• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۱۲-۲۰ - ۰۹:۴۴
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 1
  • 0
مدیر بیمه‌های درمان بیمه ملت جزئیات بیمه تکمیلی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی را تشریح کرد

امکان خرید اقساطی انواع بیمه‌‌نامه برای کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی فراهم می‌شود

دانشگاه آزاد اسلامی بیمه ملت را به‌عنوان بیمه‌گر خود در ارائه انواع خدمات بیمه‌ای در این حوزه انتخاب کرد. این قرارداد یکی از قراردادهای بزرگ بیمه‌ای در صنعت بیمه کشور محسوب می‌شود.

امکان خرید اقساطی انواع بیمه‌‌نامه برای کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی فراهم می‌شود

شرایط ارائه‌شده بیمه ملت در بیمه‌های درمان، سبب شد که دانشگاه آزاد اسلامی بیمه ملت را به‌عنوان بیمه‌گر خود در ارائه انواع خدمات بیمه‌ای در این حوزه انتخاب کند.  براساس این گزارش، این قرارداد یکی از قراردادهای بزرگ بیمه‌ای در صنعت بیمه کشور محسوب می‌شود و بیمه ملت با وجود محدودیت‌ها و چالش‌های متعدد با سابقه ارائه عملیات مطلوب بیمه‌گری در این حوزه، می‌کوشد خدمت‌رسانی به این قشر فرهنگی را به‌نحو مطلوب به‌انجام رساند. گفتنی است بالغ بر ۱۴۰۰ واحد آموزشی در کل کشور از خدمات بیمه ملت بهره می‌برند و این قرارداد یکی از بزرگ‌ترین پورتفوهای تجمیعی صنعت بیمه خواهد بود.  با توجه به اهمیت این موضوع آنا درخصوص ارائه خدمات بیمه‌ درمان تکمیلی به مجموعه بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی، گفت‌وگویی با مسعود همتی، مدیر بیمه‌های درمان بیمه ملت انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

درخصوص فعالیت‌های بیمه ملت و نحوه خدمات‌دهی به کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور توضیح بدهید.

 بیمه ملت اولین بیمه‌گر الکترونیک صنعت بیمه است که بزرگ‌ترین شبکه خسارت خودرویی در صنعت بیمه را دارد و به‌لحاظ سرمایه ثبت‌شده در صنعت بیمه، بزرگ‌ترین بیمه بخش خصوصی است. همچنین دارای بالاترین سطح توانگری مالی در بین شرکت‌های بیمه با نسبت توانگری بالای ۲۰۰ درصد در ۹ سال متوالی است که این مهم، گویای توانمندی و حرکت صحیح این مجموعه درجهت مشتری‌مداری، شفافیت و ارائه هرچه بهتر خدمات به آحاد جامعه است و نکته مهم در فعالیت این شرکت هسته نرم‌افزار بیمه‌گری اختصاصی است که توانایی بالای فناوری اطلاعات در این شرکت را نمایان می‌سازد.  همچنین بیمه ملت ارائه‌دهنده محصولات نوین و منحصربه‌فردی ازجمله کارت اعتباری خرید اقساطی و طرح‌های متنوع درحوزه بیمه‌های زندگی به بیمه‌گزاران خود بوده و با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین فناوری اطلاعات برای تسهیل ارتباط با بیمه‌گزاران از طریق راه‌اندازی اینترنت‌بیمه، تلفن‌بیمه و اپلیکیشن بیمه ملت خدمات خود را ارائه می‌دهد.

درخصوص شرکت‌هایی که تاکنون از سوی بیمه ملت خدمات بیمه‌ای خود را تامین کرده‌اند و بیمه ملت با آنان قرارداد منعقدکرده بگویید.

بیمه ملت توانسته درطول دوران فعالیت خود با انعقاد قراردادهای بزرگ در صنایع مختلف، نقش مهمی در پشتیبانی از فعالیت‌های تولیدی و اشتغالزا در کشور داشته باشد. خوشبختانه این شرکت با توجه به توانگری مالی بالای خود طی ۹ سال اخیر، بیمه‌گر مجموعه‌های بزرگی مانند راه‌آهن ج. ا. ا بوده که پراکندگی افراد تحت‌پوشش آن بیش از مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی است و همچنین با توجه به رضایت نسبی راه‌آهن از همکاری با بیمه ملت، این قرارداد از دی سال ۹۳ تاکنون در بیمه ملت تمدید شده است.

مجموعه‌های بزرگی مانند صندوق بازنشستگی فولاد، لاستیک بارز و نفت ایرانول نیز از مشتریان قدیم و جدید بیمه ملت هستند که همچنان با بیمه ملت همراهند.  همچنین در سالی که گذشت، بیمه ملت طی تفاهمنامه‌هایی ارائه انواع خدمات به خانواده‌های بزرگ صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی را برعهده داشت.  به‌طورکلی از آغاز سال ۱۳۹۹ تا اکنون، بیش از ۲۵۰ هزار نفر از خدمات بیمه‌ درمان تکمیلی بیمه ملت در سراسر کشور استفاده می‌کنند و بیمه ملت در همین زمان، به بیمه‌شدگان تحت پوشش و مراکز درمانی طرف قرارداد خود، بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد ریال خسارت پرداخت کرده است.
بر همین اساس شرکت بیمه ملت با توجه به ارائه نرخ کارشناسی شده و با تکیه بر زیرساخت‌های شرکت، توانست در مناقصه بیمه درمان تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی که با رعایت اصول برگزاری مناقصات برگزار شد، به مدت یک‌سال ارائه خدمات بیمه‌ای به دانشگاه آزاد اسلامی را برعهده بگیرد.

 بیمه ملت در برخی شهرها شعبه‌ای ندارد، به‌نظر شما همکاران دانشگاه آزاد اسلامی نباید از این بابت نگران باشند؟

 با توجه به وضعیت سنتی صنعت بیمه، در وهله اول ممکن است چنین مساله‌ای به ذهن مخاطب خطور کند، اما بیمه ملت از ابتدای تاسیس خود به‌صورت اینترنتی نسبت به طراحی فرآیندهای خود اقدام کرده و همراهی مشتریان قدیم شرکت هم ناشی از رضایت آنان است.

البته ما درحال توسعه شعب خود هستیم؛ برای مثال در ماه گذشته شعبه تبریز افتتاح شد و در روزهای پیش‌رو شعبه دیگر بیمه ملت در ساری راه‌اندازی می‌شود. برنامه بیمه ملت، راه‌اندازی ۱۵ شعبه درسطح کشور است و با توجه به پیاده‌سازی زیرساخت‌های الکترونیکی نیازی به بیش از این تعداد شعبه نخواهد بود.

با توجه به فروش آنلاین بیمه‌نامه و ارائه خدمات الکترونیکی با کیفیت بسیار مطلوب به مشتریان؛ این اطمینان به کارکنان محترم دانشگاه آزاد اسلامی داده می‌شود که همکاران بیمه ملت در هر مرکز و واحد دانشگاه حضور موثر داشته باشند و فرآیند ارزیابی و پرداخت در کوتاه‌ترین زمان ممکن، با استفاده از شبکه ارزیابان داخلی بیمه ملت و همچنین بهره‌برداری از شبکه ارزیابان رسمی بیمه مرکزی انجام می‌شود، چراکه بیمه ملت دارای بزرگ‌ترین شبکه پرداخت خسارت صنعت بیمه در سراسر ایران است.

 کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی چه خدماتی را می‌توانند دریافت کنند و نحوه دریافت خدمات از این مراکز چگونه است؟

 بیمه ملت در همه حوزه‌های بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها، مراکز تصویربرداری، مراکز چشم پزشکی، پاراکلینیکی و... در تمام استان‌های کشور طرف قرارداد است. مجموعا ۲۸۰۰ مرکز درمانی در سراسر کشور طرف قرارداد بیمه ملت است و بیمه‌شدگان می‌توانند لیست این مراکز را در وبسایت بیمه ملت براساس نام استان یا نوع مراکز درمانی مشاهده کنند.

همچنین، کارکنان مجموعه بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی، از طریق «اینترنت‌بیمه» (قابل دسترسی از طریق سایت بیمه ملت و اپلیکیشن بیمه ملت) می‌توانند نسبت به دریافت معرفی‌نامه آنلاین اقدام کنند و از خدمات مراکز درمانی بیمه ملت بهره‌مند شوند. بیمه‌شدگان با دریافت معرفی‌نامه به‌صورت آنلاین یا از طریق مراکز خسارت، تنها با پرداخت فرانشیز از انواع خدمات بیمه‌ای استفاده می‌کنند.

 در صحبت‌هایتان از اپلیکیشن بیمه ملت نام بردید. درخصوص این اپلیکیشن بیشتر توضیح بدهید که چه خدماتی را به مشتریان ارائه می‌دهد؟

 بیمه‌شدگان بیمه ملت می‌توانند با دانلود نسخه اندروید اپلیکیشن بیمه ملت (قابل دسترس در سایت بیمه ملت، کافه بازار و Google Play) و استفاده از کدملی خود به‌عنوان نام‌کاربری و رمز عبور، از خدمات بیمه ملت استفاده کنند.

جزئیات تمامی بیمه‌نامه‌هایی که نزد بیمه ملت صادر شده‌اند و مبالغ استفاده‌شده، مبالغ باقی‌مانده و همچنین تعهدات اصلی قرارداد درمان به تفکیک بیمه‌شدگان اصلی و تحت تکفل در این اپلیکیشن قابل مشاهده است و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند این اپلیکیشن را دانلود کنند. به‌زودی نسخه IOS این اپلیکیشن نیز ارائه خواهد شد.

 اگر کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در هر قسمت از فرآیند دریافت خدمات خود از بیمه ملت با مشکل یا سوالی مواجه شدند، چگونه با بیمه ملت تماس بگیرند؟

مرکز پیام بیمه ملت با شماره ۰۲۱۸۵۳۳۳ به‌صورت شبانه‌روزی آمادگی پاسخگویی به سوالات همکاران محترم در دانشگاه آزاد اسلامی هستند. همچنین اطلاعات همه خدمات بیمه‌ای بیمه ملت در وبسایت بیمه ملت به نشانی www. melat. ir موجود است.

 آیا برنامه خاصی برای کارکنان محترم دانشگاه آزاد اسلامی دارید؟

 بله، از آنجا که خود را متعلق به بدنه علمی و دانشگاهی کشور می‌دانم، پیرو دستور مدیرعامل محترم و طی جلسه‌ای که با سایر مدیران بیمه ملت داشتم از همه این عزیزان درخواست کردم که شرایط ویژه‌ای برای کارکنان محترم دانشگاه آزاد اسلامی فراهم کنند. برای مثال امکان خرید اقساطی انواع بیمه‌نامه برای کارکنان و خانواده محترم شاغلان دانشگاه آزاد اسلامی پس از تفاهم با مراکز استانی فراهم خواهد شد. همچنین با توجه به وجود تفاهمنامه همکاری با سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری، همین امکان به صورت مشابه برای بازنشستگان معزز دانشگاه آزاد اسلامی نیز فراهم است. همچنین طرح‌های متنوعی برای بهره‌مندی از محصولات و خدمات خاص بیمه ملت مانند بیمه سپرده زندگی و کارت اعتباری خرید اقساطی تهیه و آماده ارائه است.

در پایان این اطمینان خاطر به کارکنان عزیز دانشگاه آزاد اسلامی داده می‌شود که بیمه ملت با وجود محدودیت‌ها و چالش‌های متعدد، با سابقه ارائه عملیات مطلوب بیمه‌گری در این حوزه، می‌کوشد تا خدمت‌رسانی به این قشر فرهنگی را به نحو مطلوب به انجام رساند.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار