• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۱-۲۲ - ۰۹:۱۳
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
آخرین اخبار نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان؛ امید تراکتور به ستاره‌های مجرب

فرهاد عقب‌نشینی نکرد، یحیی بی ‌دفاع چپ ماند!

استقلال در عربستان، پرسپولیس در هند و تراکتور در امارات تلاش می‌کنند تا در شرایطی که کنفدراسیون فوتبال آسیا حاضر به دادن میزبانی به هیچ‌کدام از نمایندگان ایران نشده پرچم فوتبال ایران را بالا نگه دارند و ثابت کنند در خانه حریفان نیز مثل همیشه مدعی جدی صعود از گروه هستند.

فرهاد عقب‌نشینی نکرد، یحیی بی ‌دفاع چپ ماند!

با انجام بازی شب گذشته فولاد خوزستان برابر العین امارات کار نمایندگان ایران در دوره جدید لیگ قهرمانان آسیا استارت خورد تا هیجان بین‌المللی دوباره به فوتبال باشگاهی ما بازگردد. استقلال در عربستان، پرسپولیس در هند و تراکتور در امارات تلاش می‌کنند تا در شرایطی که کنفدراسیون فوتبال آسیا حاضر به دادن میزبانی به هیچ‌کدام از نمایندگان ایران نشده پرچم فوتبال ایران را بالا نگه دارند و ثابت کنند در خانه حریفان نیز مثل همیشه مدعی جدی صعود از گروه هستند.

 کارشکنی هندی‌ها از همین ابتدا

دیروز در گزارشی به‌طور مفصل شرح دادیم که اوضاع در هند از نظر شیوع ویروس کرونا خصوصا نوع پیشرفته‌اش اصلا جالب نیست و دست‌کمی از وضعیت فعلی ایران ندارد و عجیب است که چرا کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبانی از بازی‌های گروه پرسپولیس را به گوای هند داده است. هندی‌ها همچنین به مدیران پرسپولیس و دیگر تیم‌های گروه اعلام کردند که شرایط مربوط به قرنطینه مربوط به خود تیم‌های میهمان است و میزبان چیزی را گردن نمی‌گیرد! قرمزها البته فقط با این شرایط عجیب مواجه نبودند و برای سفر به هند نیز دردسرهای زیادی را تحمل کردند. سرخ‌ها طبق برنامه قرار بود روز جمعه عازم هند شوند اما عدم‌همکاری به‌موقع فدراسیون فوتبال منجر به تاخیر در صدور ویزا شد تا سفر به دیروز موکول شود. قرمزها وقتی به فرودگاه رفتند هم با کارشکنی هندی‌ها چندین ساعت در فرودگاه معطل ماندند و اعلام شد مجوز پرواز به کاروان پرسپولیس از سوی کشور هند به‌موقع داده نشد چراکه فرودگاه شهر گوا در اختیار نیروی دریایی کشور هند است و آنها از ارائه مجوز پرواز به پرسپولیس طفره می‌رفتند. درنهایت اعضای تیم که قرار بود ساعت 10 صبح به سمت هند حرکت کنند، ساعت 18:40 تهران را از طریق مرز هوایی مهرآباد به قصد هند و گوا ترک کردند.

 یحیی بی‌دفاع چپ ماند

خبر بد برای قرمزها در آستانه سفر به هند این بود که سعید آقایی به خاطر مثبت شدن تست کرونا باید فعلا در ایران بماند و بعد از فرجی دومین قرمزپوشی بود که در کاروان اعزامی به هند حضور نداشت. البته تست دوم فرجی منفی شده و احتمالا به‌زودی بعد از گذراندن دوره قرنطینه به هند خواهد رفت ولی آقایی طبعا به زمانی بیشتر برای بهبودی نیاز دارد و این یعنی پرسپولیس با یک مشکل بزرگ مواجه شده چراکه این بازیکن تنها مدافع چپ تخصصی این تیم به‌شمار می‌رود. گل‌محمدی پیش از این محمد انصاری که می‌توانست در این پست بازی کند و به مرز آمادگی رسیده بود را در لیست فروش قرار داد و مدیران باشگاه هم با بی‌تدبیری رضایتنامه این بازیکن که تحت قرارداد بود را برای مس رفسنجان صادر کردند و حالا قهرمان ایران، لیگ قهرمانان را باید بدون مدافع چپ تخصصی آغاز کند. علی شجاعی و وحید امیری گزینه‌های احتمالی برای بازی در این پست هستند.

 فرهاد کوتاه نیامد، دانشگر خط خورد

در روزهای گذشته بحث اخراج محمد دانشگر از استقلال یکی از سوژه‌های همیشگی استقلال بود. این مدافع که در دوره قبلی حضور مجیدی هم اخراج شده بود این بار با چوب خط پرشده مواجه شد و نزدیکان مجیدی تاکید کردند که دیگر بخششی در کار نخواهد بود. با این حال برخی از مسئولان باشگاه مدعی شدند که مشکل حل شده و نام این بازیکن در لیست آسیایی استقلال رد خواهد شد ولی دیروز لیست این تیم برای حضور در لیگ قهرمانان به‌طور رسمی اعلام شد که مهم‌ترین نکته‌اش غیبت دانشگر بود. به این ترتیب آبی‌ها با رشید مظاهری - ارسلان مطهری - مهدی مهدی‌پور - احمد موسوی - مهدی قائدی - سینا خادم‌پور - سبحان خاقانی - شیخ دیاباته - بابک مرادی - فرشید اسماعیلی - وریا غفوری - حسین حسینی - عارف غلامی - متین کریم‌زاده - مسعود ریگی - داریوش شجاعیان - محمد نادری - محمدحسین مرادمند - سیاوش یزدانی - آرش رضاوند - هروویه میلیچ - عرفان گل‌محمدی - آرش داج‌ لیری - سعید مهری - آرمان رمضانی - امیرحسین بیات و سینا سعیدی‌فر به عربستان خواهند رفت و باید دید درنهایت تکلیف دانشگر چه خواهد شد.

 آخرین شاهکار‌ AFC؛ خودتان مسئولید

کنفدراسیون فوتبال آسیا همیشه آماده شگفت‌زده کردن دنیای فوتبال است. آخرین شاهکارش هم مربوط می‌شود به پاسخ عجیب به نامه استعلام فدراسیون فوتبال به نمایندگی از چهار باشگاه ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ آسیا مبنی‌بر اینکه آیا از جمع بازیکنان و اعضای کادر فنی این چهار تیم، فردی با محرومیت روبه‌رو است یا نه. کنفدراسیون فوتبال آسیا در بخشی از نامه ارسالی خود چنین آورده است: «طبق آمار و رکوردهای موجود نزد کنفدراسیون فوتبال آسیا، هیچ‌یک از بازیکنان و مربیان چهار باشگاه ایرانی با محرومیت در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ روبه‌رو نیستند ولی یادآور می‌شویم که طبق قانون ۳ – ۱ – ۶۷ برگزاری مسابقات، مسئولیت این موضوع با باشگاه‌هاست و ایشان نسبت به محرومیت یا عدم محرومیت بازیکنان در مسابقه، مسئول هستند!»

 تراکتور امیدوار به ستاره‌های مجرب

تراکتور ایران در سال‌های اخیر بارها در لیگ قهرمانان حاضر بوده اما موفق به صعود از گروه خود نشده. پرشورهای تبریز در این دوره در گروه B رقابت‌ها با شارجه امارات، پاختاکور ازبکستان و نیروی هوایی عراق رقابت می‌کنند و صبح دیروز هم عازم امارات شدند. عملکرد این تیم در لیگ نشان می‌دهد که شانس چندان زیادی برای شکستن طلسم صعود ندارد. با این حال رقبای تراکتور هم تیم‌های مدعی نیستند و از سوی دیگر در ترکیب این تیم بازیکنانی باتجربه مثل اشکان دژاگه و مسعود شجاعی حضور دارند که می‌توانند با تجربه بالای خود ورق را به سود نماینده ایران برگردانند.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک