• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۱۲-۰۳ - ۱۰:۰۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 1
  • 0
در انتظار یکی از حساس‌ترین تقابل‌های میلان و اینتر

اپیزود سوم دربی جنجالی

استراماچونی: شانس پیروزی و قهرمانی اینتر زیاد است

درگیری‌های بازی قبل از یک‌سو و همچنین رقابت نزدیک دو تیم در صدر جدول که پس از سال‌ها دوباره هر دو مدعی فتح اسکودتو هستند از سوی دیگر، باعث شده بازی امروز اهمیت فراوانی برای هر دو تیم داشته باشد و اگر بازی در شرایط عادی و با حضور تماشاگران برگزار می‌شد باید منتظر جوی فوق‌العاده و پرشور در سن‌سیرو می‌بودیم.

اپیزود سوم دربی جنجالی

سیامک خاجی، روزنامه‌نگار: عصر امروز و در ورزشگاه سن‌سیرو یکی از حساس‌ترین دربی‌های میلان طی سال‌های اخیر برگزار خواهد شد. میلان در دیدار رفت این فصل 2 بر یک حریف را شکست داد اما در نیمه‌نهایی جام حذفی این نراتزوری بود که در یک مسابقه جنجالی با همین نتیجه به پیروزی رسید. حالا دو تیم دویست و بیست و هشتمین بازی رسمی خود را برابر یکدیگر برگزار خواهند کرد که درطول این دیدارها اینتر با 83 برد آمار بهتری نسبت به رقیب دارد اما با احتساب 71بازی غیررسمی، روسونری مجموعا توانسته 113 بار حریفش را شکست دهد. در آخرین مصاف این دو تیم در دربی دلامادونینا، درگیری زلاتان ابراهیموویچ و روملو لوکاکو، مهاجمان دو تیم و الفاظ زشتی که بین این دو بازیکن رد و بدل شد، حواشی زیادی به‌دنبال داشت و حالا در فاصله کمتر از یک ماه دو تیم بار دیگر برابر هم صف‌آرایی می‌کنند.

پایان یکه‌تازی یووه

میلانی‌ها پس از شکست در دربی 4 مسابقه برگزار کردند که حاصل آن دو برد، یک تساوی و یک شکست بود و در آخرین بازی خود برابر ستاره سرخ بلگراد در لیگ اروپا به تساوی 2 – 2 رسیدند. اینتر هم در این مدت 5 مسابقه انجام داده که طی آنها 3 برد، یک تساوی و یک شکست در کارنامه‌اش به‌ثبت رسیده است. شاگردان کونته که با عبور از سد میلان به‌موفقیت در جام حذفی امیدوار شده بودند در مرحله بعد درمجموع دو دیدار برابر یووه شکست خوردند و از دور مسابقات کنار رفتند. آنها هفته پیش در دیداری حساس در سری A با نتیجه 3 بر یک لاتزیو را شکست دادند و به‌لطف شکست عجیب همشهری خود مقابل اسپتزیا به صدر جدول صعود کردند.

درگیری‌های بازی قبل از یک‌سو و همچنین رقابت نزدیک دو تیم در صدر جدول که پس از سال‌ها دوباره هر دو مدعی فتح اسکودتو هستند از سوی دیگر، باعث شده بازی امروز اهمیت فراوانی برای هر دو تیم داشته باشد و اگر بازی در شرایط عادی و با حضور تماشاگران برگزار می‌شد باید منتظر جوی فوق‌العاده و پرشور در سن‌سیرو می‌بودیم. یوونتوس در 9 سال گذشته به هیچ ‌تیمی اجازه خودنمایی در لیگ را نداده و حالا با توجه به افت این تیم و همچنین فاصله نسبتا زیاد لاتزیو و ناپولی با صدر جدول، بهترین فرصت برای دو تیم میلانی فراهم شده تا پس از سال‌ها بتوانند قهرمانی در سری A را جشن بگیرند.

میلان که فصل پیش تا آستانه برکناری استفانو پیولی هم پیش رفته بود، حالا با این مربی مدعی قهرمانی است، اما در هفته‌های اخیر نوسان زیادی داشته است. آنها در حالی از ابتدای سال 2021 سه شکست را در لیگ تجربه کرده‌اند که در‌مجموع سال 2020 تنها دوبار برابر رقبای خود مغلوب شدند و این می‌تواند زنگ خطری برای پیولی و شاگردانش باشد که ممکن است در این شرایط حساس با لغزشی دوباره شانس رسیدن به قهرمانی را از دست بدهند. آنها پنجشنبه‌شب نیز برابر قهرمان صربستان برتری خود را برابر این تیم 10نفره نتوانستند حفظ کنند، اما با توجه به اینکه دو گل در زمین حریف به‌ثمر رسانده‌اند، شانس صعود را به مرحله بعد لیگ اروپا دارند. پیولی در آن مسابقه به زلاتان استراحت داد تا برای مسابقه سرنوشت‌ساز امروز کاملا آماده باشد و همچنین در جدال با لوکاکو بر سر این موضوع که کدام‌یک ستاره اصلی شهر میان هستند، موفق باشد. میلان در 15 سال اخیر تنها یک‌بار موفق شده اینتر را در لیگ دبل کند و امسال امیدوار است برای نخستین‌بار از فصل 2011-2010 بتواند این کار را تکرار کند و در هر دو مسابقه رفت‌وبرگشت حریفش را شکست دهد.

غیبت مانژوکیچ و بن‌ناصر

میلان در نیم‌فصل ماریو مانژوکیچ باتجربه را به‌عنوان بازیکن آزاد به‌خدمت گرفت تا با کمک او بتواند وضعیت خط حمله خود را بهتر کند. برای این دیدار اما او دچار مصدومیت شده و نمی‌تواند تیمش را همراهی کند. این مهاجم کروات درمصاف با ستاره سرخ در ترکیب اصلی روسونری قرار داشت، اما به نوشته رسانه‌های ایتالیایی به‌دلیل مصدومیت از ناحیه عضله پا قادر به حضور در دیدار امروز نیست. او در تمرین دیروز میلان نتوانست درکنار هم‌تیمی‌هایش تمرین کند و به این ترتیب شانس بازی در دربی را از دست داد. اسماعیل بن‌ناصر دیگر مصدوم پیولی برای این دیدار است که او هم در جریان دیدار پنجشنبه آسیب دید و قادر به حضور برابر اینتر نیست. فرانک کسیه، هافبک ساحل‌عاجی میلان که در این فصل عملکرد خوبی در ترکیب این تیم داشته با امیدواری زیادی درباره دربی امروز صحبت کرده و معتقد است میلان می‌تواند برنده این مسابقه شود. او که پس از جیان لوئیجی دوناروما و تئو هرناندز بیشترین دقایق حضور در زمین برای میلان را در این فصل داشته، درباره دربی امروز گفت: «بازی کردن برای میلان اصلا کار راحتی نیست. با این‌حال آنها با من قرارداد امضا کرده‌اند و مسلما در من توانایی‌هایی دیده‌اند که مرا به ترکیب خود اضافه کردند. سال گذشته وقتی سرمربی جدید به تیم آمد، مدتی زمان می‌برد تا تیم با تفکرات او آشنا شود و مسلما ایراداتی در تیم وجود داشت که نیاز به تغییر سرمربی بود. به همین دلیل مدتی طول کشید تا بتوانیم به وضعیت خوبی برسیم باید با تمرکز و دقت بیشتری راهی مسابقات می‌شدیم و تلاش می‌کردیم امتیازات از دست رفته را جبران کنیم.»

او در ادامه درباره شکست هفته پیش تیمش و از دست رفتن صدرنشین افزود: «جای نگرانی نیست. هنوز بازی‌های زیادی از این فصل باقی مانده است و فرصت جبران داریم. اگرچه مصاف‌های دشواری پیش‌رو داریم، مطمئنم که می‌توانیم در دربی به برتری برسیم و صدر جدول را از اینتر پس بگیریم. ما تیمی متحد و یکپارچه هستیم که در سختی‌ها به هم کمک می‌کنیم. تمام هدف ما این است که سخت تلاش کنیم و ایمان دارم که می‌توانیم فاتح اسکودتو شویم. در ایتالیا امکان دارد شما به هر تیمی ببازید، حتی تیم انتهای جدولی، پس جای نگرانی نیست و به آینده مسابقات امیدواریم.»

استرا: شانس قهرمانی اینتر زیاد است

آندره‌آ استراماچونی، سرمربی سابق استقلال که سابقه مربیگری در اینترمیلان را دارد، درباره دربی امروز نظارت جالبی دارد و معتقد است نراتزوی شانس خوبی برای برتری در این مسابقه و همچنین فتح اسودتو دارد. استرا درباره دربی امروز چنین گفت: «برتری هفته گذشته برابر لازیو فشار را روی روسونری بسیار بیشتر کرد، چراکه آنها هم بازی خود را باختند و در این اوضاع، بازگشت به شرایط عادی کمی زمان می‌برد و تیم به‌سرعت نمی‌تواند خود را بازسازی کند. آنها در لیگ اروپا هم نتوانستند نتیجه درخشانی کسب کنند و به‌ همین دلیل در شرایط خیلی خوبی قرار ندارند. اینتر درحال‌حاضر تیمی محکم و بابرنامه است که در دیدارهای اخیر خود مشکلات زیادی نداشته است. از نظر عملکرد تیمی نیز نمایش خوبی داشته‌اند و یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در لیگ هستند. در دربی پیش‌رو، نراتزوری را هم از نظر فنی و هم به‌دلایل قلبی و علاقه‌ای که به این تیم دارم در شرایط بهتری می‌بینم و به‌نظر شانس بسیار بیشتری برای برد دارند. پیروزی در این مسابقه به‌معنای امیدواری بیشتر هواداران برای پایان سال‌ها انتظار برای قهرمانی در لیگ خواهد بود و آنها شایستگی این اتفاق را دارند.»

استرا در ادامه به آنالیز دو مسابقه قبلی دو تیم در این فصل پرداخت و گفت: «میلان در هر دو دیدار بازی را بهتر آغاز کرد، اما این اینتر بود که در ادامه به مسابقه مسلط شد. اگرچه در بازی حذفی اخراج زلاتان به‌وضوح باعث تغییر شرایط به سود اینتر شد. تیم کونته حالا به‌لحاظ مالکیت توپ در شرایط بسیار خوبی است و به‌خصوص زمانی‌که کریستین اریکسن در زمین حضور دارد، اوضاع مناسبی در مدیریت مسابقه دارد. هر دو تیم به‌خوبی می‌دانند که چگونه باید از فضاها استفاده کنند و در دو دربی قبلی میلان به‌خوبی از این فرصت‌ها استفاده کرد.»

رویارویی تئو هرناندز و اشرف حکیمی، دو مدافع سابق رئال مادرید در این مسابقه می‌تواند تاثیر زیادی در روند مسابقه داشته باشد. سرمربی سابق اینتر درباره این دو بازیکن گفت: «حکیمی درحال‌حاضر یکی از ستاره‌های اثر‌گذار اینتر است که به‌خوبی باعث بهتر شدن عملکرد تیم شده است. او مرا به یاد مایکون برزیلی می‌اندازد که در ترکیب اینتر سال‌ها می‌درخشید. تئو هم بازیکن بسیار خوبی است که البته تقابل سختی با لوکاکو و مارتینز، دو مهاجم اینتر خواهد داشت. او برای مهار این دو بازیکن باید همکاری خوبی با دو مدافع مرکزی تیمش داشته باشد و البته وینگرهای تیم هم می‌توانند برای او مشکل‌ساز شوند.»

 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک