• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۱-۲۵ - ۰۸:۵۲
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
«فرهیختگان» بررسی کرد؛ چرا قرارداد تمدید نشد؟ چرا مددی دقیقه 90 از امضا امتناع کرد؟

کنایه میلیچ در جلسه: قوانین جدید هم شانس من است!

پیگیری‌های «فرهیختگان» نشان می‌دهد تمایل دوجانبه برای تمدید قرارداد همچنان وجود داشته است، ولی ظاهرا یک اراده خارج از این مجموعه در ساعات پایانی مذاکرات شنبه، احمد مددی مدیرعامل استقلال را از تمدید قرارداد با میلیچ منصرف کرده است.

کنایه میلیچ در جلسه: قوانین جدید هم شانس من است!

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، روزنامه‌نگار: هروویه میلیچ، مدافع‌هافبک کروات استقلال که طی مدت حضور در این باشگاه فراز و نشیب زیادی را سپری کرده و با چالش‌های زیادی مواجه بود، همچنان در راه تمدید قرارداد با آبی‌پوشان ناکام مانده و حال اینکه در این مسیر چه افرادی سنگ‌اندازی می‌کنند و مانع از انجام چنین امری می‌شوند خودش جای ابهام داشته و مشخص نیست در این فضا واقعا چه کسی حقیقت را می‌گوید.

میلیچ که بعد از برخورد‌های انضباطی سرمربی سابق، فضای همکاری را مناسب ندید و با توجه به عدم‌خوش‌عهدی باشگاه در راستای پرداخت مطالبات راهی زادگاهش شد، با بازگشت دوباره فرهاد مجیدی حاضر شد یک‌بار دیگر به تهران برگشته و کار را با استقلال ادامه دهد. این درحالی است که در این راه او حتی مبلغ درخواستی از استقلالی‌ها را هم نادیده گرفت و درحالی که عنوان شده بود تا ۵۰ هزار دلار به حساب واریز نشود به تهران باز نخواهد گشت، بعد از آنکه به تهران آمد و دوباره پیراهن آبی را بر تن کرد بخش دیگری از مطالبات خود را دریافت کرد.

با این تفاسیر پنجشنبه و شنبه گذشته میلیچ دو بار پیاپی برای ادامه مذاکرات به‌منظور تمدید قرارداد با استقلال به این باشگاه رفت، اما درنهایت همان‌طور که اشاره کردیم این اتفاق تا به امروز هرگز رخ نداد و این درحالی است که گمانه‌زنی‌ها و اخبار زیادی درخصوص چرایی عدم این اتفاق به گوش می‌رسد. پیگیری‌های «فرهیختگان» نشان می‌دهد تمایل دوجانبه برای تمدید قرارداد همچنان وجود داشته است، ولی ظاهرا یک اراده خارج از این مجموعه در ساعات پایانی مذاکرات شنبه، احمد مددی مدیرعامل استقلال را از تمدید قرارداد با میلیچ منصرف کرده است.

 پشت‌پرده مذاکرات نافرجام

مذاکرات باشگاه استقلال از پنجشنبه هفته گذشته درحالی آغاز شد که صبح زود مهدی عبدیان، عضو هیات‌مدیره استقلال که وظیفه نقل‌وانتقالات باشگاه را بر عهده دارد به‌دنبال هروویه میلیچ رفت تا این دو با یکدیگر راهی دفتر باشگاه شوند. اتفاقا در مذاکرات روز پنجشنبه این عضو هیات‌مدیره تمام تلاش خود را به کار برد تا طرفین را در همان روز برای تمدید قرارداد راضی کرده و تا جایی که می‌تواند میانه را بگیرد تا این اتفاق بیفتد.

نکته قابل توجه اینکه وکیل کروات میلیچ در جریان مذاکرات اعلام کرد اگر باشگاه استقلال با میلیچ تمدید نکند این امر مطمئنا از لحاظ مالی به نفع بازیکن کروات خواهد شد چون اگر این بازیکن همین الان هم از استقلال به فیفا شکایت کند، با تاخیر‌هایی که در مطالبات وی به‌وجود آمده، او به همراه جرایم، درمجموع به اندازه پول سال آینده نیز می‌تواند به‌عنوان خسارت بدون اینکه این تیم را همراهی کند از استقلال پول دریافت کند. این درحالی است میلیچ که نشان‌داده علاقه به پیراهن باشگاه برایش ارزشمندتر از مسائل مالی به‌شمار می‌رود و حالا نیز با بازگشت فرهاد مجیدی علاقه وافری دارد تا به کار با این سرمربی ادامه بدهد، بعد از اصلاح بندهای قرارداد در سه بند به زبان‌های مختلف و به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم اعلام کرد درصورت امضای الحاقیه جدید برای تمدید قرارداد تا فصل آینده هیچ ادعایی بابت مطالبات قبلی نخواهد داشت و مطالبات قبلی را خواهد بخشید.

این درحالی است که در ساعات پایانی مذاکره روز پنجشنبه با این بهانه که بازیکنان خارجی باید خودشان مالیات قرارداد خود را پرداخت کنند ادامه مذاکرات به روز شنبه موکول شد، اما جالب اینکه چنین قانونی برای گذشته است و ابدا چیز جدیدی نبود که بخواهد مذاکرات پنجشنبه را بی‌نتیجه کند. با این حال در مذاکرات پنجشنبه این‌طور اعلام شد که ۱۰ درصد به مبلغ قرارداد بازیکن کروات اضافه می‌شود به این شرط که خودش مالیاتش را پرداخت کند که درنهایت با مشورت یکی از اعضای هیات‌مدیره استقلال، مقرر شد درصورتی که بازیکن بخواهد خودش مالیات قراردادش را پرداخت کند قرارداد به شکل دیگری تنظیم و امضا شود. نکته قابل توجه اینکه از آنجایی که از سال گذشته چنین قانونی وضع شده است که باشگاه‌ها حق ندارند مالیات بازیکن را بدهند و آنها باید از قرارداد خود این مالیات را پرداخت کنند، باید یک توافقی بر سر این موضوع می‌شد که درنهایت مذاکرات پنجشنبه نیمه‌تمام باقی ماند و در ادامه طرفین قبول کردند مذاکرات برای روز شنبه ادامه پیدا کند، با این حال اختلافات ایجادشده بر سر مالیات میلیچ همچنان محل کشمکش طرفین قرار گرفت و درنهایت مددی یک بار دیگر با تاکید بر قانون جدید مالیاتی اعلام کرد که باید به شکل دیگر این قرارداد تنظیم و امضا شود که در این بین میلیچ با کنایه اعلام کرد که از شانس او این قوانین جدید باید درباره قراردادش اجرا شود!

درنهایت و بعد از چکش‌کاری‌ها و مذاکرات فراوان در روز شنبه، قرارداد به‌صورت رسمی نوشته و برای تایید به اتاق مددی فرستاده شد، اما او اعلام کرد حالا که مشکلات مالیاتی پابرجاست ماجرا پیچیدگی خاص خود را پیدا کرده و این قرارداد هم داستان خواهد شد! در این زمان این بازیکن تصمیم گرفت همراه با مدیربرنامه‌های خود باشگاه را ترک کند تا بعد از پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا و بازگشت استقلال به تهران مذاکرات در این خصوص ادامه پیدا کند.

 دلیل تاخیر یک‌ماهه چه بود؟

درحالی که برخی رسانه‌ها اعلام کرده بودند به‌خاطر این موضوع قرارداد میلیچ با باشگاه استقلال تمدید نشده که وکیل کروات وی تاکید کرده بود ابتدا مطالبات قبلی او را خواهند گرفت و سپس قرارداد را تمدید خواهند کرد، درحالی‌که این اتفاق دقیقا برعکس رخ داد و این بازیکن با صراحت اعلام کرده مطالبات قبلی خود را خواهد بخشید.

سوال این است که به چه علت شنبه گذشته و در آستانه اعزام تیم به آسیا مذاکرات قطع شده و چرا درحالی که یک‌ماه از بازگشت بازیکن کروات به تهران می‌گذرد این همه فاصله تا انجام مذاکرات برای تمدید قرارداد افتاده تا جایی که کار به شب اعزام بکشد. آیا اصولا این طور درست نبود که طی این یک‌ماه تدابیری اندیشیده شود که با مشاوره با وکلای حقوقی یک قرارداد شسته و رفته برای امضا آماده شود که کار تا این حد پیچیده نشود؟ اگر به قول مددی وکیل میلیچ که وکالت مشترک با شفر را هم به عهده داشته تا این حد مانع‌تراشی می‌کند چطور یک وکیل مقتدر و آگاه برای مقابله با وی به استخدام باشگاه درنیامده و اگر هم این فرض درست باشد که وکیل کروات هروویه میلیچ مقصر و ممکن است سر باشگاه کلاه بگذارد، چطور باشگاه استقلال طی این مدت برای این موضوع چاره‌ای نیندیشیده است؟

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک