• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۱۲-۰۹ - ۰۸:۵۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 1
  • 0
توافق جدید پرسپولیس با کارگزار و الحاقیه‌ای که هم تایید شد و هم تکذیب!

سمیعی تا اردیبهشت به آتیه زمان داد

با اینکه پرسپولیسی‌ها با آتیه داده‌پرداز به توافق رسیده‌اند و قرار است همکاری طرفین ادامه داشته باشد، اما به‌نظر می‌رسد این به‌معنی حل تمام مشکلات موجود نیست و همچنان مشکلاتی وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد و درخصوص آن تصمیم‌گیری شود.

سمیعی تا اردیبهشت به آتیه زمان داد

آرش محمدی، روزنامه‌نگار: پرسپولیسی‌ها در فاصله چندروز مانده به دیدار هفته شانزدهم‌شان برابر سایپا، هنوز نتوانسته‌اند پنجره نقل‌وانتقالاتی‌شان را باز کنند و با اینکه گفته می‌شود تمام بدهی‌شان به ماریو بودیمیر را پرداخت کرده‌اند، اما این موضوع توسط وکیل این بازیکن تایید و به اطلاع فیفا نرسیده است تا آنها برای استفاده از مهدی ترابی در دیدار روز دوشنبه مطمئن نباشند. ازسوی دیگر سرخ‌ها هنوز به غیر از ترابی نتوانسته‌اند صید دیگری در بازار نقل‌وانتقالات داشته باشند که شاید عمده‌ترین دلیلش نبود پول در حساب باشگاه باشد و جدای از آن ۲ پرونده شایان مصلح و سوشا مکانی هم وجود دارد که می‌تواند مشکل جدید سرخ‌ها باشد. به تمام این مشکلات باید مشکل پرداختی به بازیکنان و اعضای کادرفنی را هم اضافه کرد که باوجود گذشت یک نیم‌فصل هنوز دریافتی‌شان ۲۰ درصد است و قول مدیران برای پرداخت بخش دیگری از مطالبات بازیکنان در نیم‌فصل نیز هنوز رنگ و بوی واقعی به خودش نگرفته و قطعا این مشکل هم به‌زودی می‌تواند برای سرخ‌ها به معضلی جدی تبدیل شود. حالا تلاش مدیران سرخ برای این است که در روزهای پایانی سال بتوانند بخشی از بدهی بازیکنان و اعضای کادرفنی را پرداخت کنند و جلسات و رایزنی‌های جعفر سمیعی و اعضای هیات‌مدیره برای انجام این مهم در روزهای اخیر ادامه داشته و البته ظاهرا به توفیقات جدیدی هم دست پیدا کرده‌اند.

سمیعی و پافشاری به فسخ دوطرفه قرارداد کارگزار

جعفر سمیعی از زمانی که سکان هدایت باشگاه پرسپولیس را در دست گرفت، جلسات زیادی را با آتیه داده‌پرداز برگزار کرد تا بتواند راه‌حلی برای توافقی جدید و تزریق پول به باشگاه ازطریق کارگزار پیدا کند، اما او در مقاطع حساس مختلفی مثل پیش از دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا و زمان سررسید پرداخت پول ماریو بودیمیر، نتوانست مدیران آتیه داده‌پرداز را مجاب کند که به باشگاه پولی بپردازند. آتیه‌ای‌ها اعتقاد داشتند که حسن‌نیت خود را به پرسپولیسی‌ها نشان داده‌اند و زمانی که بدهی به برانکو باشگاه را تهدید می‌کرد، آنها با پرداخت زودهنگام مطالبات باشگاه تا پایان سال، این خطر را از سر سرخ‌ها باز کردند و حالا هم باتوجه به روزهای پایان سال، شرایط این را ندارند که قسط سال آینده را به حساب باشگاه واریز کنند. اما جعفر سمیعی که برای ایجاد آرامش در تیم به زمین و زمان بدهکار شده، معتقد بود باید کارگزار در این مقاطع حساس خودش را از جنس پرسپولیس می‌دید و به‌نحوی باری از روی دوش مدیران برمی‌داشت و به همین دلیل گزینه فسخ قرارداد را روی میز گذاشت. سمیعی که می‌دانست فسخ یک‌طرفه قرارداد برای باشگاه تبعات مالی و حقوقی به‌همراه دارد، درطول مذاکرات خود با مدیران کارگزار ۲ موضوع را پیگیری می‌کرد. او ابتدا معتقد بود کارگزار نتوانسته در درآمدزایی و رساندن مبلغ بیشتر به باشگاه کمک کند و باید در این رابطه فعال‌تر شده و به هرشکلی در روزهای پایانی سال مبلغی قابل‌توجه را به حساب پرسپولیس واریز کند و موضوع دوم هم این بود که باتوجه به شرایط و عدم نرمش مدیران آتیه داده‌پرداز درقبال حل مشکلات باشگاه، طرفین برای فسخ دوسویه قرارداد اقدام کنند.

کارگزار پا پس کشید

آتیه‌ای‌ها که از بابت فسخ یک‌طرفه قرارداد ازسوی پرسپولیسی‌ها خیال‌شان راحت بود و می‌دانستند که مدیران سرخ آنقدرها هم بی‌تجربه نیستند که تبعات فسخ یک‌طرفه را به جان خود بخرند و به این همکاری خاتمه بدهند، بعد از اینکه با فشارهایی برای توافق جهت فسخ قرارداد به‌صورت دوطرفه مواجه شدند، تاحدودی پا پس کشیدند و مذاکرات را به سمت و سوی دیگری بردند. مدیران کارگزار باشگاه پرسپولیس که ۲ راه بیشتر پیش‌روی خود نمی‌دیدند، برای اینکه از قطع این همکاری جلوگیری کنند مدتی است به مدیران سرخ قول این را داده بودند که پیش از پایان سال مبلغی را به حساب سرخ‌ها واریز کنند تا بدین ترتیب کمکی به شرایط بد مالی این باشگاه کرده باشند. اما آنها انجام این کار را منوط به جلسات بیشتر و توافقات نهایی می‌دانستند که همین موضوع باعث شد این قضیه کش‌دار شده و حتی مدیران سرخ را مشکوک کند که با این قول و قرارها، آتیه داده‌پرداز درحال زمان خریدن است. البته روند مذاکرات نشان می‌داد آنها از موضع ابتدایی خود عقب نشسته‌اند و تهدید سرخ‌ها به فسخ قرارداد کارساز بوده است.

امضای الحاقیه جدید و قول تزریق پول؟

دیروز خبری در فضای مجازی دست‌به‌دست شد که گزیده خبر این بود؛ پرسپولیسی‌ها با کارگزار به توافق رسیده و همکاری طرفین ادامه دارد. شنیدن این موضوع کافی بود تا مشخص شود بالاخره پرسپولیسی‌ها برای دریافت پول از آتیه داده‌پرداز به نتیجه رسیده‌اند. برای اینکه از نتایج این توافق جدید باخبر شویم، پیگیری‌هایی را صورت دادیم و یکی از افراد مطلع و نزدیک به باشگاه پرسپولیس به خبرنگار «فرهیختگان» خبر داد که بعد از جلسات طولانی، درنهایت طرفین به توافقاتی دست یافته و الحاقیه جدیدی را به امضا رسانده‌اند که براساس آن کارگزار متعهد شده تا پیش از پایان سال مبلغ قابل‌توجهی را به حساب باشگاه واریز کند تا مشکلات مالی آنها تا حد زیادی برطرف شود. البته پیش از این عنوان می‌شد که کارگزار برای پرداخت این پول شروطی برای باشگاه گذاشته که مهم‌ترین آن تمدید یکساله قرارداد و همچنین درآمدزایی بیشتر است. البته یکی از مدیران پرسپولیس دیروز در گفت‌وگو با «فرهیختگان» بحث امضای الحاقیه جدید را رد کرد و اعتقاد داشت این توافق با فشار سمیعی و عقب کشیدن کارگزار صورت گرفته و پرداخت پول پیش از عید نوروز را تایید کرد. مسئولان آتیه هم در این‌خصوص پاسخگو نبودند تا ابهام در این‌مورد وجود داشته باشد.

سمیعی تا اردیبهشت به کارگزار فرصت داد

با اینکه پرسپولیسی‌ها با آتیه داده‌پرداز به توافق رسیده‌اند و قرار است همکاری طرفین ادامه داشته باشد، اما به‌نظر می‌رسد این به‌معنی حل تمام مشکلات موجود نیست و همچنان مشکلاتی وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد و درخصوص آن تصمیم‌گیری شود. پرسپولیسی‌ها معتقدند تمام راه‌های درآمدزایی به روی باشگاه بسته شده و اگر هم اتفاقی در این زمینه رخ بدهد، درصد قابل‌توجهی از آن به جیب کارگزار می‌رود.

از سوی دیگر آنها معتقدند کارگزار هیچ فعالیتی برای درآمدزایی بیشتر انجام نمی‌دهد و این برخلاف قول و قرارهای طرفین است و اگر این اتفاق در فاصله حدودا ۱۰ ماهه که از شروع قراردادشان گذشته رخ می‌داد، حالا پرسپولیسی‌ها مبلغی به‌مراتب بالاتر از کف قرارداد را دریافت می‌کردند. از این‌رو جعفر سمیعی در صحبت‌هایش با کارگزار، به آنها تا اردیبهشت زمان داد تا راهکارهای مناسب جهت درآمدزایی بیشتر را پیدا کرده و در پایان سال اول قراردادشان پای میز مذاکره بنشینند که در این زمان یا ادامه همکاری با بندهای جدید محکم‌تر انجام شود یا تصمیم جدیدی در این خصوص گرفته شود.

 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک