• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۷-۰۲ - ۱۱:۵۷
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
گزارش «فرهیختگان» از شروع عجیب‌وغریب لیگ کشتی

ستاد کرونا مجوز نداد، از وزارت بهداشت مجوز گرفتند!

سخنگوی فدراسیون: همه تست می‌دهند و تا پایان دور رفت قرنطینه می‌شوند

ستاد مبارزه با کرونا در ورزش در جلساتی که با مسئولان فدراسیون کشتی برگزار کرد برای تشکیل اردوهای ملی آن هم با شرایطی خاص و روزهای محدود موافقت خود را اعلام کرد و حاضر نشد برای برگزاری لیگ کشتی مجوزی صادر کند تا این موضوع به چالشی میان فدراسیون کشتی و ستاد مبارزه با کرونا در ورزش تبدیل شود.

ستاد کرونا مجوز نداد، از وزارت بهداشت مجوز گرفتند!

به گزارش «فرهیختگان»، برگزاری لیگ کشتی در کشور هم به یکی از آن اقدامات پیچیده و عجیب‌وغریب در ورزش کشور تبدیل شده است که مشخص نیست درنهایت چه سرنوشتی در انتظارش است. از یک‌طرف کشتی‌گیران کشور به‌دلیل تعطیلی رقابت‌های لیگ و نداشتن قرارداد ورزشی با تیم‌هایشان هیچ منبع درآمدی ندارند و همین موضوع آنها را به یک چالش مالی کشانده که باعث شده در چندماه گذشته بارها به این موضوع معترض شوند و از مسئولان فدراسیون بخواهند اقداماتی را برای دریافت مجوز برگزاری رقابت‌های لیگ برتر کشتی انجام دهند.

از طرف دیگر ستاد مبارزه با کرونا در ورزش در جلساتی که با مسئولان فدراسیون کشتی برگزار کرد برای تشکیل اردوهای ملی آن هم با شرایطی خاص و روزهای محدود موافقت خود را اعلام کرد و حاضر نشد برای برگزاری لیگ کشتی مجوزی صادر کند تا این موضوع به چالشی میان فدراسیون کشتی و ستاد مبارزه با کرونا در ورزش تبدیل شود.

رشته‌های جدید مجاز اعلام شد؛ خبری از کشتی نبود

دیروز ستاد مبارزه با کرونا در ورزش درخصوص ورزش‌های رشته‌های مختلف و آغاز فعالیت‌هایشان جلسه‌ای ترتیب داد و براساس شرایط رشته‌ها، مجوز برگزاری اردو یا مسابقه داده شد که در این بین رشته‌هایی مثل اسکواش، تکواندو، سوارکاری، بدمینتون، پاراگلایدر و... توانستند برای شروع اردو یا مسابقات ورزشی‌شان مجوزهای لازم را دریافت کنند اما در این بین خبری از ورزش کشتی نبود.اما این موضوع وقتی جالب می‌شود که بدانیم روز یکشنبه فدراسیون کشتی برنامه دور رفت رقابت‌های خود را روی سایت فدراسیون قرار داد و این در شرایطی است که هنوز ستاد مبارزه با کرونا در ورزش موافقتی با برگزاری این بازی‌ها نکرده است.

دور زدن ستاد مبارزه با کرونا در ورزش؟

سوال این است که فدراسیون کشتی با کدام مجوز و اراده تصمیم خود را برای برگزاری رقابت‌های لیگ آزاد و فرنگی گرفته است؟ پیگیری‌های «فرهیختگان» نشان می‌دهد ظاهرا مسئولان فدراسیون کشتی وقتی برای دریافت مجوز از ستاد مبارزه با کرونا در ورزش ناامید می‌شوند تصمیم می‌گیرند به‌جای چشمه، راهی سرچشمه شوند و به همین جهت مذاکرات خود را با وزارت بهداشت و درمان آغاز کردند که شاید بتوانند از این طریق رقابت‌های لیگ خود را برگزار کنند. ظاهرا این نشست‌ها و مذاکرات درنهایت جواب داده و با پروتکل‌های پیشنهادی فدراسیون کشتی و اعلام برگزاری رقابت‌های لیگ به‌صورت متمرکز درنهایت مسئولان وزارت بهداشت و درمان حاضر می‌شوند برای برگزاری رقابت‌های لیگ برتر کشتی مجوزهای لازم را صادر کنند.

مسئول ستاد مبارزه با کرونا در ورزش: هنوز تصمیمی نگرفته‌ایم!

برای اینکه این موضوع را از طریق ستاد مبارزه با کرونا در ورزش پیگیری کنیم تصمیم گرفتیم با یکی از اعضای این ستاد تماس گرفته و موضوع برگزاری لیگ کشتی به‌صورت متمرکز را پیگیری کنیم. این فرد که اصرار داشت نامش فاش نشود در این خصوص به «فرهیختگان» گفت: «برگزاری متمرکز رقابت‌های لیگ کشتی و رشته‌های دیگر ورزش را نه تایید می‌کنم و نه تکذیب! ما درحال بحث و بررسی این موضوع در ستاد مبارزه با کرونا در ورزش هستیم و اگر به نتیجه برسیم قطعا آن را به‌صورت رسمی اعلام می‌کنیم.» به‌نظر می‌رسد با صدور مجوز ازسوی وزارت بهداشت و درمان به فدراسیون کشتی حالا ستاد مبارزه با کرونا در ورزش با چالشی جدی مواجه شده است. از یک‌سو عدم صدور مجوز و برگزاری لیگ کشتی به‌معنای از بین رفتن قدرت این ستاد در تصمیم‌گیری‌ها می‌شود و ازسوی دیگر آنها دل‌شان نمی‌خواهد با صدور مجوز در اتفاقات احتمالی آینده شریک باشند.

سخنگوی فدراسیون کشتی: ما هم می‌توانیم مثل بقیه لیگ را برگزار کنیم

محمدابراهیم امامی، سخنگوی فدراسیون کشتی یکی از نفراتی بود که با او تماس گرفتیم تا درخصوص شرایط برگزاری لیگ و اتفاقات رخ‌داده در این مدت همکلام شویم. امامی درخصوص برگزاری لیگ کشتی بدون مجوز ستاد مبارزه با کرونا در ورزش گفت: «ما از وزارت بهداشت و درمان مجوزی در دست داریم که نشان می‌دهد می‌توانیم لیگ کشتی را بدون تماشاگر و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنیم. اما اینکه مجوز را چه مرجعی صادر کرده اصلا مهم نیست چون ستاد مبارزه با کرونا در ورزش هم زیرمجموعه وزارت بهداشت و درمان است و اعضایش با هم یکی هستند. بهتر است به این مسائل دامن نزنید چون واقعا وجود خارجی ندارد.»

او در ادامه درخصوص پروتکل‌های درنظر گرفته‌شده برای این رقابت‌ها خاطرنشان کرد: «قرار است پیش از حضور در وزن‌کشی تمام کشتی‌گیران، مربیان و اعضای تیم‌ها با تست PCR در محل برگزاری بازی‌ها حاضر شوند و بعد از آن تا انتهای دور رفت رقابت‌ها هیچ‌کس حق خروج از محل برگزاری بازی‌ها را ندارد. ضمن اینکه برای غذاخوری‌ها و سالن تمرینات هم شرایطی را درنظر گرفته‌ایم و به غیر از 2 فرد کشتی‌گیر فاصله‌های اجتماعی برای تمام افراد حاضر در رقابت‌ها، حتی داوران یک الزام است.»

امامی در خاتمه خاطرنشان کرد: «همان‌طور که در آمریکا لیگ کشتی با حضور قهرمانان جهان بدون کوچک‌ترین مشکلی برگزار شد و در ارمنستان هم این اتفاق افتاد، ما هم می‌توانیم بدون اتفاق تلخی رقابت‌هایمان را برگزار کنیم چراکه نمی‌شود کشتی که ورزش اول این مملکت است را تعطیل کرد. البته برای ما هم سلامت ورزشکاران و کادر تیم‌ها در اولویت است و مطمئن باشید با کوچک‌ترین احساس خطری، تصمیم جدیدی برای ادامه رقابت‌ها می‌گیریم.»

* نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار

 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار