیل در صدر جدول گروه قرار گرفت. استقلال در این بازی برتری خوبی داشت و از همان ابتدای مسابقه تلاش کرد کنترل بازی را به‌دست بگیرد. یکی از اصلی‌ترین دلایل این شکست برای الاهلی اشتباهات فردی بازیکنان بود که باعث شد چنین نتیجه‌ای رقم بخورد. این تیم به‌خصوص در کارهای دفاعی دچار ضعف بود و در این بخش اشتباه‌های زیادی را مرتکب شد. هر سه گل نخست استقلال روی این اشتباه‌ها و بی‌دقتی‌هایی که بازیکنان انجام دادند حاصل شد و البته این اتفاقات پیش از این در جریان دیدارهای این تیم رخ داده بود و ظاهرا بازیکنان هنوز هم از آن درس نگرفته‌اند. این تیم به‌خصوص روی توپ‌های هوایی دچار مشکل بود و در محوطه جریمه خودی بارها از این ناحیه دچار مشکل شد. مدافعان الاهلی همچنین در دفاع یک دربرابر یک هم چندین‌بار ناکام شدند و یکی از ایرادات تیم در این بخش این بود که در کنترل بازیکنان تکنیکی حریف ناموفق بودند. ازسوی دیگر فضای خالی پشت دو مدافع میانی این تیم به‌خوبی ازسوی مهاجمان استقلال مورد استفاده قرار گرفت و فرصت‌های خوبی برای این تیم خلق شد.»

این سایت در ادامه با اشاره به دیگر ضعف‌های این تیم عربستانی نوشت: «یکی دیگر از ایرادهای تیم در این مسابقه ارتباط ضعیف بین بازیکنان به‌خصوص مدافعان و خط حمله تیم بود که باعث شده بود استقلالی‌ها با استفاده از سرعت بازیکنان خود و همچنین ارسال‌های از جناحین خط دفاعی تیم را تحت فشار قرار دهند. در خط حمله تنها عمر سوما بود که به‌خوبی وظایف خود را انجام داد و توانست دو گل هم بزند. با این‌حال عدم هماهنگی بین بازیکنان و عدم پوشش ازسوی بازیکنان سبب شد تا حریف از شکاف‌های ایجادشده در خط دفاعی به‌خوبی استفاده کند. سومین مشکل تیم عربستانی در این مسابقه نبود روحیه پیروزی در بین بازیکنان بود. آنها مدت‌هاست در دیدارهای خود پیروز نشده‌اند و در دیدارهای اخیر به‌خوبی مشخص است که انگیزه برتری‌طلبی در بین بازیکنان وجود ندارد. در این بین تنها عمر سوما بود که در خط حمله با جنگندگی زیادی تلاش می‌کرد از سد مدافعان ایرانی عبور کند. تیم از ماه فوریه تاکنون بردی را تجربه نکرده است و این روند باعث شده تا بازیکنان ازلحاظ روحی در شرایط چندان خوبی قرار نداشته باشند. در چنین وضعیتی عادت به شکست می‌تواند مهم‌ترین مشکل تیم باشد. روی گل‌های سوم تا پنجم به‌خوبی مشخص بود که بازیکنان روحیه و انگیزه لازم را ندارند و پس از هر گل شرایط آنها بدتر از قبل می‌شود.»

سایت «اخبار 24» نیز در تحلیل فنی این مسابقه آورده است: «سرمربی الاهلی در نخستین گام خود در رقابت‌های آسیایی ناکامی بزرگی را تجربه کرد و 5 بر 2 به استقلال ایران باخت. تیم ایرانی از همان ابتدا برتری خود را با رسیدن به گل جشن گرفت، اگرچه در ادامه بازی به تساوی کشیده شد، اما نمایش خوب مهاجمان استقلال به‌خصوص مهدی قایدی که دو گل زد و ستاره زمین بود باعث شد تا 3 امتیاز این مسابقه به حساب آنها واریز شود. تغییرات سرمربی الاهلی نیز کارگشا نبود و این تیم هرچه به دقایق پایانی مسابقه نزدیک می‌شد، شرایط بدتری پیدا می‌کرد. این نتیجه باعث شد استقلال و الدوحیل خود را به‌عنوان مدعیان صعود از این گروه مطرح کنند و الاهلی درصورت ادامه این روند و ارائه چنین عملکردی در دیدارهای باقی‌مانده کار سختی برای صعود به مرحله بعد خواهد داشت.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار