• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۱-۲۴ - ۱۰:۴۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
گفت‌وگوی «فرهیختگان» با پسر المپیکی و صدرنشین رنکینگ جهانی کاراته

عسگری: طلای لیسبون و توکیو را می‌خواهم

پسر طلایی کاراته ایران این روزها در اردوی تیم ملی همراه دیگر کاراته‌کاهای تیم ملی ایران برای بالابردن پرچم ایران روی تاتامی مسابقات پرتغال تمرین می‌کنند. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با عسگری که عضو تیم کاراته دانشگاه آزاد اسلامی هم هست را در ادامه خواهید خواند.

عسگری: طلای لیسبون و توکیو را می‌خواهم

نسیم شیرازی، روزنامه‌نگار:ملی‌پوش خوش‌اخلاق کاراته ایران در آخرین رنکینگ اعلام‌شده از سوی فدراسیون جهانی کاراته همچنان درصدر جدول رده‌بندی وزن 75- کیلوگرم است تا نشان دهد حالاحالاها نام ایران را بر بلندای این رشته ریشه‌دار جهانی نگه خواهد داشت. بهمن عسگری که این روزها با‌انگیزه بالا خود را برای حضور در رقابت‌های لیسبون آماده می‌کند، از رقابت‌های اسفندماه استانبول به‌عنوان تجربه برای تلاش بیشتر یاد می‌کند؛ رقابت‌هایی که حتی با وجود ازدست‌دادن مدالش بازهم با قدرت درصدر بهترین‌های کاراته دنیا ایستاده است تا با تلاش بیشتر برای مسابقات بزرگ پرتغال و المپیک توکیو آماده شود. پسر طلایی کاراته ایران این روزها در اردوی تیم ملی همراه دیگر کاراته‌کاهای تیم ملی ایران برای بالابردن پرچم ایران روی تاتامی مسابقات پرتغال تمرین می‌کنند. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با عسگری که عضو تیم کاراته دانشگاه آزاد اسلامی هم هست را در ادامه خواهید خواند.

انگار حالاحالاها صدر رنکینگ کاراته در وزن 75- کیلو را قرار نیست به ورزشکار دیگری بدهی؟

هر ورزشکاری تمام تلاشش را برای موفقیت می‌کند و خداراشکر تا حدودی به آن موفقیت رسیدم، می‌گویم تاحدودی، چراکه برای خودم هدف‌هایی دارم که به امید خدا باید به آن برسم و افرادی که به موفقیت می‌رسند به‌طور حتم کارشان برای حفظ و تکرار قهرمانی سخت است. راستش کار من خیلی‌خیلی سخت بود، الان یک‌سال و چندماه است که من رنک یک المپیک هستم و خداراشکر همه زحمت‌هایی که برایم کشیده و قدم‌هایی که برداشته شد و البته زحمت‌های خودم به ثمر نشست و صدر رنکینگ تکرار شد. هیچ‌وقت برای رسیدن به بهترین عملکرد بی‌انگیزه نشدم؛ چراکه هربار مسابقه می‌آیم چه پیروز و چه شکست‌خورده باشم برایم تجربه خیلی تازه و جدیدی است و سعی می‌کنم از شکست‌هایم بیشتر نکته‌برداری کنم تا نقاط‌ضعفم را پیدا کنم، حتی در پیروزی‌ها و مدال طلایی که گرفتم هم تمام تلاشم را برای پیداشدن نقاط‌ضعفم کردم چون که همیشه به‌دنبال بهترشدن از مسابقه قبلی بودم و خدا هم همیشه برای موفقیت در این مسیر کمکم کرده است.

از رقابت اسفندماه و رقابت کاراته‌وان استانبول بگو.

بعد از یک‌سال مسابقه ندادن اتفاق‌هایی می‌افتد که اینگونه باخت می‌دهیم و اصلا کاری با آن اتفاقات ندارم و تجربه خیلی خوبی هم برای من و هم کادر فنی شد تا ان‌شاءالله بیشتر برای راهی که داریم حواس‌مان باشد و معتقدم همه‌مان تجربه خوبی را کسب کردیم. در رقابت‌های ترکیه به مدال دست پیدا نکردم ولی درمجموع شرایط خوبی داشتم و تجربه خوبی کسب کردم. فردی موفق است که از تمام مسابقاتش درس بگیرد و من هم درس خوبی گرفتم و برای مسابقات پرتغال که چند هفته دیگر برگزار می‌شود و بعد از آن هم در مسابقات المپیک امیدوارم مثمرثمر و بهترین خودم باشم و دست پر و باخوشرنگ‌ترین مدال به امید خدا برگردم.

مسابقات کاراته‌وان لیسبون و همین‌طور مسابقات پاریس را هم در پیش دارید، حضورت در المپیک که قطعی شده، به این مسابقات، تمرینی برای طلای المپیک نگاه می‌کنی؟

بیشتر کارشناسان هم می‌دانند که وزن 75 کیلو وزن وسط و فوق‌العاده سنگین است که هم باید در فاکتور قدرتی و هم سرعتی خیلی خوب باشیم. همه قهرمان‌ها و وزن‌های دیگر هم نسبت به این موضوع واقفند و باید خدا را خیلی شکر کنم که این فرصت را به من داده تا در این وزن مبارزه کنم و لطف خدا همیشه شامل حالم بوده و همه آنهایی که کنارم هستند تا الان کمکم کردند که در این وزن فوق‌العاده سنگین بتوانم نماینده خوبی برای این وزن سخت و موفق باشم. علی‌اصغر آسیایی دوست خوبم که برادر کوچکم می‌دانمش خیلی به من کمک کرده و مطمئن هستم کسی که حریف خوبی کنار خودش داشته باشد می‌تواند رقابت خوبی هم داشته باشد و ما رقابت خیلی سالمی با یکدیگر داریم. هردو به همدیگر کمک می‌کنیم و همیشه هم هردو نفرمان موفق بودیم و فرقی نمی‌کند که کدام در تیم فیکس باشیم و همیشه برای همدیگر خیر خواستیم و از او خیلی ممنونم و قبل از پاسخ به سوال‌تان می‌خواستم اینها را بگویم. برای مسابقات لیسبون من سرباز تیم ملی‌ام و هر تصمیمی که کادر فنی و فدراسیون می‌گیرند اطاعت‌امر می‌کنم. اینجا هم تصمیم گرفتند من روی تاتامی بروم و از آنجایی که یک تورنمنت عالی هست، خیلی برایم خوب است و باید قدرش را بدانم. به‌طور حتم هرچقدر مسابقه بدهیم شرایط من و هم‌تیمی‌هایم بهتر می‌شود و نقاط ضعف و قوت‌مان را بیشتر پیدا می‌کنیم، هفته آینده هم اعزام‌مان است و به امید خدا آنجا از تجربیاتی که دارم استفاده می‌کنم و می‌خواهم «بهمن» همیشگی باشم تا بتوانم با یک مدال خوشرنگ دل مردم عزیز و طرفداران‌مان را شاد کنیم. درمورد مسابقات پاریس البته آنهایی که سهمیه گرفتند اجازه شرکت ندارند و آنهایی که برای سهمیه تلاش می‌کنند باید در مسابقات شرکت کنند که ما «امیر مهدی‌زاده» را در این مسابقات داریم و آرزوی موفقیت برای او دارم تا سهمیه سوم را بگیرد و تیم ایران کامل به المپیک اعزام شود.

تمرین‌ها در اردوی تیم ملی چطور پیش می‌رود؟

تمرینات پرفشار و با برنامه‌ریزی خوب شروع شده است که خب خداراشکر تغییر خیلی خوبی در تمرین‌مان شده که مناسب تکنیک و تاکتیک من است، من همیشه از این تمرینات استفاده کردم و خودم را بالا کشاندم و آمادگی‌ام را بیشتر می‌کرده است. باید از مربیان عزیز برای طراحی این تمرین تشکر کنم و ان‌شاءالله بتوانم به بدنم با این تمرینات کمک کنم و روز مسابقه لیسبون عالی باشم.

شرایط جسمی و روحی خودت و بقیه بچه‌ها چطور است؟

شکرخدا شرایط همه بچه‌ها و خودم خیلی خوب است.

اگر اتفاق عجیب‌تری با کرونا پیش نیاید به المپیک نزدیک هستیم، دغدغه‌های بچه‌های تیم ملی برای حضور قدرتمند‌تر در المپیک رفع شده؟

باید از فدراسیون کاراته و حاج‌آقا طباطبایی که فوق‌العاده زحمت می‌کشند و قهرمان‌ها را حمایت می‌کنند، تشکر کنم. تدارکات و اسکان‌مان همه‌چیز خوب است و خداراشکر کاراته الان حاشیه‌ای ندارد و آرام این کاروان و قطار به جلو می‌رود و امیدوارم همین‌طور همه کاراته را حمایت کنند و انرژی مثبت بفرستند که ان‌شاءالله در المپیک همه موفق باشند.
باید از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان به‌خاطر نگاه ویژه نسبت به کاراته تشکر کرد، خب با نتایجی که کاراته‌کاها در مسابقات مختلف گرفتند حساب ویژه‌ای روی این رشته کردند که ان‌شاءالله در توکیو بچه‌ها به سنگین‌شدن مدال‌های کاروان ایران کمک کنند و امیدوارم همین‌جور که همیشه حمایت کردند حمایت‌شان بیشتر باشد. مشکل و دغدغه ما این است که متاسفانه یک ماساژور کم داریم و امیدوارم ماساژور به تیم ملی ملحق شود و کنار بچه‌ها باشد تا به ریکاوری بچه‌ها و بهبود آسیب‌های‌مان کمک کند.

 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار