• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۶-۲۴ - ۰۹:۵۴
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
گزارش «فرهیختگان» از شرایط نماینده مشهد در قطر؛ شهرخودرو و شرایط سخت قرنطینه

رونمایی از اولین بازیکن- مربی ایرانی در لیگ قهرمانان

سیدمهدی رحمتی به احتمال فراوان امروز نام خود را به‌عنوان دروازه‌بان ثابت در لیست اصلی تیمش قرار می‌دهد. البته این موضوع باعث می‌شود نام رحمتی به‌عنوان اولین بازیکن- مربی ایرانی در تاریخ بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا ماندگار شود.

رونمایی از اولین بازیکن- مربی ایرانی در لیگ قهرمانان

به گزارش «فرهیختگان»، تیم شهرخودرو یکی از نمایندگان کشورمان در بازی‌های آسیایی خودش را با شرایط بسیار سختی به این رقابت‌ها رساند. مدیران این تیم در کادر فنی دست‌به ریسک بزرگی زده و سیدمهدی رحمتی که در فصل قبل به‌عنوان دروازه‌بان در درون قفس توری بود را در اقدامی ناگهانی جانشین سهراب بختیاری‌زاده کردند. البته مشکل شهرخودرویی‌ها به همین‌جا ختم نشد و آنها پیش‌‌از حضور در رقابت‌های آسیایی با حکم فیفا از حضور در پنجره نقل‌وانتقالاتی‌شان هم محروم شدند تا نتوانند نفرات جدیدی را که جذب تیم شده‌اند، به این بازی‌ها برسانند و با این اتفاق دست کادرفنی برای انتخاب نفرات اصلی ترکیب تاحدود زیادی بسته باشد.

حالا عنابی‌پوشان مشهدی باید در آسیا و در شرایطی که تیم‌های غرب آسیا در مرحله گروهی بازی‌ها در قطر حاضر شده‌اند، به مصاف الاهلی امارات بروند، هرچند آنها از قبل هدف خود را تنها حضور در بازی‌های آسیایی قرار داده بودند، اما بدشان هم نمی‌آید که دست به بلندپروازی بزنند و شگفتی‌ساز رقابت‌ها لقب بگیرند.

 خبر خوش؛ ستاره برزیلی الاهلی نیست

تیم الاهلی امارات در ترکیب اولیه خود 4 بازیکن لژیونر داشت که ملیت برزیلی، اسپانیایی و ازبکستانی داشته‌اند. در بین این بازیکنان خارجی یک هافبک، مهاجم زهردار برزیلی در لیست این تیم اماراتی حضور داشت که موفق شده بود در 10 بازی تیمش 6 گل به ثمر برساند و به‌عنوان یک بازیکن خطرناک خودش را معرفی کند، اما حالا از قطر خبر می‌رسد که لئوناردو داسیلوای برزیلی به‌دلیل مصدومیت‌های پیاپی که نصیبش شد، چاره‌ای جز سپردن پایش به تیغ جراحان نداشت و به همین دلیل نام این برزیلی از لیست تیم الاهلی خط خورده تا یکی از برزیلی‌های این تیم کم شده باشد. این می‌تواند برای رحمتی و خط دفاعی شهرخودرو که با جدایی مرادمند شرایط خوبی را تجربه نمی‌کند، خبر خوبی باشد.

 شرایط سخت قرنطینه برای نماینده مشهد

شهرخودرویی‌ها هم مانند استقلال، پرسپولیس و سپاهان در هتل دوسیت اقامت دارند که البته علاوه‌بر این تیم‌ها، پاختاکور ازبکستان و الشرطه عراق هم در آن اقامت دارند که براساس اخبار دریافتی از قطر هرکدام از این تیم‌ها در یک طبقه از این هتل هستند و شنیده می‌شود امکانات این هتل در حد استاندارد است. اما براساس اخبار دریافتی از اردوی شهرخودرو، بازیکنان و کادرفنی نماینده کشورمان از سرویس‌دهی هتل رضایت کافی ندارند و بر این باورند که این هتل تجربه سرویس دادن به این حجم میهمان را نداشته و نمی‌تواند اوضاع را به‌شکلی که باب میل تیم‌هاست، پیش ببرد.

االبته جدا از این مساله قرنطینه بودن تیم‌ها و عدم مجوز خروج از هتل، شرایط روحی و روانی این تیم را نیز تحت‌تاثیر قرار داده و اعتراض تیم شهرخودرو را به تصمیمات گرفته‌شده ازسوی ستاد برگزاری بازی‌ها درپی داشته است.

در این خصوص طاری‌بخش، سخنگوی باشگاه شهرخودرو به خبرنگار «فرهیختگان» گفت: «متاسفانه قطر تنها برای اینکه یک آزمونی را برای خودش پیش از بازی‌های جام‌جهانی 2022 درنظر بگیرد، میزبانی این رقابت‌ها را پذیرفت، اما ازنظر ما آنها آمادگی این میزبانی را نداشته‌اند و تصمیمات سختی که برای تیم‌ها درنظر گرفته‌اند، تحمل شرایط را برای کادر تیم‌ها سخت کرده است. بازیکنان، مربیان و همراهان تیم‌ها تنها برای انجام تمرین، نشست‌های خبری پیش از بازی و جلسات هماهنگی می‌توانند از هتل خارج شوند و حتی سرو غذای اعضای تیم هم در اتاق‌هایشان انجام می‌شود. به‌نظر من کشوری با امکانات قطر می‌توانست شرایط سهل‌تری را برای تیم‌های حاضر در این کشور درنظر بگیرد.»

 جلسه توجیهی پزشک شهرخودرو و تمرین در زمین دانشگاه

برخلاف روال معمول تمام بازی‌های رسمی در سطح دنیا، این‌بار تیم‌ها اجازه حضور در زمین محل تمرین مسابقه را در روز قبل بازی پیدا نکردند و تنها نماینده تیم‌های شهرخودرو و الاهلی دیروز به مدت 15 دقیقه در زمین مسابقه حاضر شدند و شرایط زمین و رختکن ورزشگاه را موردبررسی قرار دادند. موضوع دیگری که شهرخودرویی‌ها را درگیر خود کرد، حضور پزشک این تیم در جلسه توجیهی پزشکان بود که باحضور مسئول برگزاری بازی‌ها، پروتکل‌های خاص بهداشتی که باید پیش از آغاز مسابقه، زمان انجام بازی‌ها و کنفرانس خبری بعد از پایان مسابقه اجرا شود، به آنها یادآوری شد و البته ظاهرا به تیم‌ها اخطار داده شده که درصورت عدم رعایت این پروتکل‌های بهداشتی جرایمی از سوی  AFCبرای آنها درنظر گرفته می‌شود.

 بدون جداشده‌ها، بدون مصدوم و محروم

شهرخودرو در فصل نقل‌وانتقالات توانست 5 بازیکن جدید را به خدمت بگیرد، اما این بازیکنان به‌دلیل بسته بودن پنجره‌های نقل‌وانتقالاتی این تیم به‌خاطر بدهی به پانادیچ، نتوانستند این نفرات را در فرصت مشخص‌شده توسط  AFCبه لیست خود اضافه کنند و حتی بعد از تسویه این تیم مشهدی با مربی خارجی اسبق خود نیز تلاش برای متقاعد کردن  AFCجهت اضافه کردن نام بازیکنان جدید بی‌نتیجه بود تا آنها نتوانند با تیمی کامل پای به میدان بگذارند. از طرف دیگر در نقل‌وانتقالات 3 بازیکن از شهرخودرو جدا شدند که این موضوع کار را برای مهدی رحمتی تاحدودی سخت کرده است. میلاد سرلک، حسین مرادمند و محمد آقاجانپور نفراتی هستند که از شهرخودرو جدا شده‌اند و حالا رحمتی باید با نفراتی که دراختیار دارد، جای خالی این بازیکنان را در تیمش پر کند. البته خبر خوش برای سرمربی شهرخودرو این است که این تیم بدون هیچ بازیکن مصدوم و محرومی مقابل الاهلی به میدان می‌رود و رحمتی می‌تواند از تمام داشته‌هایش در بازی برابر نماینده امارات استفاده کند.

 نام رحمتی در لیگ قهرمانان ماندگار شد

یکی از موضوعاتی که از زمان قبول هدایت شهرخودرو توسط مهدی رحمتی برای اصحاب رسانه و اهالی فوتبال جای سوال داشت این بود که وضعیت دروازه‌بان تیم مشهدی در بازی‌های آسیایی و رقابت‌های لیگ بیستم چه خواهد بود و آیا حضور رحمتی روی نیمکت به این معناست که او دستکش‌هایش را آویخته یا اینکه قرار است علاوه‌بر هدایت تیمش، وظیفه حراست از دروازه شهرخودرو را هم برعهده بگیرد.

حالا باتوجه به اینکه نماینده کشورمان نتوانست نفرات جدید را در بازی‌های آسیایی به لیست خود اضافه کند و به همین دلیل دروازه‌بان مطمئنی همراه این تیم به قطر نرفته، سیدمهدی رحمتی به احتمال فراوان امروز نام خود را به‌عنوان دروازه‌بان ثابت در لیست اصلی تیمش قرار می‌دهد. البته این موضوع باعث می‌شود نام رحمتی به‌عنوان اولین بازیکن- مربی ایرانی در تاریخ بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا ماندگار شود.

هرچند این اتفاق بار سنگینی را در اولین تجربه مربیگری رحمتی روی دوش او قرار داده است و او اصلا دلش نمی‌خواهد شروع کارش به‌دلیل نداشتن تمرکز روی مسائل فنی تیم، با نتایج ضعیف همراه شود، ولی دانستن این موضوع که هواداران مشهدی از این تیم در آسیا توقع بالایی ندارند، می‌تواند او را با آرامش خاطر بیشتری روانه بازی‌های پیش‌رو کند.

 نوازی: نسبت‌به دور قبل شرایط بهتری داریم

محمد نوازی، مربی تیم شهرخودرو درخصوص شرایط این تیم در بازی مقابل الاهلی امارات گفت: «خدارا شکر تیم ما شرایط خوبی دارد و با تمریناتی که در جلسات اخیر داشتیم، به تیم امیدوار شدیم. البته نفراتی از بین ما رفته‌اند و همین موضوع باعث شد چهره شهرخودرو نسبت‌به 2 بازی ابتدایی دچار تغییر شود. اما حالا ما می‌توانیم با اضافه کردن بازیکنان جوان و باانگیزه نتایج بهتری کسب کنیم و جبران اتفاقات آن بازی‌ها را در رقابت‌های مرحله جدید در قطر کرده باشیم. حالا دیگر همه‌چیز دست خودمان است و مجموعه تیمی ما باید بتوانند فعل خواستن را در زمین صرف کنند تا امیدوار باشیم به دور بعدی بازی‌ها صعود کنیم. ما به پیروزی در این بازی امیدواریم. کادرفنی تمام زحمات لازم را برای موفقیت تیم کشیده‌اند، اما کار ما تا شروع بازی و در کنار خط است و بعد از آن به تلاش بازیکنان در درون زمین مربوط می‌شود. اگر بازیکنان جدید به ما اضافه می‌شدند، شرایط خیلی بهتری را در بازی‌های پیش‌رو داشتیم، اما حالا باید با همین شرایط سر کنیم و تلاش خود را برای موفقیت به‌کار گیریم.»

 صادقی: رحمتی باعث دلگرمی ماست

اکبر صادقی، کاپیتان تیم شهرخودرو در گفت‌وگویی قبل از دیدار امروز تیمش برابر الاهلی گفت: «ما تمرینات خوبی را پشت‌سر گذاشته‌ایم. متاسفانه نفرات جدید بنابر شرایطی که وجود داشت نتوانستند به ما اضافه شوند و این کار را برای ما سخت می‌کند. البته ما نیاز داریم در 2 بازی ابتدایی با حداکثر امتیاز از زمین خارج شویم تا شرایط خود را در جدول سروسامان بدهیم و به‌عنوان نماینده ایران بتوانیم پرچم کشورمان را بالا نگه داریم. حضور سیدمهدی رحمتی به‌عنوان سرمربی برای ما باعث دلگرمی‌مان شده است. او تجربیات زیادی در رقابت‌های آسیایی و لیگ برتر دارد و تلاش می‌کنیم با استفاده از تجربیات ایشان نتایج خوبی در آسیا کسب کنیم و با بهترین نتایج به کار خود در مرحله گروهی پایان بدهیم.»

 * نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار