• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۱-۲۳ - ۰۸:۱۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 2
  • 0
ابراهیمی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

پاسخ خوبی به گرفتن میزبانی از ایران دادیم

العین برای ما تمام شد، به السد فکر می‌کنیم/در گروه بسیار سختی قرار داریم ولی هدف‌مان صعود است

بازیکن تیم فولاد گفت: گرفتن میزبانی به ما انگیزه بیشتری داد تا هرطور شده پیروز شویم. تیم‌های ایرانی همیشه نسبت به تیم‌های عربی یا بهتر است بگویم دیگر رقبای آسیایی یک برتری دارند که آنها از آن بی‌بهره‌اند و آن‌هم یکدل‌بودن و تیم‌بودن است.

پاسخ خوبی به گرفتن میزبانی از ایران دادیم

نیلوفر مژدهی، روزنامه‌نگار: تصور می‌شد تیم فولاد بعد از اینکه میزبانی در رقابت‌های پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا را از دست داد روحیه خوبی برای بازی با العین نداشته باشد اما شاگردان جواد نکونام آنچنان کوبنده در این بازی ظاهر شدند که حتی العینی‌ها فرصت جبران هم پیدا نکردند. بازیکنان تیم فولاد انگیزه قابل‌توجهی برای حضور در مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا داشتند، از این‌رو از بازی پلی‌آف که می‌توانست بازی سختی مقابل العین باشد به‌راحتی عبور کردند و با ۴گل جواب کوبنده‌ای به از دست رفتن میزبانی دادند. حالا خط‌ونشانی که فولادی‌ها در بازی با العین برای رقبای‌شان در مرحله گروهی کشیدند می‌تواند کار را برای آنها سخت‌تر کند، از این‌رو باید دید آیا می‌توانند در ادامه مسابقات نیز تا همین حد باانگیزه و قدرتمند ظاهر شوند یا خیر. برای اطلاع از آخرین وضعیت تیم فولاد با یکی از بازیکنان این تیم که نقش تاثیرگذاری در گل چهارم تیمش داشت صحبت کردیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با حسین ابراهیمی را در ادامه می‌خوانید.

با یک برد خوب در مرحله پلی‌آف به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا رسیدید. فکر می‌کنید العین خیلی ضعیف بود یا تیم شما برای این بازی آماده بود؟

خب ما خیلی خوب العین را آنالیز کرده بودیم. این حریف را می‌شناختیم و با نقاط ضعف و قوت آنها آشنا بودیم. قطعا ما به آنها به‌عنوان رقیب راحت نگاه نمی‌کردیم. انگیزه خوبی برای این پیروزی داشتیم و برای رسیدن به اهداف‌مان از هیچ کوششی فروگذار نکردیم. دیدید که با وجود برتری میل زیادی برای بالا بردن تعداد گل‌هایمان داشتیم و العین که تاب مقابله با ما را نداشت درنهایت تسلیم شد.

چطور از ابتدا محتاط بازی نکردید و با اطمینان‌خاطر خوبی وارد زمین شدید؟

ما از همان دقیقه ابتدایی بازی می‌دانستیم از حریف چه می‌خواهیم. کاملا بابرنامه به میدان رفتیم و همین باعث شد بر توپ و میدان مسلط باشیم. مربیان به‌خوبی این حریف را برای‌مان آنالیز کرده بودند. بعد از بازی با تیم فوتبال آلومینیوم چندین‌بار فیلم بازی العین را دیده بودیم و می‌دانستیم از بازی چه می‌خواهیم. فکر می‌کنم اگر با همین حد از شناخت در همه بازی‌ها به میدان برویم قطعا تیم برتر این دوره از مسابقات خواهیم بود. هرچند از این پس مسابقات فشرده و فرصت برای آماده‌سازی کم است ولی ما همان تیم و بازیکنان باانگیزه هستیم و همه سعی‌مان را می‌کنیم.

بعد از اینکه میزبانی را از تیم‌تان گرفتند تصور می‌شد روحیه نداشته باشید و شاید همه فکر می‌کردند روز سختی در پلی‌آف خواهید داشت ولی برخلاف تصورات تیمی منسج و بمب انگیزه بودید.

خدا را شکر روز خوب ما بود. فکر می‌کنم این جواب خوبی بود به گرفتن میزبانی مسابقات از ایران. واقعا در این ماجرا حق تیم ما پایمال شد و واقعا همه از نظر روحی آسیب دیدیم ولی زمان برای افسوس خوردن نداشتیم و باید با هر شرایطی از نام و اعتبار ایران، باشگاه فولاد و خودمان دفاع می‌کردیم. خدا را شکر از این جنگ نابرابر سربلند بیرون آمدیم.

چطور موفق شدید آن شرایط بد روحی را به این حد از انگیزه تبدیل کنید؟

اتفاقا گرفتن میزبانی به ما انگیزه بیشتری داد تا هرطور شده پیروز شویم. تیم‌های ایرانی همیشه نسبت به تیم‌های عربی یا بهتر است بگویم دیگر رقبای آسیایی یک برتری دارند که آنها از آن بی‌بهره‌اند و آن‌هم یکدل‌بودن و تیم‌بودن است. شما دیدید تمام بچه‌ها پشت هم و متحد بازی کردند و خدا را شکر توانستیم نتیجه خوبی بگیریم و چهارمین سهمیه حضور در مرحله گروهی را هم به ایران بدهیم.

برای بازی بعد همین انگیزه و انرژی را دارید؟

حتما همین‌طور است، بازی با العین برای ما تمام شده و باید تمرکزمان را روی بازی با السد بگذاریم. در بازی با العین اگر 10گل هم می‌زدیم در این مرحله دیگر ارزشی نداشت. از حالا باید خود را برای مسابقات گروهی آماده کنیم. می‌دانیم کار از این پس به‌مراتب سخت‌تر است و باید بیشتر تلاش کنیم تا در این دوره از مسابقات موفق شویم و نماینده شایسته‌ای برای ایران باشیم.

السد را چقدر می‌شناسید؟

تیم خیلی قدرتمندی است و تقریبا آنها را می‌شناسیم. با این حال وقت کم است و جای اشتباه وجود ندارد. اصلا فرصت نداریم و سریع باید ریکاوری کرده و برای بازی بعد آماده شویم. بازی‌ها در این دوره از مسابقات بسیار فشرده است و هر ۳روز یک بازی برگزار می‌شود. کادرفنی کار سختی پیش‌رو دارد و باید کل تیم را آماده نگه دارند. امیدوارم در این بازی هم سربلند باشیم.

در پیروزی تیمت نقش داشتی و به‌سرعت در صحنه گل چهارم توپ لورفته بازیکن العین را دزدیدی و همان توپ به گل تبدل شد.

خب من مدت طولانی مصدوم بودم‌ و بازی نمی‌کردم. به همین دلیل حالا که آماده شده‌ام تمام تلاشم را می‌کنم که به تیم کمک کنم. در این صحنه وقتی موقعیت را مناسب دیدیم همه سعی‌ام را کردم تا به‌موقع به توپ برسم و خوشحالم که نقش کوچکی در گل چهارم تیمم داشتم. در هر حال وظیفه من همین است و باید همه توانم را برای تیمم بگذارم همان‌طور که دیگر همبازیانم هم چنین کاری کردند.

فکر می‌کنی در ادامه مسابقات با همین قدرت ظاهر می‌شوید؟

ما هدف بزرگ‌تری داریم و اصلا گول این برد خوب برابر العین را نمی‌خوریم چون می‌دانیم گروه ما گروهی بسیار قوی‌ای است. تیم‌های قدرتمندی با ما همگروه هستند که شکست هرکدام‌شان توانایی زیادی می‌خواهد. از این‌رو تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که به مرحله بعد صعود کرده و به اهداف بزرگ‌مان در این تورنمنت برسیم.

حتما می‌دانی شنبه‌شب با برتری قاطع مقابل العین مردم ایران و مخصوصا خوزستانی‌ها شب شادی را سپری کردند؟

واقعا در این شرایط سخت برای همه مردم کشورم آرزوی روزهای خوب و خوش دارم. ما هم از شادی آنها خوشحال شدیم و دروغ نیست اگر بگویم یکی از مهم‌ترین انگیزه‌هایمان آنها بودند. این برد را به تمام مردم ایران به‌خصوص مردم مظلوم خوزستان و هواداران فولاد که با وجود شرایط سخت دست از حمایت این تیم برنداشته و همیشه حامی بزرگ تیم فولاد بودند، تقدیم می‌کنم و امیدوارم در ادامه مسابقات هم بتوانیم دل‌شان را شاد کنیم.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک