• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۱-۱۹ - ۱۶:۳۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان:

برای انتخابات با نقشه‌راه مدون عمل می‌کنیم

یکی از مسائلی که می‌تواند در نقشه‌راه کنشگری به آن پرداخته شود، بررسی ریشه‌ها و علل اوضاع نابسامان امروز کشور (علی‌الخصوص از لحاظ اقتصادی) است و باید به‌طور جد توسط جریان‌های دانشجویی مورد بررسی قرار گیرد.

برای انتخابات با نقشه‌راه مدون عمل می‌کنیم

امیرمحمد زارعی، دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه کنشگران دانشجویی برای افزایش اثر‌گذاری خود باید یک نقشه‌راه مدون و برنامه‌ریزی شده درنظر داشته باشند، گفت: «در جامعه اسلامی دانشجویان به این نقشه‌راه دست پیدا کرده‌اند و قرار است برنامه‌هایی در چارچوب گفتمان «تحول حمکرانی در گام دوم» اجرایی کنیم. در اصل با توجه به فضای انتخاباتی پیش‌رو لازم است جنبش دانشجویی به بررسی معیار‌های انتخاب فرد شایسته و مناسب برای تصدی کرسی ریاست‌جمهوری، با توجه به شرایط فعلی کشور بپردازد.»

او ادامه داد: «رزومه‌ کاری و سوابق هر کاندیدا، بعد از احراز صلاحیت، باید مورد بررسی قرار گیرد و از وی درمورد برنامه‌های آتی و پس از انتخاباتی‌اش هم سوال شود، بدون‌شک این اقدامات سبب کاهش احتمال انتخاب اشتباه خواهد بود.»

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان بیان داشت: «یکی دیگر از مسائلی که می‌تواند در نقشه‌راه کنشگری به آن پرداخته شود، بررسی ریشه‌ها و علل اوضاع نابسامان امروز کشور (علی‌الخصوص از لحاظ اقتصادی) است و باید به‌طور جد توسط جریان‌های دانشجویی مورد بررسی قرار گیرد تا شاهد جلوگیری از تکرار چنین وضعیتی باشیم. همچنین ارائه تحلیل منطقی و مستدل درمورد شرایط انتخابات و کاندیدا‌های انتخاباتی از عواملی است که می‌تواند به پر‌رنگ‌تر کردن نقش دانشجو در کنشگری‌های سیاسی-انتخاباتی کمک شایانی داشته باشد.»

زارعی اظهار داشت: «ما در اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با دعوت از کاندیداهای انقلابی در سلسله‌جلساتی با حضور کاندیداهای انقلابی به بررسی برنامه‌ای آنها خواهیم پرداخت. به‌ تمامی دفاتر جامعه اسلامی هم اعلام کرده‌ایم تا با محوریت تحول حکمرانی در گام دوم انقلاب حلقه‌های فکری تشکیل دهند که در این حلقه‌ها، شاخص‌ها بررسی می‌شود و به هرکدام از آنها ضریب داده خواهد شد. امیدواریم به‌زودی با رای دفاتر اتحادیه جامعه اسلامی، نماینده اصلی ما مشخص شود.»

او افزود: «دومین شماره نشریه ویژه انتخابات ریاست‌جمهوری با عنوان «هم شاگردی سیاسی» تا ۱۰ روز آینده منتشر خواهد شد که در این شماره نقش جریان اصلاحات در انتخابات مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در اولین شماره این نشریه نیز به موضوع بررسی ساختار انتخابات پرداخته شد، امیدواریم تا زمان آغاز رقابت‌های انتخاباتی، سه تا چهار شماره دیگر از این نشریه منتشر شود.»

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: «وظیفه اصلی جنبش دانشجویی این است که با توجه به دغدغه‌های مردم و گفتمان‌های موجود در جامعه، معیارها و شاخص‌هایی را برای مردم تبیین کند تا مردم بتوانند صالح‌ترین فرد برای ریاست‌جمهوری را انتخاب کنند. البته میزان موفقیت این فرآیند تا برهه‌های مختلف، متفاوت بوده و در برخی مواقع موفق و در برخی موارد نیز شکسته خورده‌ایم. جریان رقیب در انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته با وعده‌ و وعیدهای فراوان و ایجاد دو‌قطبی‌های کاذب، توانست آرا را به نفع خود جلب کند. البته فعالیت ضعیف رسانه‌ای جریان انقلاب نیز در بروز این شکست‌ها بی‌تاثیر نبود و نتوانستیم نقش اصلی دولت را برای مردم به‌خوبی تبیین کنیم.»

زارعی در توضیح بیشتر این مساله گفت: «به‌همین دلیل باید با برنامه‌ریزی مناسب، نقش دولت را برای مردم تبیین کنیم تا آنها متوجه شوند در این چندسال چه گذشته و کدام وعده‌ها عملی نشده است.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار