• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۱۱-۲۷ - ۰۹:۲۶
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 3
  • 0
ذوالفقارنسب در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: پیکانی‌ها در پرتاب اوت افراط کردند

پرسپولیس شایسته‌ترین تیم برای قهرمانی نیم فصل است

به نظر من پرسپولیس بهترین نتایج را با داشته‌هایش گرفته و شاید این تیم شایسته‌ترین تیم برای قهرمانی نیم فصل باشد. آنها با وجود از دست دادن تعداد زیادی از بازیکنا‌ن‌شان، باز هم توانستند خودشان را جمع‌وجور کنند

پرسپولیس شایسته‌ترین تیم برای قهرمانی نیم فصل است

آرش محمدی، روزنامه‌نگار در «فرهیختگان» نوشت: ، پرسپولیسی‌ها در هفته پایانی لیگ برتر باید در ورزشگاه آزادی از پیکانی میزبانی می‌کردند که در بازی‌های گذشته نشان داده بود حریفی نیست که به همین سادگی‌ها تن به باخت بدهد و با حضور مهدی تارتار در این فصل تبدیل به تیمی شده که برای تمام مدعیان مشکل آفرین شده و سرخ‌ها نیز این را خوب می‌دانستند که برای بیرون کشیدن 3 امتیاز از این بازی حساس کار بسیار سختی را پیش رو دارند. پرسپولیس درنهایت 3 امتیاز مهم در هفته پانزدهم گرفت و حالا یک امتیاز تا صدر جدول فاصله دارد.

برای اینکه دیدار این تیم برابر پیکان را مورد بررسی قرار دهیم با بیژن ذوالفقارنسب کارشناس فوتبال کشور تماس گرفتیم. او درخصوص این دیدار به «فرهیختگان» گفت: «بازی به لحاظ فنی و کیفی اصلا در سطح خوبی برگزار نشد و تنها حساسیت بازی و برخوردهای فیزیکی که در آن رخ داد به جذابیت بازی کمک کرد و البته نباید از اوت‌هایی که بازیکن پیکان می‌انداخت چشم‌پوشی کرد چراکه به جز این پرتاب‌ها برنامه‌ریزی خاصی از 2 تیم در زمین ندیدیم.»

او ادامه داد: «پرسپولیس در این بازی مثل قبل مشکلاتی که در خط دفاع و خط حمله داشت را همچنان از خود بروز می‌داد و نظر شخصی من این است که این تیم نیازمند یک مدافع باتجربه و سرزن است که بتواند خیال مربیان را در این منطقه راحت کند و البته یک فوروارد کارآمد و متخصص نیز لازم است تا بتوانند راحت‌تر به گل برسند و بازیکنانی هم که حالا در پست غیرتخصصی بازی می‌کنند سر جاهای خودشان برگردند.»

ذوالفقارنسب در مورد تیم پیکان افزود: «پیکان بازی بدی به نمایش نگذاشت و توانست پرسپولیس را اسیر پرتاب‌های خود کند. البته این تیم اگر مقابل یک تیمی که دروازه‌بان بلندقامت و مدافعان سرزن دارد قرار بگیرد، دچار مشکل می‌شود و دلیلش هم این است که آنها به راحتی این پرتاب‌های اوت را جمع می‌کنند. اما در پرسپولیس حامد لک و مدافعان نتوانستند این توپ‌هایی که کم ضرب می‌شود را جمع کنند.»

پیشکسوت فوتبال کشور همچنین افزود: «پیکانی‌ها در پرتاب اوت تا حدودی در این بازی افراط می‌کردند و هر پرتاب اوتی که انجــام می‌دادند حــــــدودا یک دقیقه از زمان بازی را می‌گرفت و حتی دیگر از زمین خودشان هم پرتاب اوت می‌کردند. به نظر من پیکان هر بار که بازی را منطقی انجام می‌داد می‌توانست بسیار موثر در زمین باشد و نیازی نیست که آنها خودشان را به نفوذی و پرتاب‌های بلند اوت وابسته کنند. تارتار مربی بادانشی است که ثابت کرده تیم‌هایش دارای برنامه هستند و نباید با توانایی یک بازیکن، توانایی تیمش را به حاشیه ببرد.»

او درخصوص نقل‌وانتقالات و نیازهای پرسپولیس گفت: «به نظر من حضور ترابی می‌تواند تا حد زیادی برای این تیم اثرگذار باشد. با حضور او در خط حمله امیری می‌تواند به پست هافبک نفوذی برگردد که این روزها عالیشاه در آن ایفای نقش می‌کند. عالیشاه بازیکن بسیار خوبی است اما ذاتا یک بازیکن مخرب است که نمی‌تواند در کارهای هافبک نفوذی متخصص باشد. البته با همه این تفاسیر من بر این باورم که با حضور ترابی و بازگشت آل‌کثیر، پرسپولیس باز هم یک فوروارد متخصص می‌خواهد که باید در نقل‌وانتقالات جذب کند. هرچند باز هم باید تاکید کنم که نباید از مهدی عبدی غافل شوند. او بازیکن با استعدادی است که با این برخوردهایی که با او می‌شود، دلسرد شده است. عبدی می‌توانست با فیکس بازی کردن برای پرسپولیس ملی‌پوش شود که این شانس از او گرفته شده است. با بازی دادن به او پرسپولیس می‌تواند یک مهاجم جوان خوب را سال‌های سال در اختیار داشته باشد.»

ذوالفقارنسب در پایان به شانس پرسپولیس برای قهرمانی نیم فصل اشاره کرد و گفت: «به نظر من پرسپولیس بهترین نتایج را با داشته‌هایش گرفته و شاید این تیم شایسته‌ترین تیم برای قهرمانی نیم فصل باشد. آنها با وجود از دست دادن تعداد زیادی از بازیکنا‌ن‌شان، باز هم توانستند خودشان را جمع‌وجور کنند و در قامت یک مدعی ظاهر شوند. آنها می‌دانستند که با این نفرات نمی‌توانند دست به بلندپروازی بزنند، مالکیت توپ را به حریف می‌دادند و از اشتباهات حریف برای گلزنی استفاده می‌کردند و اینکه می‌گویند آنها اقتصادی می‌برند اصلا حرف درستی نیست، چون آنها استراتژی دارند و آن هم این است که روی اشتباهات حریف به گل برسند و از آن تا پایان بازی حفاظت کنند.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک