• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۶-۲۶ - ۲۲:۱۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
واکنش رسانه‌های عربی به عملکرد نمایندگان ایران در شب دوم از هفته سوم لیگ قهرمانان

اولین شکست سعودی‌ها در شب خوب پرسپولیس و رضاییان

دور سوم مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب سه‌شنبه شب به پایان رسید که با یک برد و یک شکست برای نمایندگان ایران همراه بود.

اولین شکست سعودی‌ها در شب خوب پرسپولیس و رضاییان

به گزارش «فرهیختگان»، دور سوم مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب سه‌شنبه شب به پایان رسید که با یک برد و یک شکست برای نمایندگان ایران همراه بود. پرسپولیس که از دو دیدار قبلی خود در این مرحله تنها یک امتیاز اندوخته بود در دیداری حساس برابر التعاون عربستان با یک گل به برتری رسید تا اوضاعش در جدول رده‌بندی این گروه بهتر شود. سپاهان نیز با مربی جدید خود، محرم نویدکیا به مصاف النصر، نایب‌قهرمان فصل گذشته لیگ عربستان رفت و با دو گل شکست خورد تا کارش در این گروه دشوار، سخت شود.

نخستین شکست عربستانی‌ها

قرمزپوشان در حالی رودرروی حریف عربستانی قرار گرفتند که با از دست دادن چند مهره تاثیرگذار خود و خرید چند بازیکن جدید با چهره‌ای نسبتا جدید راهی میدان شده بودند. بخش عربی سایت روزنامه آس اسپانیا در گزارشی از این دیدار نوشت: «پرسپولیس ایران موفق شد نخستین شکست التعاون در دور گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را رقم بزند. تنها گل این دیدار را شجاع خلیل‌زاده در دقیقه 83 این دیدار از گروه C مسابقات به ثمر رساند. التعاون با وجود این شکست همچنان صدرنشین گروه باقی ماند و الدحیل که در همین شب 2 بر یک الشارجه را شکست داده بود به‌دلیل تفاضل گل کمتر در رده دوم قرار گرفت. نخستین فرصت جدی این دیدار پس از گذشت 20 دقیقه از شروع آن به وجود آمد و ضربه سر قدرتمند یاگو سانتوس، مدافع برزیلی التعاون از بالای دروازه بیرون رفت. باز هم این التعاون بود که بهترین موقعیت دو تیم در نیمه نخست را به‌دست آورد اما دو ضربه پیاپی میشل دوک استرالیایی را حامد لک، گلر پرسپولیس مهار کرد تا دروازه‌اش بسته بماند. در نیمه دوم پرسپولیس عملکرد بهتری نسبت به حریف ارائه داد و درنهایت در دقیقه 83 به گل برتری رسید تا 3 امتیاز این دیدار را کسب کند.»

این شکست باعث شد تا التعاون به سرعت به سراغ تغییر سرمربی خود برود و به نوشته رسانه‌های این کشور قرار است پاتریس کارترون، مربی فرانسوی الزمالک مصر هدایت این تیم را در ادامه مسابقات برعهده بگیرد. کارترون با استفاده از بندی در قراردادش آن را فسخ و به مدیران باشگاه الزمالک نیز اعلام کرد که این تیم را ترک می‌کند. منابع نزدیک به باشگاه عربستانی از توافق نهایی طرفین برای شروع همکاری خبر می‌دهند و او به احتمال فراوان در دیدار برگشت برابر پرسپولیس روی نیمکت التعاون می‌نشیند. عبدالله العسیری، سرمربی این تیم که سه‌شنبه شب روی نیمکت این تیم نشسته بود به تازگی هدایت تیم را برعهده گرفته بود و درحالی که در هفته پایانی لیگ، تیمش را از سقوط به دسته پایین‌تر نجات داد حالا باید جای خود را به سرمربی جدیدی بدهد. البته چنین جابه‌جایی‌هایی چندان در فوتبال عربستان عجیب نیست و معمولا نخستین تصمیم مدیران باشگاه‌ها بعد از ناکامی تیم‌هایشان تغییر سرمربیان است.

سایت «الریاضیه» عربستان در گزارشی از این دیدار می‌نویسد: «اولین شکست التعاون در لیگ قهرمانان آسیا در این فصل، نخستین ناکامی نمایندگان عربستان در این دوره بود. آنها در سومین دیدار خود در مرحله گروهی به پرسپولیس ایران باختند. تیم‌های عربستانی در این دوره از 12 بازی خود 9 برد و دو تساوی کسب کرده‌اند که یکی از این تساوی‌ها به دلیل کناره‌گیری الوحده امارات از جدول نتایج حذف شد و حالا التعاون نخستین باخت را رقم زد. پرسپولیس با این برد امیدهایش برای صعود از این مرحله را زنده نگه داشت و حالا با 4 امتیاز در رتبه سوم این گروه قرار دارد. التعاون در این دیدار محمد السهلاوی و حسین شیعان را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت. لسهلاوی پیش از این مسابقه از همان ناحیه‌ای که پیش از این آسیب دیده بود مصدوم شد و نتوانست در فهرست تیمش قرار گیرد. شیعان نیز در تمرینات تیمش پیش از این مسابقه از ناحیه رباط پا آسیب دید و مدتی باید استراحت کند.»

سایت عربی «الکوره» نیز با تیتر «شوک پرسپولیس به التعاون در آخرین دقایق» به این دیدار پرداخته و نوشته است: «پرسپولیس از همان اوایل بازی به دنبال رسیدن به گل بود اما مدافعان التعاون به‌خوبی سد راه آنها شدند. در ادامه هر دو تیم فرصت‌هایی برای گلزنی داشتند که نتوانستند از آن استفاده کنند. نیمه دوم شاهد عملکرد بهتری از سوی دو تیم بودیم و بازی شکل تهاجمی‌تری به خود گرفت. پرسپولیس پیش از گل خود در دقیقه 83 چند فرصت مناسب برای باز کردن دروازه حریف داشت اما نتوانست از آنها استفاده کند. پس از گل تیم ایرانی هم التعاون تلاش کرد تا بازی را به تساوی بکشاند اما درنهایت نتوانست به خواسته خود برسد و نتیجه را واگذار کرد.»

سپاهان به دنبال ضدحمله

سپاهان، دیگر نماینده ایران در این رقابت‌ها، سه‌شنبه شب در دیداری دشوار با دو گل مغلوب النصر عربستان شد. ستاره این دیدار عبدالرزاق حمدالله، مهاجم مراکشی النصر بود که هر دو گل تیمش را به ثمر رساند و نقش مهمی در برتری تیمش برابر شاگردان نویدکیا داشت. «الکوره» درباره این دیدار نیز می‌نویسد: «النصر این برد را مدیون مهاجم مراکشی خود است که با زدن دو گل مرد اول این دیدار بود. آنها با این برتری، صدرنشینی خود را در گروه حفظ کردند. ویتوریا، سرمربی این تیم از همان ابتدا مارتینز، ستاره تازه‌وارد خود را در ترکیب تیمش قرار داد و با شیوه‌ای تهاجمی بازی را آغاز کرد. آنها تلاش داشتند با استفاده از بازیکنان سرعتی خود دروازه حریف را باز کنند و درنهایت در دقیقه 29 به هدف خود رسیدند. سپاهان نیز در این دیدار بیشتر به دنبال استفاده از ضدحملات بود، اما درنهایت نتوانست از این تاکتیک خود بهره‌ای ببرد. تعویض‌های سرمربی سپاهان در نیمه دوم نیز نتوانست راهکار مناسبی برای عوض کردن نتیجه باشد و تغییری در آن ایجاد نکرد.»

عبدالرحمن العبید، مدافع النصر می‌گوید هدف اصلی این تیم در رقابت‌های امسال تنها قهرمانی آسیاست و تلاش می‌کنند تا به این عنوان برسند: «ما در مصاف با سپاهان به آنچه استحقاقش را داشتیم رسیدیم و توانستیم سه امتیاز این دیدار را کسب کنیم. بازی بسیار خوبی انجام دادیم و با برد موقعیت مناسبی در جدول داریم. دو گل زدیم و چند فرصت خوب را هم از دست دادیم، اما درنهایت بازی را بردیم. هدف نهایی ما در رقابت‌های این فصل، کسب عنوان قهرمانی در آسیاست. البته درحال حاضر تنها به صدرنشینی در گروه و صعود به دور بعد فکر می‌کنیم. می‌خواهیم پله‌پله پیش برویم. ما بازیکنان بسیار خوبی در ترکیب خود داریم و می‌توانیم به مراحل پایانی این تورنمنت برسیم.»

در این شب فوتبال ایران یک نماینده دیگر نیز در این مسابقات داشت که توانست عملکرد خوبی در ترکیب تیمش داشته باشد. رامین رضاییان در نخستین دیدار خود با پیراهن الدوحیل در لیگ قهرمانان با یک ضربه ایستگاهی زیبا، گل دوم تیمش را به ثمر رساند تا این تیم قطری با پیروزی 2 بر یک در این دیدار خود را به صدر جدول نزدیک‌تر کند. رضاییان در پایان به‌عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد و در بین بهترین‌های هفته سوم این مسابقات نیز قرار گرفت. او روز دوشنبه آینده مصاف جذابی برابر پرسپولیس، تیم سابق خود خواهد داشت.

 * نویسنده: سیامک خاجی، روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار